Retro-klassikern:Soldier of fortune 2 gold edition problem!!

Permalänk

Retro-klassikern:Soldier of fortune 2 gold edition problem!!

Hej på er alla!

Sitter här i min bedrövelse över att inte kunna spela Sof2.

Har en msi gx740 laptop med Ati Radeon Hd5870.

Efter att ha installerat sof2 utan problem, laddar sof2 console upp massa texter sen blir skärmen svart och ändras till grått där följande felmeddelande syns:Sof2.exe har slutat att fungera.

Har testat att att köra spelet i kompatibelt läge men inget hjälper,samma resultat varje gång.

Nu undrar jag om någon här bär på vetskapen om hur man skall gå till väga med detta problem?

I värsta fall får jag väl slänga ut sof2 i snön och bara glömma allt.Har hållit på som 17 med att försöka hitta en lösning,sökt på internet efter svar,laddat hem patchar osv....till ingen nytta!

Är evigt tacksam om ni kunde hjälpa mig!

Over and out******************************************************************

Permalänk

Kan lägga till detta också:

Error during initialization SYSTEM ERROR Couldn't load default.cfg visas i sof2 console-rutan.

Permalänk

Har du testat att ladda ner SoF2 istället? Det funkade prima för mig. Jag använde bara min gamla original CD-key så funkade det gött som fan online med.

CD-keyn sparas i ett text dokument som du kan gå in i och ändra manuellt om du inte får en chans att skriva in din CD-key under installationen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megalomania:

Hej på er alla!

Sitter här i min bedrövelse över att inte kunna spela Sof2.

Har en msi gx740 laptop med Ati Radeon Hd5870.

Efter att ha installerat sof2 utan problem, laddar sof2 console upp massa texter sen blir skärmen svart och ändras till grått där följande felmeddelande syns:Sof2.exe har slutat att fungera.

Har testat att att köra spelet i kompatibelt läge men inget hjälper,samma resultat varje gång.

Nu undrar jag om någon här bär på vetskapen om hur man skall gå till väga med detta problem?

I värsta fall får jag väl slänga ut sof2 i snön och bara glömma allt.Har hållit på som 17 med att försöka hitta en lösning,sökt på internet efter svar,laddat hem patchar osv....till ingen nytta!

Är evigt tacksam om ni kunde hjälpa mig!

Over and out******************************************************************

Skrivet av Bennystraffspark:

Har du testat att ladda ner SoF2 istället? Det funkade prima för mig. Jag använde bara min gamla original CD-key så funkade det gött som fan online med.

CD-keyn sparas i ett text dokument som du kan gå in i och ändra manuellt om du inte får en chans att skriva in din CD-key under installationen.

Får också problem med SOF2 Double Helix Gold, kraschar vid uppstart, kunde spela det på Vista dock, för längesedan. Har även googlat och inte hittat något.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB