Permalänk
Medlem

Nanoxia Hyperzero Watercooling Fluid

Undrar om det är någon mer än jag som köpt Nanoxia Hyperzero watercooling fluid med röd färg från aquatuning.se? Och om någon har fått samma problem som mej med vattnet?

När jag fick se flaskan tyckte jag att vattnet såg välldigt rosa ut, men tänkte att det kanske ser anorlunda ut o slangarna sen. När jag fyllde upp tanken och systemet så va det värkligen rosa. Efter att vattnet hadde fått pumpas runt ett tag gick det över till lilla färg. Och det gilla jag inte så jag fick tömma ur allt vatten igen. Ville ha röd färg för att det skulle passa ihop med Asus rampage III gene.

Alla kylblock, radiatorn och tanken var rena och fina innan. Slangarna var nya.
Jag fick köpa nya slangar o göra rent alla kylblock men tanken fick jag alldrig helt ren och så hadde vattnet klumpat sig. Trodde inte att färgen skulle sätta sej så pass hårt.

cpu - EK Supreme
gpu - EK G80
radiator - XSPC RS360
tank - Swiftech MCRES-Micro
slang - ClearFlex60 - 12,7/9,5
pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)

Har svart färg nu från Feser One.

Visa signatur

♣ASUS Rampage III Gene♣Intel Core i7 930♣Corsair 4GB 1600MHz DOMINATOR DHX♣Corsair SSD 64GB♣2 8800GTX SLI♣Tt 850W♣1TB lagring♣CPU EK Supreme HF♣GPU EK FC88 GTX♣Radiator XSPC RS360♣Tank Swiftech MCRES-Micro♣Pump - Swiftech MCP655 (Laing D5)♣Chassi Lian Li V1000♣

Permalänk
Medlem

har aldrig testat nanoxia, men har sett ngt test (man måste google lite för jag komemr inte ihåg länken )
alltså de testade olika tillverkare med olika färg och dess reaktion på UV, och oftast Feser one var bäst, mest i UV ser man skillnad men de hade fina färger, dock man ska akta då feser hade lite produktions problem och skickade lite vatten med skit inne som täppte cpu block och stoppade flöde, så många klagar på feser och vill inte använda det trots de hade inte testat den, jag kör med Feser grön nu och hade orange, har kollat båda cpu block och aldrig hade jag ngt skit i den, (visa säger att det blev skit från feser i block vilket försämrar prestanda, men det är skit och partiklar får radiator osv vilket fastnade i cpu block och färgen från vatten fastnar på den med)

jag har sätt också Primochill Pure vatten och den är också snygg och har rätt färg (har fler färger än Feser) och man kan se här på forumet där folk kör med den vatten, typ Laine kör med Blood Red