Permalänk
Medlem

Sista kollen 10k

Polaren ville ha en dator som främst ska användas åt spel. Den skall vara tyst och snabb så jag kom fram till denna.
Geting.se - 274137-Jacob.png :
I7an var ett måste tyckte han.
Så nu är frågan, vad kan förbättras på denna dator?
Taket ligger runt 10k och det ska vara en speldator som sagt.
Kanske att jag kan försöka övertala honom till en i5 för bättre grafikkort, men utgå från en i7a.
Han hade önskemål om SSD men jag känner att han som gamer inte har så pass mycket nytta av den.
Finns det helt andra paket för dessa pengar som presterar mycket bättre så posta gärna.
Tack på förhand
//Phemo

Mer information och bättre rubrik fixad.
Visa signatur

Laptop >.>

Permalänk

Fel socket på moderkortet till den I7an ska det vara socket 1156, så byt det mot ett s1156 med P55 chipset

Ska han bara spela så har han inte mkt användning för HT som är den största skillnaden på s1156 I7 och I5
Så övertala han att köpa en I5a och klocka den lite, för pengarna som sparas kan ni lägga på ett kraftigare grafikkort och en ny CPU kylare så kan han klocka mer och få en tystare dator

Om han installerar spelen på SSDn så kommer den juh korta av laddnings tiderna

Allt annat ser bra ut

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ta en i7 950 istället Mycket bättre

Edit: Ett paket, finns plats för ett till 6870 vid senare tillfälle om du vill uppgradera

Fast om det är spel som gäller så borde du satsa på en i5 och kraftigare grafikkort (460 i SLI) GAME-ON

Test på grafikprestanda: http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870...

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, blir nog det senare paketet för honom, passar fint då han kör mafia och han kommer nog satsa på 3D skärm nu när han kan lira med det ^^

Visa signatur

Laptop >.>