ljudsänkning under spel i CSS

Permalänk

ljudsänkning under spel i CSS

när jag sitter i nåt "voice" program, vent/mumble/msn och ska lira css samtidigt så sjunker ljudet på den jag pratar med rejält, från bra samtalsnivå till ej hörbar (iaf under spel, fotstegen i spelet överröstar polarn) och när jag väl fått in nivån lagom och stänger av spelet så väcks grannarna till liv när polarn börjar snacka.

detta händer inte med steams egna VoIP.

ibland när ajg tabbar ur och ändrar tex nån av volymerna i msn, det räcker med 5% ändring så återställs allt ljud till vad det ska vara, utan att jag ändrat nåt (ändrar tillbaks de där 5%)

win7, creative x-fi gamer.

ideer?

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Skrivet av Love_is_a_.45:

när jag sitter i nåt "voice" program, vent/mumble/msn och ska lira css samtidigt så sjunker ljudet på den jag pratar med rejält, från bra samtalsnivå till ej hörbar (iaf under spel, fotstegen i spelet överröstar polarn) och när jag väl fått in nivån lagom och stänger av spelet så väcks grannarna till liv när polarn börjar snacka.

detta händer inte med steams egna VoIP.

ibland när ajg tabbar ur och ändrar tex nån av volymerna i msn, det räcker med 5% ändring så återställs allt ljud till vad det ska vara, utan att jag ändrat nåt (ändrar tillbaks de där 5%)

win7, creative x-fi gamer.

ideer?

Kanske går att ändra på kommunikationsfliken i volymkontrollen?

Permalänk
Skrivet av enneby_93:

Kanske går att ändra på kommunikationsfliken i volymkontrollen?

vilken volymkontroll? den i voice programmet? har ändrat och ställt in till förbannelse, ändå sänks voice volymen när jag lirar.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Skrivet av Love_is_a_.45:

vilken volymkontroll? den i voice programmet? har ändrat och ställt in till förbannelse, ändå sänks voice volymen när jag lirar.

Volymkontrollen längst ned till höger finns det olika alternativ. Vet dock inte om det funkar i ditt fall men kolla.

Permalänk
Medlem

precis. Längst ner till höger (iaf win 7) så har du volym kontroll för olika saker. kan vara så att du har lägre på t.ex ts3 än steam.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

allt är på samma nivå, när jag tabbar ut ur spelet så har inget ändrats heller. nya drivisar igår men ingen skillnad.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Love_is_a_.45:

allt är på samma nivå, när jag tabbar ut ur spelet så har inget ändrats heller. nya drivisar igår men ingen skillnad.

kan det vara windows funktionen som sänker ljudet med 80% finns under "ljud" och sedan "kommunikation."

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb