Firefox 4 når Beta 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Stämmer inte alls. Jag fick en hel del flashspelarkrascher med sjuan. Får se vad 8:an går för annars går jag över till IE.

Det har inte krashat en enda gång för mig. I sexan krashade den på uppstart hela tiden, och Chrome har krashat en del gånger. FF4B7 har varit stabil.

Permalänk
Skrivet av Agemman:

Sjuan var ju sjukt mycket bättre än sexan. Snabbare och stabilare för mig...

Min kraschade titt som tätt iaf. Kör Windows 7 64 bit 6 gig ram så tvivlar på att det va datorns fel

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som Firefox 3.6 tar EXTREMT mycket minne?

Med flera tabs uppe tar firefox vanligtvis runt 200+ MB minne

Tycker det är lite väl overkill när jag har 2gig totalt att leka med.

Fungerar NoScript och AdBlock till Beta .8 ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slabb^:

Med flera tabs uppe tar firefox vanligtvis runt 200+ MB minne

200 MB är inte mycket i sammanhanget.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få den orangea FF-knappen att lägga sig i samma rad som flikarna, sjukt onödigt att ta upp en hel rad ovanför flikarna för en sådan liten knapp...

Permalänk
Medlem

Inte testat men hittat detta sen tidigare: Gdgtry Blog Archive Thinning Down FireFox 4′s Tab Bar - Technology issues on a day-to-day basis.

Testar 4an lite då och då, men det faller på att alla tillägg jag använder inte finns till 4an än, löser sig väl när den är färdigt dock. Det jag sett hittills så verkar den trevligt. Chrome är heller inget alternativ då det även där faller på tillägg som jag blivit van vid inte finns liknande, eller inte lika kompetta som till FF3.6.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Är det bara för mig som Firefox 3.6 tar EXTREMT mycket minne?

Med flera tabs uppe tar firefox vanligtvis runt 200+ MB minne

Tycker det är lite väl overkill när jag har 2gig totalt att leka med.

Fungerar NoScript och AdBlock till Beta .8 ?

Var väll inte så farligt. Mitt tar ~700MB när jag precis startat det. Kollar jag på lite bilder osv. så växer det till ca. 1GB.

Skrivet av this:

Kanske för att du kör svenska versionen? Endast den engelska versionen som uppdaterats.

Tycker det är stor skillnad mot 3.6 och kan inte heller se några stora skillnader i prestanda mellan denna och chrome version 10

Nej, engelska men nu har uppdateringen kommit.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Slabb^:

Är det bara för mig som Firefox 3.6 tar EXTREMT mycket minne?

Med flera tabs uppe tar firefox vanligtvis runt 200+ MB minne

Tycker det är lite väl overkill när jag har 2gig totalt att leka med.

Fungerar NoScript och AdBlock till Beta .8 ?

Minnesanvändningen är dynamisk, har du mycket ledigt använder den mycket för att undvika laddtider och diskanvändning. I extremfallet åt andra hållet, med lite minne (eller på min fritt-minne-fetishistiska polares system) så läser den från disken när du växlar tabbar.. finns grejer att ändra under about:config om man går igång på sånt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slabb^:

Är det bara för mig som Firefox 3.6 tar EXTREMT mycket minne?

Med flera tabs uppe tar firefox vanligtvis runt 200+ MB minne

Tycker det är lite väl overkill när jag har 2gig totalt att leka med.

Hehe, min Firefox tar ofta uppemot 2 gig minne i sig.
200 låter rätt lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Man kan ju fixa till det så att den inte stör lika mycket

http://www.abload.de/img/dwadawfawga5xdt.jpg

Aha, förstår vad du menar, dock hade jag ett Personas och ett annat tema installerat så den var som den gamla menyn för mig

Permalänk
Medlem

Endast för Windows?

Vet inte det, jag ändrade i URL:en från os=win, till os=osx, och det funkade fint att ladda ner Beta 8.

Mozilla Download

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Höger klicka bara på samma rad som tabbarna är och bocka av "Flikar högst upp"

fan vad bra en av de saker som jag ogillade mest

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

Endast för Windows?

Vet inte det, jag ändrade i URL:en från os=win, till os=osx, och det funkade fint att ladda ner Beta 8.

Mozilla Download

samma med linux
Mozilla Download

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Hoppas den riktiga versionen kommer snart:) Galet snyggt firefox 4 är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

NoScript, eod.

Det har du redan i Opera där det funkar bättre. Så nope ingen orsak att köra FF4.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Varför stör ni inte er på detta(de är en sida till som gör så här, hjälper inte att ha noskript):

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Varför har dom stulit Operas utséende. Kunde dom inte hitta på något eget.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Varför stör ni inte er på detta(de är en sida till som gör så här, hjälper inte att ha noskript):
http://img638.imageshack.us/img638/9199/skrmklippn.jpg

Tur att man har Adblock Plus som blockerar alla annonser då.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Tur att man har Adblock Plus som blockerar alla annonser då.

Tack för tipset.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Det har du redan i Opera där det funkar bättre. Så nope ingen orsak att köra FF4.

50% av Internet ser ju helt fel ut i Opera, eller stöds ej alls. Så nej, Opera går ej att använda.

Visa signatur

AMD PHENOM II 965BE @ 4100 MHz & (NB/HT @ 2600 Mhz) http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1013703(Vattenkyld) || ASUS 790FX M3A32-MVP DELUXE WIFI | 8GB CORSAIR XMS RAM @ 800 Mhz | Powercolor HD5870 PCS+ 1GB || 6x HDD's 360 GB/360 GB Seagate Barracuda's in RAID 0 and 1TB/1TB Western Digital Caviar "Green" & 2TB/2TB Samsung Spinpoint | Windows 7 - 64-Bit Ultimate.

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat FF men en polare övertygade mig att byta till chrome, testade det och är nu helt fast mycket snabbare särskilt i uppstarten och alla add-ons som jag använde i FF finns nu i chrome. Känns verkligen som FF storhetstid är över

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Det har du redan i Opera där det funkar bättre. Så nope ingen orsak att köra FF4.

Vilken härlig vanföreställning.

Permalänk
Medlem

Firefox har blivit så himlans segt på uppstart.

Jag har bytat till google Chrome och det flyter på snabbt som fan. Älskar med Instant funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Har alltid gillat FF men en polare övertygade mig att byta till chrome, testade det och är nu helt fast mycket snabbare särskilt i uppstarten och alla add-ons som jag använde i FF finns nu i chrome. Känns verkligen som FF storhetstid är över

Finns det en fungerande ad blocker som fungerar lika bra som i FF? Jag tänker mest på all google reklam det finns.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid gillat Firefox. Jag gillar Chrome också men det jag saknar med det är att man inte kan öppna filer direkt utan att den först laddar ner filerna OCH sparar dem före man kan öppna dem, tex torrent-filer. Det som jag också saknar i Chrome är att man inte kan välja automatisk historikrensning som i Firefox. Typ så att varje gång man stänger ner Firefox så rensar den cookies, historik med mera. Detta måste göras manuellt i Chrome... ( kanske har missat nå i inställningarna, skriv gärna isf hur man ställer in det om ni är snälla )

Jag testar Firefox 4 Beta 8 just nu och måste säga att jag är väldigt nöjd än så länge förutom ett par fel bland menyerna. Jag kör svenska versionen men en del ord i menyerna är på engelska... lite skumt. Det som jag inte fick att funka i Beta 7 var Quicktime plug-in men det funkar prima nu!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tycker den allt är snabbare än 7:an dock funkar i princip bara adblock o Java av alla tilläggen. Åtminstone flertalet från 3.6 funkade i sjuan. Tom utseendetemat är borta vilket är i väldigt irriterande.
När kommer 4:an på riktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Tycker den allt är snabbare än 7:an dock funkar i princip bara adblock o Java av alla tilläggen. Åtminstone flertalet från 3.6 funkade i sjuan. Tom utseendetemat är borta vilket är i väldigt irriterande.
När kommer 4:an på riktigt?

Tilläggen måste förmodligen uppdateras för beta 8.
Tror de har en planerad beta till sedan en RC om allt går som det ska. Början på 2011 är väl målet för släpp.

Permalänk
Medlem

När (om?) Chrome får stöd för färgprofiler skulle jag faktiskt kunna tänka mig att dumpa Firefox.

Med min wide gamut-skärm ser alla bilder förjävliga ut i webbläsare som inte stöder profiler.

Permalänk

Jag har alltid funderat över vad folk ser i Firefox. För mig är det bara ett omskinnat och kraftigt optimerat Internet Explorer.
Nu ser visserligen 4:an lite annorlunda ut, men fortfarande så har den en IE-känsla över sig. Liksom, varför kör folk Firefox?
Självklart har jag prövat Firefox, och lekt runt lite i det, men jag får bara IE-vibbar från det. Numera har jag det bara till kompabilitetstester
när det kommer till att testa sådant man skrivit själv till webben.

Please. Enlighten Me!

(Nej, ni ska inte starta krig, jag är bara nyfiken)

Själv sitter jag med Opera om någon funderar.

Permalänk
Medlem

Testat och kastat, kan inte förstå varför de skall envisas med att krångla till layouten som var optimal redan för några generationer sedan. Åter till 3.6.13 med Michael Waldens Foxscape tema.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift