Permalänk
Medlem

Inget märkvärdigt. Lite prylar från Ikea. Lite trist, men dock nödvändigt.

Ledsen för mörka bilder. Men ni ser endå vad det är.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu var det länge sen man beställde något så fick bli en förhandsbokning på Dead Master innan den tar slut.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3flex:

Inte för att vara sån, men varför betalar man 10 000:- för en actionfigur? Någon hobby av nått slag? Eller bara mycket med pengar som du vill spendera runt?

Edit: Grym målning.

Det är en hobby ja, har runt 20 figurer, detta är den enda för 10 papp dock
Har ganska mycket bilder på figurerna i mitt galleri på prisjakt.

Minhembio.com - Hemma hos CyberVillain - Lägenheten

Skrivet av Elite:

Tänkte på varför han skrev "Damn you Cyber. I'm going to be so jealous of this figure when it's done. I hate you. I hate you. I'd give MY right hand for this figure."? Det är väl han som tillverkar den? Då är väl bara att göra en ny?

Hehe, för det första är han väll lite ironisk, och för de andra är det ganska mycket pengar även utan pengarna han tar själv. Kroppen kommer från en figur som heter King leonidas från filmen 300, bara den kostar 200 dollar, omålade huvudet är tillverkad av en stört duktig kille i Mexico, han tar 60 dollar för det, motorsåg, kläder, etc, etc...

Skrivet av AcidStorm:

10,000kr för en actionfigur kan jag verkligen inte förstå, men jävlar vad snygg den var. Den killen var rätt duktig på att måla..

Rätt duktigt? Det är ju stört duktigt Vilka detaljer lixom, alla porer, vener, etc, jag skulle inte kunna bli nöjdare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Tänkte på varför han skrev "Damn you Cyber. I'm going to be so jealous of this figure when it's done. I hate you. I hate you. I'd give MY right hand for this figure."? Det är väl han som tillverkar den? Då är väl bara att göra en ny?

Kan ju vara så att han bara gör one of a kind saker.
Kolla som exempel, The God Of Sneakers
Jacob Patterson som gör dessa är nogrann med att poängtera att han inte gör samma sko två gånger.
Allt ska vara unikt, och skulle nån beställa en sko med samma grund motiv så gör han fortfarande det annorlunda
Har länge gått i tankarna om att beställa ett par sneakers av han

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Skrivet av AcidStorm:

10,000kr för en actionfigur kan jag verkligen inte förstå, men jävlar vad snygg den var. Den killen var rätt duktig på att måla..

Lite lagom homoerotiskt sådär..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Blev ett par byxor och 3 pack strumpor från Dressmann som fick komma med hem. Ingen större vits att dumpa någon foto på det kände jag. Byxor som byxor... *whats new :/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Om jag hade pengar skulle jag lätt lagt 10.000 på en handgjord sådan. Fatta till exempel en miniaturdocka på sig själv!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Kom på att jag köpt nya skyltar till bilen Blev en stor förändring mot de gamla plast skyltarna som flagna i den vita färgen

Permalänk
Medlem

hade jag också kunnat lägga 10k på min hobby hade jag också gjort det.
förstår inte varför folk måste förstå varför någon spenderar på det dom gillar.

antar ni också "slänger bort" pengar på saker som andra tycker är onödigt.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Om jag hade pengar skulle jag lätt lagt 10.000 på en handgjord sådan. Fatta till exempel en miniaturdocka på sig själv!

Hemska tanke

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

hade jag också kunnat lägga 10k på min hobby hade jag också gjort det.
förstår inte varför folk måste förstå varför någon spenderar på det dom gillar.

antar ni också "slänger bort" pengar på saker som andra tycker är onödigt.

Som ett skämt tänkte jag göra en avbildning av min tjejs hvuud och sätta på Sarah connors kropp, utan att säga nått, undrar hur lång tid det skulle ta innan hon såg det.. haha....

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Blev ett par byxor och 3 pack strumpor från Dressmann som fick komma med hem. Ingen större vits att dumpa någon foto på det kände jag. Byxor som byxor... *whats new :/

Jag får rysningar av Dressmann :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Som ett skämt tänkte jag göra en avbildning av min tjejs hvuud och sätta på Sarah connors kropp, utan att säga nått, undrar hur lång tid det skulle ta innan hon såg det.. haha....

Do It!
Bästa idén gällande figurer jag hört tror jag

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Jag får rysningar av Dressmann :/

Så farligt är det inte. Tycker dom är bra. Hyffsat bra sortiment och priser. Finns inte så mycket annat att välja på här omkring. Okej, det finns en herrbutik snett över gatan imot Dressmann. Men jag vet väl inte direkt om man är super sugen på att punga ut med tusenspänn för en sketen tshirt hos dom. Det är där som dom har sina prisklasser. Ocker priser med andra ord.

Så jag går nöjt till Dressmann och köper det man ska ha.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag var ute i fredags och spanade in lite nya kläder blev ett köp på detta.

G-Star Raw Trenchcoat 2600kr
Amanda Christensen Mössa 300kr
Amanda Christensen Halsduk 400kr

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Så farligt är det inte. Tycker dom är bra. Hyffsat bra sortiment och priser. Finns inte så mycket annat att välja på här omkring. Okej, det finns en herrbutik snett över gatan imot Dressmann. Men jag vet väl inte direkt om man är super sugen på att punga ut med tusenspänn för en sketen tshirt hos dom. Det är där som dom har sina prisklasser. Ocker priser med andra ord.

Så jag går nöjt till Dressmann och köper det man ska ha.

Om utbudet är så litet så kanske man får tumma lite så sina egna regler... för min del alltså.
Få puckon betalar väl så mycket för en tischa, men jag skulle göra det för en riktigt, riktigt bra skjorta av något klassiskt märke.

Dressmann vill gärna o försöker mycket och ofta att designa propra grejer som ser vettiga ut, men hittills har de aldrig lyckats. Att det inte kostar så mycket spelar ingen roll när man inte vill det på sig av ovan nämnda anledningar.

Permalänk

köpt detta idag i london

YSL touche éclat
klänning french connection
basplagg t-shirt och tröja från nått random japanskt märke superdry
festväska plus kreditkort/mynthållare haha min andra e väl använd och trasig så behövdes o korthållare vill inte tappa yttligare VISA kort XD
art deco nagelack dekoration
strumpbyxor

Permalänk

Blev en

Cheap shit men den gör det den skall, 149Kr

Sedan blev det 4st

samt 8st M4 insex skruvar samt muttrar.

Permalänk
Medlem

En jävla massa saker på ikea inkl vardagsrumsbordet

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

En jävla massa saker på ikea inkl vardagsrumsbordet

http://i1233.photobucket.com/albums/ff397/smartisa/S5001400.j...

Jag ser att man har en förskärlek till frostat glas.

IKEA är annars helt okej ställe att fördriva tid på. Får man sen med sig något hem, så får man se det som en bouns.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jag ser att man har en förskärlek till frostat glas.

IKEA är annars helt okej ställe att fördriva tid på. Får man sen med sig något hem, så får man se det som en bouns.

Hehe Kärringen fick bestämma

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

Det brukar kunna heta så. Men se bara till att dom, kvinnorna, inte för övertaget allt för mycket. Rätt som det är, vips så är man en toffel under klubban.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Det brukar kunna heta så. Men se bara till att dom, kvinnorna, inte för övertaget allt för mycket. Rätt som det är, vips så är man en toffel under klubban.

hah Nejdå Hon är inte så shoppinggalen faktiskt, Vilket är skönt men jag brukar oftast förlora om det skall shoppas, mutning med att jag får dricka öl på en mån tex FUNKAR ALlTID PÅ MIG! jag är så svag haha

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

svårt och leva med kärringar och svårt och leva utan dom :S
Vet inte hur dom lyckas, men kortet dras fan alltid när dom ska iväg och det är 9 av 10 ggr mitt kort och inte hennes.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

svårt och leva med kärringar och svårt och leva utan dom :S
Vet inte hur dom lyckas, men kortet dras fan alltid när dom ska iväg och det är 9 av 10 ggr mitt kort och inte hennes.

Måste säga att min "flicka" är rätt duktig på att sticka fram sitt plastkort..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Ett Par Alessandro MS1i för ca 90EUR, fina lurar som får ersätta mina ATH-ES7. Gillar inte riktigt att de är "open air", men antagligen vanesak.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

hah Nejdå Hon är inte så shoppinggalen faktiskt, Vilket är skönt men jag brukar oftast förlora om det skall shoppas, mutning med att jag får dricka öl på en mån tex FUNKAR ALlTID PÅ MIG! jag är så svag haha

Man kan komma rätt så långt med mutor. Har jag hört.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En SSD...ja ni ser vad det är för en SSD.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Tamron AF 17-50mm f2,8 SP XR Di-II LD Aspherical (IF)

Fick hem denna goding från Portugal idag, verkar vara ett finfint objektiv!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lite update från senast!

"Name's Ash. Housewares."

"Honey, you got real ugly."

"Alright you primitive screw-heads, listen up. See this? This is my boomstick! It's a 12-gauge double-barreled Remington. S-Mart's top of the line. You can find this in the sporting goods department. That's right, this sweet baby was made in Grand Rapids, Michigan; retails for about one hundred nine, ninety-five. It's got a walnut stock, cobalt blue steel, and a hair trigger. That's right, shop smart, shop S-Mart!"

"Oh you little bastards! All right, I'll crush each and every last one of ya! I'll squash you so hard you'll have to look down to look up!"

"I got it, I got it! I know your damn words, alright?"

"Clatto Verata N... Necktie... Nickel... It's an N word, it's definitely an N word!"

" Look, maybe I didn't say every tiny syllable, no. But basically I said them, yeah."

"Well hello Mister Fancypants. Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and ****... and Jack just left town."

"Don't touch that please, your primitive intellect wouldn't understand things with alloys and compositions and things with... molecular structures."

"Say hello to the twenty-first century!"

Visa signatur