Permalänk

Ny laptop som Lan Dator.

Hejsan Sweclockers alla medlemmar..
Nu är det så att jag har funderat på att köpa en laptop som jag kan ha på lan o dyl, Men vet inte riktigt villken jag ska ta av följande :

Msi GT660 GTX 285 MSI GT660 GTX 285 - Inet.se

Msi Gx660 MSI GX660 - Inet.se

Kraven är att datorn ska klara SC2,CoD:4 och bf:bc, Måste dock inte vara på högsta aa/af + ultra/high settings.

Tack i förväg och hoppas att alla får en bra jul och ett gott nytt år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oSvensson:

Hejsan Sweclockers alla medlemmar..
Nu är det så att jag har funderat på att köpa en laptop som jag kan ha på lan o dyl, Men vet inte riktigt villken jag ska ta av följande :

Msi GT660 GTX 285 MSI GT660 GTX 285 - Inet.se

Msi Gx660 MSI GX660 - Inet.se

Kraven är att datorn ska klara SC2,CoD:4 och bf:bc, Måste dock inte vara på högsta aa/af + ultra/high settings.

Tack i förväg och hoppas att alla får en bra jul och ett gott nytt år.

Jag skulle utan tvivel ta den sistnämnda. När man köper laptop så är det i min mening bättre att ösa på lite extra istället för att sitta inom en allt för kort framtid och ångra sig för att man snåla och grafikkortet eller cpu´n inte håller måttet då dessa komponenter är svindyra att byta ut om ens möjligt. Skillnaden mellan 9 och 12 tusen kan kännas mycket men om man tänker som så att datorn eventuellt håller ett år till blir den skillnaden en besparing istället.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Lånar tråden
Vad är skillnaden mellan MSI GX660R-490NE och GX660R-296NE? Känns galet ar 490 med bättre processor kan vara så mycket billigare?!
Och sen vilken skulle ni välja av

MSI GX660-266NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
eller
MSI GX660R-490NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Lånar tråden
Vad är skillnaden mellan MSI GX660R-490NE och GX660R-296NE? Känns galet ar 490 med bättre processor kan vara så mycket billigare?!
Och sen vilken skulle ni välja av

MSI GX660-266NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
eller
MSI GX660R-490NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Jag skulle välja den med störst CPU och bäst Grafikkort rakt av. Hellre ordentligt från start än att tidigt ångra sig. Har man för avsikt att spela så är gddr 3 kort inte mycket att hänga i granen . CPU krävs också en ordentlig i vissa spel så som wow t ex.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Lånar tråden
Vad är skillnaden mellan MSI GX660R-490NE och GX660R-296NE? Känns galet ar 490 med bättre processor kan vara så mycket billigare?!
Och sen vilken skulle ni välja av

MSI GX660-266NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
eller
MSI GX660R-490NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Jag skulle nog i detta fallet ha tagit den billigare datorn. Processorn räcker utmärkt och grafikkortet är ju detsamma.