Permalänk
Medlem
Skrivet av Tele2:

Hej,

2010-10-12 släppte vi en ny mjukvara till Netgear CG3100. Den släpptes bara i Stockholmsområdet.

2010-10-26 släppte vi mjukvaran även i norra Sverige. Detta innebär att kunder från Stockholm och norrut kan ta del av denna.

Den ändring som ni kommer att se är att det finns en apply-knapp under Wifi-menyn. I övrigt har vi gjort förändringar i mjukvaran för att förbättra stabiliteten.

Vad heter den nya mjukvaran?
3.9.21.8.V0023

Hur gör jag uppgraderingen?
Vanligtvis räcker det med en omstart av modemet. Tänk på att uppgraderingen kan ta några minuter! Under uppgraderingen kan man uppleva en långsammare hastighet. När uppgraderingen är färdig startar modemet om automatiskt och får åter rätt hastighet.

Problem efter uppgradering till den nya mjukvaran?
Gör en Factory Reset av modemet genom att hålla in reset-knappen på baksidan i 20-30 sekunder. När du släpper kommer modemet att nollställa sig. Det innebär att alla dina inställningar är nollställda samt att det trådlösa nätverket är inaktiverat. För att komma åt internet trådlöst, tryck på wifi knappen på framsidan av modemet . Den nätverksnyckel som används står tryckt under modemet.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Och när släpps den söderut?

Permalänk
Medlem

Jag tror de brukar släppa den med en veckas intervall i olika nätdelar. Stämmer det och de inte upptäcker nån vital bugg borde det vara på tisdag...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Tele2
Skrivet av Davvan:

Och när släpps den söderut?

Hej,

Om inget oförutsett inträffar så kommer den att finnas tillgänglig även söderut inom 2-3 veckor.

Information om när den lanseras/lanserats kommer att presenteras här.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

RoleX: ingen aning faktiskt. Om det var ett nattjobb kanske de tog bort nån belastning eller bytte nån trilskande enhet... Är det inget extremt akut (många som har avbrott) sköts nästan all uppgradering/felkorrigering nattetid numera. Undantaget uppgraderingen av f.d. Upcnätet då, skulle inte komma in överallt nattetid...

Ghostsucker: Öhh? Tappade du 192ipadressen på datorerna oavsett om de var kopplade med wifi eller kabel om nån av datorerna maxade linan via wifi? Hände det ibland om du enbart maxade med kabel? Hur menar du maxa via wifi iom att man sällan når 100/10 där. Tappade du kontakten till modemet också? Dvs: kunde ej nå 192.168.100.1? Iofs skulle det vara fullt naturligt om du tappade ip. Hur långt var avbrotten? Hur fick du igång det igen vid avbrott? Startade hela modemet om dvs blinkade det fel? Blev intresserad... Kan ev stött på ett liknande fel nämligen men iom att modemet inte bootade om i det fallet misstänkte jag datorn... Har ju också nämnts något om "access denied" sporadiskt i tråden. Har du sett det i modemloggen/gränssnittet vid fel? Är ju bra om det fungerar nu men vore bra att kolla vidare på oavsett.

Enligt en lapp uppsatt på porten så skulle arbetat ta en hel arbetsdags alktsså ej nattetid.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Enligt en lapp uppsatt på porten så skulle arbetat ta en hel arbetsdags alktsså ej nattetid.

Ja bor du inte i f.d. upc-nätet då? Annars är det rätt ovanligt... Det händer ju dock att comhem tillsammans med fastighetsägaren efter många klagomål kommer överens om att gå igenom hela fastighetsnätet/näten vilket då ibland sker dagtid pga de då har nycklar/tillträde till all utrustning.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

Ja bor du inte i f.d. upc-nätet då? Annars är det rätt ovanligt... Det händer ju dock att comhem tillsammans med fastighetsägaren efter många klagomål kommer överens om att gå igenom hela fastighetsnätet/näten vilket då ibland sker dagtid pga de då har nycklar/tillträde till all utrustning.

Yes det är det föredetta UPC nätet, får 113mbit via bredbandet dygnet runt och har knappt haft avbrott i snart 1 år, på varken tv eller bredband, det var därför jag fråga om det kanske var något nytt på gång ganske gbit (önskedrömmar) =).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Skrivet av Tele2:

Hej,

2010-10-12 släppte vi en ny mjukvara till Netgear CG3100. Den släpptes bara i Stockholmsområdet.

2010-10-26 släppte vi mjukvaran även i norra Sverige. Detta innebär att kunder från Stockholm och norrut kan ta del av denna.

Den ändring som ni kommer att se är att det finns en apply-knapp under Wifi-menyn. I övrigt har vi gjort förändringar i mjukvaran för att förbättra stabiliteten.

Vad heter den nya mjukvaran?
3.9.21.8.V0023

Hur gör jag uppgraderingen?
Vanligtvis räcker det med en omstart av modemet. Tänk på att uppgraderingen kan ta några minuter! Under uppgraderingen kan man uppleva en långsammare hastighet. När uppgraderingen är färdig startar modemet om automatiskt och får åter rätt hastighet.

Problem efter uppgradering till den nya mjukvaran?
Gör en Factory Reset av modemet genom att hålla in reset-knappen på baksidan i 20-30 sekunder. När du släpper kommer modemet att nollställa sig. Det innebär att alla dina inställningar är nollställda samt att det trådlösa nätverket är inaktiverat. För att komma åt internet trådlöst, tryck på wifi knappen på framsidan av modemet . Den nätverksnyckel som används står tryckt under modemet.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

hejsan. är boendes i haninge söder om stockholm. och har 100/10 tjänsten. och här är det MASSIVA problem med att ens komma upp i ADSL hastigheter. jag har pratat med grannar om problemet och alla säger samma sak. 'det är comhem'. jag har även ringt eran support och påpekat detta men dem tittar ju bara runt lite och säger att dem har bra kontakt med modemet osv.

vi har även fiber från bredbandsbolaget indraget i fastigheten. så om det inte blir bättre så kommer ni förlora många kunder. ni måste börja lyssna på era kunder som ringer om dessa problem bättre. som killen på kundtjänst sa. 'jag hittar inget fel då är det inget fel, så någon felanmälan kan jag inte lägga' sen var ärendet avslutat för er. men på andra sidan så sitter det boendes i flera fastigheter som är fly förbannade över att vi inte får vad dem betalar för.

mig troligen då detta hänt förut är att någon utrustning i källaren till huset dött. då detta hänt 2ggr tidigare. men att få någon att lyssna är som att tala för döva. vad ska en kund som jag/vi göra?

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk

Nat är på och Jag har inte behövt starta om modemet sedan nya mjukvaran.Så vi får se det ser lovande ut inga problem hitintills. Har kört lite torrent över wifi och det funkar videoströmmar flyter på bra så vi får se......

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Yes det är det föredetta UPC nätet, får 113mbit via bredbandet dygnet runt och har knappt haft avbrott i snart 1 år, på varken tv eller bredband, det var därför jag fråga om det kanske var något nytt på gång ganske gbit (önskedrömmar) =).

Nja njo, det tittas nog på högre hastigheter men nån gigabit klarar inte ens det nuvarande modemet av. För att öka downloaden efter övergången till docsis 3 är det främst arbeten centralt som behövs så antar att arbetet som utfördes var att de plockade bort de gamla enheterna som suttit sedan Stjärn-tv och upc. Säkert fungerat bra för endel men skulle klart säga att det inte var stabila grejjer som var i slutet av sin livslängd. Tror tom när upc ägde nätet att det var mun mot mun-metoden redan då. De ville nog inte lägga ut pengarna för att göra jobbet. Det är ju säkert 40.000 källare som besöks och byggs om.

hårdnackad: Kanske belastat? Sjunker hastigheten kväll och helg? Belastningar kan inte deras support se.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

hårdnackad: Kanske belastat? Sjunker hastigheten kväll och helg? Belastningar kan inte deras support se.

njae. hastigheten är konstant dålig. så om det vore överbelastning så skulle jag kunna få bra på vissa tider. men 2 gånger har vi haft liknande problem. och både gångerna hade en router i källaren till huset sagt upp sig. men att ringa till kundtjänst och försöka få dem att förstå det. är ju som jag sa tidigare. omöjligt.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Hej Johan eller någon annan från kundtjänst.

Jag heter Erik Ruthberg och har en fråga till antingen er eller om någon annan vill svara ifrån forumet..

försökt ringa kundtjänst men det var lite för lång kö senast jag ringde så det var inte roligt att vara kvar i kön..

Frågan/Problemet:

Jag har sedan tidigare skaffat medium 8favoriter och ville se Hockey igår för att det gick dåligt att streama

Frågade efter att kunna se elitserien och Luleås matcher

Blev övertalad att köpa Canal+ Max och att ni hade erbjudande på det för 99kr/månaden i 3 månader och sen 449 i 9 månader,
gjorde canalsökning och ordnade kanalerna och såg matchen igårkväll..

Nu idag så började jag fundera och skulle kolla på TV

För det första så slog det mig att jag nu kommer att betala 159 + 449kr/månaden dvs 608kr/månaden och att det blir ca:6000kr på ett år !!

jag reflekterade inte just så när jag pratade med kundtjänst för att jag ville bara se hockey..

Det som också slog mig var att jag inte ens kan se flera av kanalerna pga att de är HD för jag har ju inte fått nån förfrågan om en HD-box utan bara kör TV-n inbyggda kortläsare..

SEN såg jag att det fanns flera andra erbjudanden som hade kunnat passa mig bättre.. ?????????

Jag var ju egentligen INTE ute efter massor med canal+ utan bara att kunna se Luleås elitseriematcher..

Är det så att de billigare paketen hade kunnat ge mig detta??
Kan det vara så att jag är berättigad till en digitalbox med reducerat pris?

Skulle vara snällt att ge mig ett svar i tråden alternativt skriva PM eller ringa..

jag vill inte känna att jag kastar pengar i sjön och framför allt inte känna mig lurad..

MVH
/Erik

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Skrivet av Phunky:

nej, då skulle jag få olika hastigheter på olika tider på dygnet. här är det konstant. men den kan peaka och springa iväg till låt säga 5mb/s under kanske 15 sekunder för att sedan direkt dö och sen lägga sig på 70/50kb/s igen. det lär vara något i källaren som dött (router) det har nämligen hänt 2ggr tidigare. men att försöka förklara det för comhem är omöjligt tyvärr. tills dem tillslut har kommit o tittat. då säger teknikern direkt att han hittat en halvdöd router i källaren. så är problemet löst. men man ska behöva gå ut i krig för att få dem att förstå det först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikR:

Wall of TL;DR

MVH
/Erik

Comhem har svarat tidigare att dom inte kommer besvara enskilda ärenden i tråden.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Tele2
Skrivet av hårdnackad:

nej, då skulle jag få olika hastigheter på olika tider på dygnet. här är det konstant. men den kan peaka och springa iväg till låt säga 5mb/s under kanske 15 sekunder för att sedan direkt dö och sen lägga sig på 70/50kb/s igen. det lär vara något i källaren som dött (router) det har nämligen hänt 2ggr tidigare. men att försöka förklara det för comhem är omöjligt tyvärr. tills dem tillslut har kommit o tittat. då säger teknikern direkt att han hittat en halvdöd router i källaren. så är problemet löst. men man ska behöva gå ut i krig för att få dem att förstå det först.

Hej,

Har du problem med hastigheten av din bredbandstjänst rekommenderar jag dig att kontakta vår support för felsökning. Normalt sett skall man notera mätvärden via bredbandskollen under flera tidpunkter på dygnet och ange därefter denna information i samband med felanmälan, men då du har samma oavsett tid på dygnet räcker det med att du tar upp detta. Då du skriver att du inte är ensam som detta fel vill vi väldigt gärna veta namnet på någon mer som har samma fel, detta för att snabba på vår felsökning.

Följer ni ovanstående när ni har problem med hastigheten så går det snabbare för vår support att göra en felsökning då ni kontaktar oss. Det är svårt att vara mer utförlig då det är olika förfaranden vid olika modem samt operativsystem.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Permalänk
Medlem

Hej

Jag hade innan förra veckan 24 Mbit + 10Mbit upp och detta gav mig 3/1 MB/s när jag laddade ner via utorrent. Sen jag beställde xxl100 har min hastighet gått ner till under 1 MB. Har testat i bredbandkollen får bra värden där men hur kan det bli lägre hastighet efter jag beställt xxl?

Har ip flood det. av. Vet inte vad som händer är det någon annan med samma problem?

Mvh Mamed

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

Hej Comhem!

Fungerar inte eran "byta kanaler" funktion på hemsidan? försökt två gånger nu utan att lyckats, båda förra månaden och den här månaden så att jag skulle få de nya kanlerna till den första nov. När man går in och kollar så står det kvar på alla gamla kanaler jag hade förut.

Testat med Chrome och IE.

/ JL

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen bytt till Netgear CG3100 modemet....
har ett stort problem med utorrent(gul triangel) och även portblockeringar, arbetar betydligt sämre än vad det gjorde med förra modemet, och det går inte att sätta modemet i dmz läge(ingen skillnad)..
.eller att vidarbefodra portar(händer nada)...har tom testat att stänga av NAT samma seghet i utorrent uppstår, ip flood är avstängd....och även brandväggen...ingen skillnad.....
datorn är direkt kopplad till modemet fast...ingen annan router finns....har inga brandväggar etc...

Permalänk
Tele2
Skrivet av Oneone:

Hej Comhem!

Fungerar inte eran "byta kanaler" funktion på hemsidan? försökt två gånger nu utan att lyckats, båda förra månaden och den här månaden så att jag skulle få de nya kanlerna till den första nov. När man går in och kollar så står det kvar på alla gamla kanaler jag hade förut.

Testat med Chrome och IE.

/ JL

Hej,

De finns inget generellt problem med att byta kanaler i Medium 8 Favoriter via Mina Sidor.

Vänligen kontakta vår Kundservice för att beskriva de problem som du upplever så får vi undersöka vad som kan vara fel.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Permalänk

Ska skaffa comhembredband (25mbit) men behöver råd om vilken router jag ska välja. Är det cg3100 eller ciscon som gäller? Utorrent används btw. Har hört lite oroväckande saker om cg3100 men vet inte om det mesta är fixat.
Vad tycker folket?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

inga problem än med den modemet netgear cg3100 och har 100XXL,har stängt av NAT och kör med dlink 655 bakom

Permalänk

Kanske borde tillägga att jag inte kommer köra med extern router, modemet kommer få agera både som trådad och trådlös router. Men tack för input.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Sitter nu med stadsnät istället för comhem, men har kvar modemet(100/10 netgear modemet).
Använder det som switch/trådlös accesspunkt nu, med andra ord har jag bryggat routern.

Det jag undrar är hur jag ska komma in i routern, såg att ngn hade skrivit hur man gör det tidigare i tråden men hittar inte inlägget. Vill ändra lite inställningar för WLANet.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

HTTP://192.168.100.1/

admin
password

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av iller:

Fungerar icke!

Permalänk
Medlem

Det är http://192.168.100.1 när routern inte är igång och http://192.168.0.1/ när NAT är aktiverat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tjena, har sjukt jobbig anslutning senaste 3-5 dagar, nätet slutar plötsligt svara och man kan knappt komma in på någon sida. Kör XXL med cg3100 utan någon router. Testat factory reseat flera gånger men samma problem tillbaka. Ser här att vissa har problem vid Stockholms området någon som har problem runt Helsingborg? Ringde Comhem och allt såg bra ut plötsligt tappade han anslutning och kunde inte pinga modemet sa han och bokade tid med tekniker som ska undersöka saken om han behöver komma ut eller inte, men om och när tekniker skulle komma kunde han inte svara på.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag fick min 100/10 lina, och vill köra med min Dir-100 router men av någon andledning så funkar det inte, jag får kontakt med modemet med tanke på att jag kan logga in på admin gränssnittet men modemet låter mig inte komma vidare ut på internet, någon som har en ide om varför detta sker?

Har CG3100 modemet.

EDIT: Jag har stängt av NAT funktionen på modemet

Permalänk
Skrivet av Thatdawg:

Jag fick min 100/10 lina, och vill köra med min Dir-100 router men av någon andledning så funkar det inte, jag får kontakt med modemet med tanke på att jag kan logga in på admin gränssnittet men modemet låter mig inte komma vidare ut på internet, någon som har en ide om varför detta sker?

Har CG3100 modemet.

EDIT: Jag har stängt av NAT funktionen på modemet

Du säger att du kommer åt admingränssnittet, finns det något misstänkt under 'modem status', 'connection' eller 'event log'?

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Modem Status
Acquire Downstream Channel 570000000 Hz Locked - Ingen aning vad det där är.

Detta står under connection

Downstream Bonded Channels
Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR Docsis/EuroDocsis locked
Locked QAM256 34 5360537 sym/sec 570000000 Hz 6.9 dBmV 38.6 dBmV EuroDocsis
Locked QAM256 31 5360537 sym/sec 546000000 Hz 6.6 dBmV 39.0 dBmV EuroDocsis
Locked QAM256 32 5360537 sym/sec 554000000 Hz 6.7 dBmV 39.0 dBmV EuroDocsis
Locked QAM256 33 5360537 sym/sec 562000000 Hz 6.7 dBmV 39.0 dBmV EuroDocsis
Locked QAM256 35 5360537 sym/sec 578000000 Hz 7.2 dBmV 40.0 dBmV EuroDocsis
Locked QAM256 36 5360537 sym/sec 586000000 Hz 6.9 dBmV 40.1 dBmV EuroDocsis
Not Locked Unknown 0 0 sym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV Unknow
Not Locked Unknown 0 0 sym/sec 0 Hz 0.0 dBmV 0.0 dBmV Unknow

Upstream Bonded Channels
Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
Locked ATDMA 1 5120 Ksym/sec 54400000 Hz 37.2 dBmV
Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0 Hz 0.0 dBmV

Under loggen så står det

Tue Nov 02 19:48:38 2010 Error (4) DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Tue Nov 02 19:18:40 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=30:46:9a:6c:06:e0;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:09:aa;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

EDIT: Fattar ingenting, för när jag körde med BBB förut så funka det bra -_O

Permalänk
Medlem

Ser inte några konstigheter i connection direkt. Modemet har bondat och låst 6 kanaler i downstream och 1 i upstream. Fullt normalt på ett netgearmodem. Loggen ser i princip alltid ut sådär.

När du säger att du använder en router... fungerar det utan den oavsett NAT på eller avslaget? Om inte kanske modemet inte är korrekt inloggat hos comhem. Fungerar det utan routern bör du börja felsöka denna istället. Se tex till att routern är inställd på dhcp.

Visa signatur

Dooh!