Säkringen går när man sätter i sladden, Hur snabba Inet?

Permalänk
Medlem

Säkringen går när man sätter i sladden, Hur snabba Inet?

Tja det är så att proppen går i förrådet när man kopplar in el-sladden i min dator och ingen aning varför, vilket som så testade jag och pappa att koppla ur allt och ha bara nätagget utan några delar fast i den så går proppen ändå

Ringde Inet därifrån jag köpt detta och de sa att gå till sidan och göra felanmälan, fint gjorde det nu.

men de sa att det kan ta 5 arbetsdagar:/ Jul om 3 dagar och blir att sitta utan nätagg nog mer än en vecka pga alla dessa lediga dagar hit och dit nu i juletid, när tror ni detta blir klart Fraktsedel till mig kontrollera felet, skicka dit mitt nätagg, dom ska testa den och skicka en ny

men hur har detta fel kunnat komma nu plötsligt under dagens gång? satt vid den vid 12 "imorse" och nu vid 5 så funkar inte nätagget... :S

God Jul i förtid // Nico

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Det låter ju som en solklar kortis i nätagget.

Har du provat att "stänga av" nätagget på den lilla switchen i bak och sen satt i sladden?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

nätagget som är paj men om du kan vänta så gör det till mellandagarna (början på nästa vecka)
då sänks mycket priser på i stort sett allt

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Grim_reaper_Swe
testade en massa brände 6st proppar så har testat alla olika sätt

mini-1994
Spelar ingen roll har garanti ska få ett nytt köpte datorn i Mars så har fortf 3månader garanti (=

och att nätagget är iväg skickat redan, Inet tog emot min felanmälan och mailade med PDF fil med en grej att skicka tillbaks nätagget med så slog ned i kväll å skicka iväg det

Hoppas ja hinner få det tillbaka på torsdag (A) man kan ju alltid önska sig men men

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Finns en viss risk att nätagget tar med sig moderkortet också när det där händer, hoppas det var ett bra agg med ordentliga skyddskretsar.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Hjälpsam

Det är ett juste agg, borde inte vara några problem, men risken finns alltid.

God Jul

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nico.v:

Spelar ingen roll har garanti ska få ett nytt köpte datorn i Mars så har fortf 3månader garanti (=

Det där agget har ju fem års garanti, så du har allt lite mer än tre månader kvar!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Verkar långsökt men om propparna fortfarande går när du har fått ett nytt nätagg så kan det vara något annat som spökar i ledningarna.

Kan vara så att det är förmycket inkopplat till säkringen och den går för att strömmen är för hög.

Hade ni testa nätagget i andra rum?

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Medlem

Sörre:
Jo testade i köket å mitt rum och hallen Dog öveallt, ja kopplade in allt och hade nätagget på 0 där bak och satte den på ett *poff* allt mörkt
och jag har inte gjort några ändringar sen jag köpte denna dator och körde även likadant med min gamla så det är inte så att man har kopplat för mycket någonstans.
Mjoo men kan nästan vara säker på att det är nätagget eftersom hade nätagget utan något kopplat, bara agget på bordet så gick proppen också, i de rum vi testade i.

Phukkit:
Aha visste inte tack (A) Trodde faktist 2 år, men är det 5 från tillverkare eller Inet?

Btw någon som har en förklarning hur detta kunde hända helt plötsligt när datorn användes 5 timmar tidigare och stängdes av på ett normalt sätt sen så dör den?

och för er som undrar: Agget är inskickat nu redan och den kom in till Inet imorse vid 11 och tror att får tillbaka den.... nästa vecka någongång i mitten :<

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7