Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

FN + Ljud

Hej!

Jag har en Asus X59GL-laptop med typ följande hårdvara:
4gb ram, Intel Dual Core 2.2 ghz, 320 gb hdd

Datorn är köpt med Windows 7 men har valt att installera XP istället. Det har fungerat otroligt bra tills idag då FN knapp + Ljud slutade fungera. Har installerat följande drivrutiner på datorn och undrar i vilken av dessa som denna funktion ligger så att jag kan återställa det.

Drivrutiner:
Notebook Chipset & Lan Card
Nvidia VGA
Notebook Bluetooth
Audio
Camera Suyin
Camera Chicony
Camera D-Max
Touchpad
Azurewave Wireless
Modem Driver
Card reader
ACPI Driver

Har installerat alla dessa och det fungerade som sagt till idag. Övriga FN-funktioner fungerar.

Hjälp!!
Jens

Visa signatur

muah! amd&geforce thats it!

Permalänk
Medlem

Tyvärr har du postat i fel forumdel...

Men snäll som jag är så ska jag försöka hjälpa dig ändå

Det verkar vara ganska svårt att se vilka drivrutiner som är kopplade till fn-tangenterna, så det jag hade gjort hade varit att se om man kunde återställa datorn till en tidigare konfiguration, tror det finns något program som heter systemåterställning eller något liknande... Prova det

Sen tycker jag faktiskt att du ska köra på Windows 7, på en såpass ny datorn är det bara dumt att inte göra det

Eller ännu hellre Ubuntu homepage | Ubuntu

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

dubbelpost

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

Sorry för felpost, ny här..
Hm okej.. Vad mer försvinner? Kan jag välja vad jag vill återställa eller återställs allt?

Visa signatur

muah! amd&geforce thats it!

Permalänk
Medlem

Det du gör är att återställa datorn till en tidigare tidpunkt... Så välj helt enkelt en tidpunkt där du vet att knapparna fungerade, allt som vid denna tidpunkt fanns på datorn kommer ligga kvar, vet dock inte hur det är med allt som sparats efter... Tror det sparas men är inte säker så gör backup på allt

Visa signatur

Workstation: | Gigabyte GA-P55-UD3 | Intel Core i5 4.0GHz | Nvidia 240GT Zone Edition | Chieftec Super Series 650W | Seagate Barracuda 7200.12 500GB | Fractal Design Define R2 | Ubuntu 10.10 |

Permalänk
Medlem

Tycker med du borde dra in Windows 7 istället, tror du kommer gilla det när du vant dig. (alternativt Ubuntu ofc)

Visa signatur