Tips på bra nätagg till Antec 300.

Permalänk

Tips på bra nätagg till Antec 300.

Ja, som tråden heter. Jag behöver alltså ett bra nätagg till ett Antec 300 chassi. (Hmm... nu pajade Enter-tangenten på den bärbara... ) Hur som helst så behöver jag ett nätagg med långa sladdar för att kablarna ska kunna nå upp till moderkortet, några tips? Själv så kan jag ganska mycket om om Watt så det behöver vi inte gå in på. Tack på förhand!

Visa signatur

Bärbar superdator typ lite halft.

Permalänk
Medlem

Så länge det är ATX så passar det och dom bästa nätaggen har långa kablar.
Den stora frågan är vad du har för dator eftersom den bestämmer hur mycket watt du behöver.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Så länge det är ATX så passar det och dom bästa nätaggen har långa kablar.
Den stora frågan är vad du har för dator eftersom den bestämmer hur mycket watt du behöver.

Okey, så alla bra nätagg har långa kablar?

Specs (eftersom du vill) :

Cpu: Amd Athlon x3 445
Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Grafikkort: XFX Radeon 5770
RAM-minne: Kingston HyperX DDR3 PC12800 1600MHz 2GB (endast 1x än så länge :/ )

Hmm, ja... det var väl typ allt.

(YEAH! ENTER-TANGENTEN FUNKAR IGEN!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Corsair CX 400W täcker dina behov utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Okey, så alla bra nätagg har långa kablar?

Specs (eftersom du vill) :

Cpu: Amd Athlon x3 445
Moderkort: Asus M4A785TD-V EVO
Grafikkort: XFX Radeon 5770
RAM-minne: Kingston HyperX DDR3 PC12800 1600MHz 2GB (endast 1x än så länge :/ )

Hmm, ja... det var väl typ allt.

(YEAH! ENTER-TANGENTEN FUNKAR IGEN!)

Dom flesta har det, mycket märkesbaserat ang kabellängden och dom bättre märkena brukar inte snåla annars är det väldigt lätt å spana på ett nätagg sen komma på hemsidan hur pass långa dom är då dom flesta skriver ut.

Ang hårdvaran så är det viktigt att skriva vad man har för cpu samt grafikkort, speciellt grafikkortet då det bestämmer vad du behöver för kraft på nätagget.

Corsair CX400w som vart rekommenderat har långa kablar och täcker dina behov till ett bra pris.
Corsair CX 400W 80+ KAMPANJ - Inet.se

Permalänk
Medlem

Mitt HX520 når precis upp till ATX kontakten på moderkortet i Three Hundred. Inte på gränsen men det gjorde att jag inte kunde gömma undan kabeln i kabelrännan bakom diskarna utan den går rakt upp över grafikkortet.. ATX kabeln är cirkus 48cm lång. Så, minst det måste kabellängden vara.. Vill du kunna lägga undan kabeln snyggt så får du nog se efter ett agg som har en bra mkt längre kabel.. åtminstone 10cm till skulle jag kunna tänka mig. Det finns ju ingen plats/öppning ovanför moderkortsplåten så att man kan gå bakom den med kabeln..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Mitt HX520 når precis upp till ATX kontakten på moderkortet i Three Hundred. Inte på gränsen men det gjorde att jag inte kunde gömma undan kabeln i kabelrännan bakom diskarna utan den går rakt upp över grafikkortet.. ATX kabeln är cirkus 48cm lång. Så, minst det måste kabellängden vara.. Vill du kunna lägga undan kabeln snyggt så får du nog se efter ett agg som har en bra mkt längre kabel.. åtminstone 10cm till skulle jag kunna tänka mig. Det finns ju ingen plats/öppning ovanför moderkortsplåten så att man kan gå bakom den med kabeln..

Okey, men vad tror ni om ett Fractial Design Tesla agg då? (har hört att de ska ha långa kablar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Okey, men vad tror ni om ett Fractial Design Tesla agg då? (har hört att de ska ha långa kablar)

Tesla agget är helt ok för priset. Du får kolla på produktspec om kabellängder..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredric1994:

Köp inte ett sämre agg bara för ATX-kabeln, det finns förlängningssladdar att köpa på inet.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Köp inte ett sämre agg bara för ATX-kabeln, det finns förlängningssladdar att köpa på inet.

Okey, vart?
Hittar nämligen inga förlängningssladdar.

Edit: nu hitta jag det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett corsair 550W i threehundred, och för att kunna lägga undan ATX kablen var jag tvungen att förlänga (ASUS P5Q)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds