Ny trailer för Crysis 2

Permalänk
Medlem

Synd att dom skulle förstöra en så bra låt

YouTube - 300 - Trailer - True HD

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Jag gillade Crysis skarpt, ända tills det kom massa aliens. Tröttnade lite smått då faktiskt.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Jag gillade Crysis skarpt, ända tills det kom massa aliens. Tröttnade lite smått då faktiskt.

Precis! Och dom har ju fått väldigt mycket kritik för det också, verkar ju inte som dom har lärt sig nagerst vidare.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

hade ju varit skittråkigt att slåss mot koreaner hela spelet tycker jag, behövdes variation! graviditetsbanorna inne i skeppet eller vad det nu är var riktigt roliga också

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

hade ju varit skittråkigt att slåss mot koreaner hela spelet tycker jag, behövdes variation! graviditetsbanorna inne i skeppet eller vad det nu är var riktigt roliga också

Hahaha inget illa ment men säker på att det var "graviditetsbanorna" ? ;D

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Jag gillade Crysis skarpt, ända tills det kom massa aliens. Tröttnade lite smått då faktiskt.

Samma här!

Samma med far cry 1 också, spelade inte det så mycket men det var roligare att skjuta människor än supermonster med en bazooka på varje axel

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Nja, kan nog bli ett riktigt bra spel, men får inte alls samma "wow" känsla över grafiken som i "ettan".
Ser inte ut som att detta spel kommer att bli ett steg närmare fotorealism, men kanske är spelkänslan bättre än förut.

Det känns lite som att konsollerna håller tillbaka spelutvecklingen. Det verkar lite som att spelen inte får se för bra ut så att den gamla Xbox 360 och playstation 3 ska kunna hänga med och att de ska få spel sålda till dessa. Skulle allt vara väldigt mycket snyggare på pc så skulle ju konsollversionerna verka alltför kassa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Samma med far cry 1 också, spelade inte det så mycket men det var roligare att skjuta människor än supermonster med en bazooka på varje axel

Människor, roligare att skjuta

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

hpller mig nog till crysis 1 då det känns rätt B att skjuta aliens i new york jämfört med att panga nordkoreaner på en tropisk ö, känns som ettan var mer tänkt att passa med nanodräktuppläget

Second that. Ettan verkar ha mer känsla. Lite svårt att se en 'open world' i New york.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Avstängd

det är kul att sitta på bilen och en kompis kör den.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Pepperflame:

Samma här!

Samma med far cry 1 också, spelade inte det så mycket men det var roligare att skjuta människor än supermonster med en bazooka på varje axel

Meh, vänta till Duke Nuke'em Forever, då skall det bli slakta aliens av, med quadlinked gattling rocketlaunchers i varje näve eller vad de nu hittar på denna gången. Skoj skall det bli i alla fall

(ps, det var varken ironi eller sarkasm, ser mer fram emot det spelet än detta)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

det är kul att sitta på bilen och en kompis kör den.

Du har skrivit 2 rätt weird inlägg nu, vart vill du komma?

Själv tror ja faktiskt på New York miljö, av de trailers jag sett passar de bra. Djungel i ännu ett crysis-spel hade blivit för mkt av de goda faktiskt.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Tror ni dom släpper sandbox-mode som dom gjorde med ettan?

Permalänk
Medlem

Kan knappt bärga mig.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Tycker hela trailern såg lite halvkass ut.

Framförallt så såg det till 100% att vara ett konsol spel :/

Tyvärr har du nog rätt. Kommer nog spela det ändå, men det blir definitivt inte köp så att säga..

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

jag känner mig lite besviken, bara en massa aliens... Visst, det är säkert snyggt men det räcker ju inte för ett köp. känslan jag får skriker KONSOL! Jag vill gärna se en ingame trailer för PC.

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem

Lär helt klart lägga in det som benchprogram, inte för spelglädje

Permalänk
Medlem

Varför ha värmekamera när alla fiender ändå lyser rött?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

inga av mina kompisar tror inte att crysis är bäst

Skrivet av nickelodeon:

det är kul att sitta på bilen och en kompis kör den.

Å ja har fullt på bilen i grejor.
Ere dax eller?

OT: Ja lirade ettan två gånger, riktigt bra spel. Alltså folk som inte tycker Crysis e bra kan ju nästan ge upp den här sortens spel, Crysis e ett mästerverk hela vägen fram. Tvåan lär bli minst lika fläskigt bra. Att trailern inte ser så bra ut? Kan bero på olika saker. Jämför Crysis 1 videosarna med riktiga spelet, i videon var spelet mycket snyggare. Det fanns rörelser och grafiska effekter i en videon som inte existerar i riktiga spelet. Crysis 2 trailern kanske är mer äkta.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Det är verkligen sjukt uttjatat med aliens som fiender i spel.

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Tycker hela trailern såg lite halvkass ut.

Framförallt så såg det till 100% att vara ett konsol spel :/

Sant, och bekräftas av Crytek i News: PC 'a generation ahead' of PS3 and 360, but being held back - Crytek - ComputerAndVideoGames.com

Citat:

Crytek boss Cevat Yerli has claimed that developers' focus on PS3 and 360 is holding back game quality on PC - a format he believes is already "a generation ahead" of modern day consoles.

Crytek is currently beavering away on Crysis 2 for all three platforms - a move away from the PC exclusivity of its predecessor.

However, Yerli admits that the "creative expression" of Crytek and other studios is being "limited" by the prevalence of Sony and Microsoft's current-gen systems.

"As long as the current console generation exists and as long as we keep pushing the PC as well, the more difficult it will be to really get the benefit of both," Yerli told the latest issue of Edge.

"PC is easily a generation ahead right now. With 360 and PS3, we believe the quality of the games beyond Crysis 2 and other CryEngine developments will be pretty much limited to what their creative expressions is, what the content is. You won't be able to squeeze more juice from these rocks."

Trist med XBox och PS3 i sammanhanget.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Snyggt

Skrivet av J-Ballz:

Det är verkligen sjukt uttjatat med aliens som fiender i spel.

Sant, men när det väl kommer till DNF så är det helt okej med Aliens

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Porraz:

Å ja har fullt på bilen i grejor.
Ere dax eller?

OT: Ja lirade ettan två gånger, riktigt bra spel. Alltså folk som inte tycker Crysis e bra kan ju nästan ge upp den här sortens spel, Crysis e ett mästerverk hela vägen fram. Tvåan lär bli minst lika fläskigt bra. Att trailern inte ser så bra ut? Kan bero på olika saker. Jämför Crysis 1 videosarna med riktiga spelet, i videon var spelet mycket snyggare. Det fanns rörelser och grafiska effekter i en videon som inte existerar i riktiga spelet. Crysis 2 trailern kanske är mer äkta.

Mästerverk? På vilket sätt är var det ett mästerverk? De hade ju bara snygg grafik och inte så mycket mer. AI var ju stenkorkad och extremt förutsägbar. Kan ju tycka att de kunde lagt mer än 5 minuter på att göra fienden lite smart också för nu räcker det ju med att ställa sig bredvid första bästa maskingevärsnäste så kommer hela basen springades mot dig för att ta maskingeväret. När jag insåg det slutade jag spela skiten.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av ceogar:

hade ju varit skittråkigt att slåss mot koreaner hela spelet tycker jag, behövdes variation! graviditetsbanorna inne i skeppet eller vad det nu är var riktigt roliga också

What? var Nomad gravid? shit, tror jag missade en stor del av spelet nu

Jag är skeptisk till Crysis 2, men spelsättet är askul, kommer ihåg när man lirade lite crysis multiplayer ^^

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Kom igen och visa oss vad PC-versionen går för!

Jag tror inte att man behöver oroa sig för att grafiken skulle va dassig bara för att det släpps till Xbox och PS3...det är väl bara så att Xbox/PS3-versionen kommer köra på typ medium, medan i PC-versionen så kommer man ju kunna köra på very high, så det skulle förvåna mig om Crysis 2 skulle ha sämre grafik än ettan och Warhead.

Det som däremot inte känns lika säkert är miljöerna. Crysis är ju typ synonymt med tropisk paradis ö..

Om man tittar på de tidigare Crysis-spelen så tycker jag att inomhus-"banorna" inte på långa vägar är lika snygga som utomhusbanorna, så det hoppas jag att de har fixat till tvåan.

Visa signatur

Asus Sabertooth | i7 950 @ stock | Corsair H70 Schythe GT 1450 RPM PnP | XFX 6970 CrossfireX | 6 GB Corsair DDR3 @ 1600MHz | Corsair Force 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | 1 TB Lacie extern | Corsair HX 850W | Win 7 64-bit | Cooler Master HAF X |

Vill du vara säker på att få svar? Använd "citera"-knappen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av malici0us:

Kom igen och visa oss vad PC-versionen går för!

Jag tror inte att man behöver oroa sig för att grafiken skulle va dassig bara för att det släpps till Xbox och PS3...det är väl bara så att Xbox/PS3-versionen kommer köra på typ medium, medan i PC-versionen så kommer man ju kunna köra på very high, så det skulle förvåna mig om Crysis 2 skulle ha sämre grafik än ettan och Warhead.

Det som däremot inte känns lika säkert är miljöerna. Crysis är ju typ synonymt med tropisk paradis ö..

Om man tittar på de tidigare Crysis-spelen så tycker jag att inomhus-"banorna" inte på långa vägar är lika snygga som utomhusbanorna, så det hoppas jag att de har fixat till tvåan.

på många spel gör dom så här. först "Xbox" sen "PS3" eller var det "PS3" sen "Xbox" till "pc" så var det på GTA IV.

Permalänk
Medlem

Djungeln var häftigt i Crysis och Warhead, men tror inte att det skulle vara lika kul i ännu ett spel...Hade väl dock funnits bättre ställen att ta spelet till än New York(tror dock att staden passar konsollernas begränsningar mycket bättre än en öppen djungel)

Ska bli intressant att se om det stämmer att Crysis 2 kommer utnyttja 6 kärnor, de sade ju att ettan skulle tjäna på fyrkärniga processorer men vi vet ju alla hur det blev med det

Permalänk

Panga på töntiga aliens i en kass storyline? Nejtack, Halo finns redan, och inte fan gillar jag det heller.
Denna trailern gjorde så att jag tar mer avstånd till spelserien...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dunis90:

Djungeln var häftigt i Crysis och Warhead, men tror inte att det skulle vara lika kul i ännu ett spel...Hade väl dock funnits bättre ställen att ta spelet till än New York(tror dock att staden passar konsollernas begränsningar mycket bättre än en öppen djungel)

Ska bli intressant att se om det stämmer att Crysis 2 kommer utnyttja 6 kärnor, de sade ju att ettan skulle tjäna på fyrkärniga processorer men vi vet ju alla hur det blev med det

De har sagt att 2:an ska stödja 8 kärnor http://www.sweclockers.com/nyhet/12573-crysis-2-far-stod-for-...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.