Permalänk

Instalerar sakta?

Hej

Idag fick jag äntligen delarna så jag kunde bygga datorn och har inte märkt några fel på den. Men när man installerar ex. Spel så går installationen väldigt sakta det gick snabbare på min förra dator som var ca 6 år, är det någon som vet vad det här beror på?

Tack på förhand.

Permalänk

Har du installerat alla drivrutiner? Om du inte har chipsetdrivrutinen så kan det ge detta symptom

Permalänk

Jag vet inte riktigt, det här är första datorn jag byggt själv men jag använde skivorna som följde med så jag hoppas allt var med då.

Permalänk
Medlem

Vore bra om du berättade vad för komponenter du har också :);)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Gygabyte 880GA-UD3H, Amd Phenom X6 1090T, ati hd 5770 1gb, 4 gb ram, Corsair 60 gb force series (ssd), 1Tb Samsung Spinpoint F3,

Permalänk

När det gäller drivrutiner så ta för vana att ladda hem de senaste från tillverkarnas hemsidor och inte bara använda de som följer med (medföljande drivisar är allt som oftast gamla)

Permalänk

Okey, man lär sig alltid ngt nytt, måste jag ta bort den gamla chipsetdrivrutinen för att installera en ny?

Permalänk

Jag testade att installera den nya chipsetdrivrutinen men det verkade inte fungera, har testat att installera crysis men det tar väldigt lång tid. Är det ngt annat det kan vara fel på då?

Permalänk

CD-läsaren kan vara av låg kvalitet (183 kr från inet)

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Samsung SH-S223C 22X DL Svart 163 kr på Inet, men jag installerade även BFHeroes och det tog rätt lång tid det med.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Med tanke på att bf heroes tankas ned från nätet så kanske det inte är den optiska läsaren som är problemet.
Om du har den gamla burken kvar. Prova köra typ crystal diskmark på båda och jämför prestandan på hårdiskarna.
Kör 3dmark och jämför med liknande system, underpresterar datorn?
Prova den gamla optiska läsaren det kanske bara var en tillfällighet att bf heroes gikc segt att installera.

Permalänk

Okey, den gamla datorn hade optisk läsare med ide anslutning men det kanske inte gör ngn skillnad. Var kan man jämföra med liknande system om man kör 3dmark?

Permalänk

Testade att byta den optiska läsaren, men det var ingen skillnad. Kan det vara något annat fel lr går det bara så här sakta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne1992:

Testade att byta den optiska läsaren, men det var ingen skillnad. Kan det vara något annat fel lr går det bara så här sakta?

Här har du ett liknande system som ditti 3dmark vantage. Googla så kanske du hittar fler.
http://img707.imageshack.us/f/p18374391000130052510.jpg/
Svara på resten av mina frågor om du vill ha mer hjälp.