Permalänk
Medlem

Asus Rampage II extreme *PROBLEM*

*FIXED*

Permalänk
Avstängd

Ja jag tror det, i discription av den bios update så står det "förbättrade kompabilitet med nya processesorer" så uppdatera bios så ska det nog fungera:)

Visa signatur

Rigg

Intel Core i7 2600K | Asus Maximus IV | Gigabyte GTX 480 SLI med Koolance NX-480 Block | Corsair HX1000W | Corsair Dominator GT 2000MHz 2x2GB | Corsair Obsidian 800D | HP TFT ZR24W 24" | Logitech Z-5500 | Koolance CPU-370 | Koolance RP-450x2 | XSPC RX360 | Laing D5 Vario |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addekillen:

Ja jag tror det, i discription av den bios update så står det "förbättrade kompabilitet med nya processesorer" så uppdatera bios så ska det nog fungera:)

aah okej men hur är det man uppdaterar bios??

Permalänk
Avstängd

Du går in på tillverkarens hemsida, (asus) laddar ner filen i BIOS fliken, bränner ut BIOS filen på en Cd skiva, sen går in i bios och tar Asus Flash tool, sen bara hittar du cdskrivan med filen på och startar

Visa signatur

Rigg

Intel Core i7 2600K | Asus Maximus IV | Gigabyte GTX 480 SLI med Koolance NX-480 Block | Corsair HX1000W | Corsair Dominator GT 2000MHz 2x2GB | Corsair Obsidian 800D | HP TFT ZR24W 24" | Logitech Z-5500 | Koolance CPU-370 | Koolance RP-450x2 | XSPC RX360 | Laing D5 Vario |

Permalänk
Medlem

men jag har ingen bild

Permalänk
Medlem

Du behöver en processor som ditt mb stödjer innan update

Visa signatur

Born too late to explore the earth, born too early to explore the stars, born just in time to see AMD rise back to rule the world.

Permalänk
Medlem

mitt moderkort stödjer i7 processorrer och det en en i7 980x

Permalänk
Medlem

Ja, men om inte det bios du har stödjer 980x spelar det inte så stor roll. Den kanske stödjer 920/930 och då spelar det ingen roll om du har en 980x, för den finns inte med i listan över användbara processorer (än).

Permalänk

Du får ta och försöka låna någon i7a tex 920 och sätta i den i moderkortet.
Sen får du ladda ner den senaste bios ifrån asus. bios 1802 och senare stödjer i7 980x. om den är en .rar packa upp den så kommer det fram en .rom fil och lägga över den till en tex usb minne. sen starta upp den i bios, gå till tools och starta asus flash tool. gå till usb minnet och välj .rom filen och flasha den. sen äre bara att stoppa i 980x och så ska den starta.

Permalänk
Medlem

ok då måste jag bara få tag nån med nån sån