Adapter för att kunna visa bild på TVn

Permalänk
Medlem

Adapter för att kunna visa bild på TVn

Jag har ett nytt grafikkort och en gammal TV och undrar hur jag på bästa sätt skall kunna visa bild på TVn.
Jag har detta grafikkort: ASUS RADEON HD5770 CUCORE 1GB GDDR5 PCI-E VGA/DVI/HDMI - Specifikationer som alltså har HDMI, DVI och VGA.
Min TV är ytterst gammal och har bara SCART och RCA.

Tidigare hade jag ett grafikkort med s-video, då var det inget problem att koppla det till RCA, men hur gör jag nu??
Jag vill såklart ha en så billig lösning som möjligt både med adapter och ev sladd. Jag behöver ungefär 10m sladd. Just nu har jag en 10m s-videosladd, men den kanske jag inte kan använda?

Permalänk
Hedersmedlem

VGA - Scart-adapter borde inte vara alltför svårt att hitta. Google?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av marQs_g:

Jag har ett nytt grafikkort och en gammal TV och undrar hur jag på bästa sätt skall kunna visa bild på TVn.
Jag har detta grafikkort: ASUS RADEON HD5770 CUCORE 1GB GDDR5 PCI-E VGA/DVI/HDMI - Specifikationer som alltså har HDMI, DVI och VGA.
Min TV är ytterst gammal och har bara SCART och RCA.

Tidigare hade jag ett grafikkort med s-video, då var det inget problem att koppla det till RCA, men hur gör jag nu??
Jag vill såklart ha en så billig lösning som möjligt både med adapter och ev sladd. Jag behöver ungefär 10m sladd. Just nu har jag en 10m s-videosladd, men den kanske jag inte kan använda?

Det krävs en aktiv videoomvandlare, finns på Kjell för ~400-500:-

Skrivet av widL:

VGA - Scart-adapter borde inte vara alltför svårt att hitta. Google?

VGA och SCART är inte elektriskt kompatibla, det är VGA och komponent som är det.

S-Video <-> Komposit <-> SCART
DVI-A <-> VGA <-> Komponent
DVI-D <-> HDMI

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync