Ser det här paketet för 6.4 tusen bra ut? Feedback tack!

Permalänk
Medlem

Ser det här paketet för 6.4 tusen bra ut? Feedback tack!

Hejsan! Jag har länge försökt prispressa mitt datorpaket och nu tror jag att jag kommit fram till ett ganska pra prestanda per krona paket!

Hur ser detta ut? Datorn är till för att spela på, bara!

Tack!

Såg att man inte kunde se min bild :/ Här är delarna iallafall:

Moderkort: Asus M4N68T - Inet.se
Chassi: Cooler Master Elite 430 - Inet.se
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se
Processor: AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se
Hårddisk: 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II - Inet.se
DVD: Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se
Nätaggregat: OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

3 ST Revoltec 120mm Blå Transparent med Blå LED - Inet.se (chassi fläktar)
Fläktstyrning: Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart - Inet.se

Detta + Byggnation av inet hamnar på 6483kr! Är detta bra?

Permalänk
Medlem

låter som ett bra bygge, du borde kanse byta grafikkortet till ett 5870 istellet då det inte är så stor prestanda sklidnad endå vad jag vet. vet inte om det är billigare men kolla det. du kan ju jämföra dom i sweclockers test.

chasit är jätte bra verkligen, köpte det till min lillebrors nya dator och det funkar skit bra. lite budget med plåten ibland då man måste skruva och slita bort (bokstavligen!) visa bitar för platser för grafik och tex dvdläsare.
det är helt enkelt lite sketet att bygga i, men det funkar jätte bra när det väll är klart

det verkar som du saknar ram minnen dock?

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Japp jag saknar RAM Minnen men dom tar jag från min nuvarande dator! Tack så mycke för svaret och ja, med lite fläktar i chassit tycker jag det ser hel grymt ut :)!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Turbojan:

Japp jag saknar RAM Minnen men dom tar jag från min nuvarande dator! Tack så mycke för svaret och ja, med lite fläktar i chassit tycker jag det ser hel grymt ut :)!

Får man fråga vad du har idag, med tanke på att du redan har ddr3 du ska behålla?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Hejsan! Jag har länge försökt prispressa mitt datorpaket och nu tror jag att jag kommit fram till ett ganska pra prestanda per krona paket! http://img200.imageshack.us/i/hejs.png/

Hur ser detta ut? Datorn är till för att spela på, bara!

Tack!

Såg att man inte kunde se min bild :/ Här är delarna iallafall:

Moderkort: Asus M4N68T - Inet.se
Chassi: Cooler Master Elite 430 - Inet.se
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD68701GB - Inet.se
Processor: AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se
Hårddisk: 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II - Inet.se
DVD: Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se
Nätaggregat: OCZ ModXStream Pro 600W - Inet.se

3 ST Revoltec 120mm Blå Transparent med Blå LED - Inet.se (chassi fläktar)
Fläktstyrning: Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart - Inet.se

Detta + Byggnation av inet hamnar på 6483kr! Är detta bra?

Jorå det ser fint ut, men inet har ju inte korten inne. Komplett har 6xxx serien inne.

Som ilstallione frågade, vad har du för dator nu? Du vet att alla RAM inte är lika va?

Permalänk
Medlem

Ah.. mina RAM minnen var inte så fina som jag trodde... om jag köper Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se blir det bra då? (så billigast som möjligt, tight budget) ?

Permalänk
Medlem

Förresten, Chassit innehåller ju bara 1 frontfläkt (insug) tycker ni det är nödvändigt att köpa till 3 fläktar och en fläktkontroller?

Permalänk
Medlem

Minst en fläkt får du köpa till, för att ha o bak.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Okok, aja, jag tar 3fläktar + fläktstyrning, det blir fin cirkulation

Permalänk
Medlem

Skulle nog rekommendera du tar ett lite bättre moderkort än det. Är inget vidare super chipset på den precis.
MSI 870A-G54 AM3 KAMPANJ! - Inet.se
Detta är kampanj just nu och kostar bara 300:- extra och sen har du stöd för eventuell crossfire i framtiden om du känner behovet av det. Och har nyare chipset också.

EDIT: och för en extra hundring så kan du få en 700W som ger dig tillräckligt med effekt om du väljer ploppa i ett extra kort för crossfire i framtiden.
OCZ ModXStream Pro 700W - Inet.se

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ParasiteX:

Skulle nog rekommendera du tar ett lite bättre moderkort än det. Är inget vidare super chipset på den precis.
MSI 870A-G54 AM3 KAMPANJ! - Inet.se
Detta är kampanj just nu och kostar bara 300:- extra och sen har du stöd för eventuell crossfire i framtiden om du känner behovet av det. Och har nyare chipset också.

EDIT: och för en extra hundring så kan du få en 700W som ger dig tillräckligt med effekt om du väljer ploppa i ett extra kort för crossfire i framtiden.
OCZ ModXStream Pro 700W - Inet.se

600W räcker gott o väl för 6870 i CF.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

600W räcker gott o väl för 6870 i CF.

Nja. så länge han inte lägger i fler hårdiskar och för många fläktar. Blir lite tajt. Sak man får tänka på är att nätdelarnas capacitorer slits ut över tiden och tappar sin initiella effekt.
Men jo 600W kommer funka. Frågan dock är om det funkar lika bra om ett år eller två.

Aj fan.. kom just på att beräkningarna jag hade var för en i5-760 klockad till 3.8GHz med 6870 i crossfire.. Så ja 600W kommer räcka.. så länge du inte klockar CPUn för mycket.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro