Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk

Heh, såg det precis och gick in för att kolla här om någon skrivit.
Lär dock dröja ett bra tag innan något liknande har hittat till den svenska marknaden.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Sweet, hade ingen aning om att Mitshubishi tillverkade datorskärmar dock

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

IPS eller ej
svärtan ser ju otroligt blaskig ut

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Lämna tråden pg_ice, du tillför inte ett skit som vanligt.
Håll du dig livet ut på din asus tn.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag märkte ingen skillnad i jämförelsen... Eller var det betrakningsvinkeln som var jämförelsen?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd

med tanke på vad en 120Hz med en sketen TN panel kostar idag vill jag inte ens tänka på vad den här skärmen kommer kosta..

Skrivet av Dinoman:

Jag märkte ingen skillnad i jämförelsen... Eller var det betrakningsvinkeln som var jämförelsen?

betraktningsvinklar samt färgerna är det som skiljer kvalitetsskärmar från icke såna (läs TN paneler).

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

IPS eller ej
svärtan ser ju otroligt blaskig ut

håller med, för dålig kvalite på filmen?
ips skaju vara rätt bra

Skrivet av Nivity:

Lämna tråden pg_ice, du tillför inte ett skit som vanligt.
Håll du dig livet ut på din asus tn.

det är du som borde lämna tråden, du borde inte ha skrivit alls

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Priset, 1400$, sen det där borta. I Sverige lär den landa på 15k, om det nu inte är så att det är olikt priserna då man köper ifrån "USA".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lämna tråden pg_ice, du tillför inte ett skit som vanligt.
Håll du dig livet ut på din asus tn.

Varför förolämpa en gammal hedersmedlem?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Varför förolämpa en gammal hedersmedlem?

Du kan läsa hans recension om Asusen hans. Så saklig och argumentationsförmågan får även min att se okej ut, det är illa.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Lämna tråden pg_ice, du tillför inte ett skit som vanligt.
Håll du dig livet ut på din asus tn.

Och vad är vitsen med en forumtråd om inte för att diskutera saker ?

Kul att du är TS men det är en attityd som hör hemma på andra forum.

Har själv väntat på IPS 120Hz, så detta är helt klart intressant tack för infon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och vad är vitsen med en forumtråd om inte för att diskutera saker ?

Kul att du är TS men det är en attityd som hör hemma på andra forum.

Har själv väntat på IPS 120Hz, så detta är helt klart intressant tack för infon

Beror ju på kvalitén på personen och dennes förmåga att hålla sig saklig.

Priset avskräcker väl lite? Men ifall en kommer så kan man ju hoppas på att flera också kommer, då till ett bättre pris.

Permalänk
Medlem

såg inte direkt bra i videon. man får hoppas att dom använde en dålig kamera

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Beror ju på kvalitén på personen och dennes förmåga att hålla sig saklig.

Priset avskräcker väl lite? Men ifall en kommer så kan man ju hoppas på att flera också kommer, då till ett bättre pris.

Jo, jag håller med på det men att vara så aggresiv mot nån i ett datorforum verkar bara konstigt.

Hoppas fler satsar på IPS överhuvudtaget så priserna går ner, hade IPS innan(hp zr24w) dock inte den nyaste modellen men visst var det en väldigt avkopplande bild och min nuvarande(benq xl2410t) som är 120Hz är bara sjukt skönt i spel då kan man ju bara gissa på ögonorgasmen man får med båda i ett *dräggel*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och vad är vitsen med en forumtråd om inte för att diskutera saker ?

Kul att du är TS men det är en attityd som hör hemma på andra forum.

Har själv väntat på IPS 120Hz, så detta är helt klart intressant tack för infon

Komiskt alla springer till pg_ice undsättning, har ni ens läst allt han skrivit?
Gå och läs det och kom tillbaka.
Han mer eller mindre kallar folk idioter, fanboys osv för dom inte går på hans bullshit att hans asus TN är bättre än alla IPS som finns etc etc etc.

Så nej jag skriver så till han helt enkelt för jag är trött på hans bullshit

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Komiskt alla springer till pg_ice undsättning, har ni ens läst allt han skrivit?
Gå och läs det och kom tillbaka.
Han mer eller mindre kallar folk idioter, fanboys osv för dom inte går på hans bullshit att hans asus TN är bättre än alla IPS som finns etc etc etc.

Så nej jag skriver så till han helt enkelt för jag är trött på hans bullshit

Det är det moderatorer och PM finns för.
Reagerade på att du hoppade på just honom för hans klagan på skärmen tråden handlade om, inte för att verka otrevlig mot nån men jag bryr mig inte direkt om nåt han skrivit tidigare eller senare inte heller sånt som du skrivit i andra trådar..... det hör liksom till andra trådar

Jag själv är inte sur på nån, det har jag inte tid med tack igen för den spännande nyheten

Permalänk
Medlem

Den är inte 120hz. Samma interpolation skit som på LCD-tvs. Ni får vänta längre på 120hz IPS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Komiskt alla springer till pg_ice undsättning, har ni ens läst allt han skrivit?
Gå och läs det och kom tillbaka.
Han mer eller mindre kallar folk idioter, fanboys osv för dom inte går på hans bullshit att hans asus TN är bättre än alla IPS som finns etc etc etc.

Så nej jag skriver så till han helt enkelt för jag är trött på hans bullshit

pg_ice skrev: "färgerna på Asusen spöar samtliga IPS skärmar.
nuff said

det är nog du så får vakna upp lite och komma ut ur grottan "

Va?

FÖ så är jag lite på din sida, jag har inget speciellt bra intryck av honom heller och regdatum skiter jag fullständigt i då det inte säger en enda sak om personen.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Skärmar är väl inte direkt som grafikkort och sånt där man kan mäta skillnaden på ett enkelt sätt. Ljud och bild tycker jag är upp till var och en om hur man uppfattar att bilden/ljudet är. Har dock aldrig förstått varför man ska köpa IPS-skärmar, men det är jag det.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Skrivet av evoke:

Den är inte 120hz. Samma interpolation skit som på LCD-tvs. Ni får vänta längre på 120hz IPS!

Tyvärr var så fallet. Trist. :/
Högsta uppdateringsfrekvensen den kunde matas med enligt spec. var 76Hz.

Inbetweening - Wikipedia, the free encyclopedia

Skrivet av pg_ice:

IPS eller ej
svärtan ser ju otroligt blaskig ut

Ja det är filmat från vinkel, därav den blaskiga svärtan.

Skrivet av Dinoman:

Jag märkte ingen skillnad i jämförelsen... Eller var det betrakningsvinkeln som var jämförelsen?

Med tanke på att videoklippet lär ligga mellan 20 och 30 fps så är det inte konstigt om du inte ser någon skillnad. Vet inte vad de ville visa faktiskt, antagligen att den hade bättre flyt men vem vet.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

1400$ dollar....! Hallå..?

BenQ XL2410T för 4000:- är på smärtgränsen men 1400$ dollar och dessutom vänta ännu längre....sen var det nåt om interpolation....Nej....går inte.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Komiskt alla springer till pg_ice undsättning, har ni ens läst allt han skrivit?
Gå och läs det och kom tillbaka.
Han mer eller mindre kallar folk idioter, fanboys osv för dom inte går på hans bullshit att hans asus TN är bättre än alla IPS som finns etc etc etc.

Så nej jag skriver så till han helt enkelt för jag är trött på hans bullshit

Det är det man har ignore knappen till
Brukar inte engaera mig så mycket i skärm trådarna, men jag har nog 20+ "idioter" som förtjänat sig en ignore från de livade grafikkorts trådarna.

Blir som mycket mer harmoniskt att läsa när man sållat bort de värsta trollen.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Håll argumenten över sandlådenivå.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||