Permalänk
Medlem

Hej

såg för ett tag sen att ni hade fläkt hållare för thermalright ultra-120 extreme. Alltså dom i metall och jag undrar om ni kommer ta in dom igen?
letar som en galning på google.se efter dom

Edit. hittade dom på en tysk sida

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Angående fläktar i storlek 140 mm skulle Yate loons modeller D14SL, D14SM och D14SH vara ett fantastiskt budjetalternativ medans Noiseblockers modeller XK1 samt XK2 är riktigt kompetenta lite dyrare alternativ.

Gott nytt år!

Permalänk

Haft mycket o göra i mellandagarna?

"Beställningar lagda vardagar före 17:00 skickas samma dag".

Jag beställde en hel del prylar, bl.a. moderkort o processor o lite sånt i onsdags kvart i fem, för att vara helt säker på att jag skulle få det på torsdagen. I vanliga fall brukar det vara helt klockrent, går hur fort som helst med 1 dags frakt...

Men...det packades inte förrän klockan 10 dagen efter, o lämnades inte in till posten förrän runt 17-tiden.
Lite synd då jag planerat att plocka ihop prylarna nu när man har långhelg

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Haft mycket o göra i mellandagarna?

"Beställningar lagda vardagar före 17:00 skickas samma dag".

Jag beställde en hel del prylar, bl.a. moderkort o processor o lite sånt i onsdags kvart i fem, för att vara helt säker på att jag skulle få det på torsdagen. I vanliga fall brukar det vara helt klockrent, går hur fort som helst med 1 dags frakt...

Men...det packades inte förrän klockan 10 dagen efter, o lämnades inte in till posten förrän runt 17-tiden.
Lite synd då jag planerat att plocka ihop prylarna nu när man har långhelg

Nu var det först dagen efter, men jag beställde min 2TB Samsung EcoGreen F4EG dagen efter, klockan 16.55, och den skickades 17.10.
(Fortfarande inte fått den på mitt lokala Coop, men det är pga posten/Coop själva och nyårshelgen.)

Jag skulle tro att det är fråga om en kommunikationsmiss, snarare än att de inte håller vad de säger.

Permalänk
Medlem

Reklam här på SweClockers hemsida.

BenQ TFT 24" XL2410T 3490:-
Sen när man går in på eran hemsida så står det 4054:-

Vad hände där igentligen?

Permalänk
Medlem

Hej,

När jag köpte min Coolit eco alc kylare fick jag aldrig en pingvin stång,

Permalänk
Medlem
Skrivet av syntaxVI:

Hej,

När jag köpte min Coolit eco alc kylare fick jag aldrig en pingvin stång,

Stackare, du har säkert råd att köpa 3 för 10 på ICA.

Permalänk
Medlem

Jag får väll erkänna att jag inte läst igenom alla inlägg i denna tråden, 127 sidor...
Men jag är lite nyfiken på varför inet inte har grafikkort från ASUS. Det finns ju andra produkter från dem hos er så varför inte grafikkort?
Skulle själv aldrig få för mig att köpa annat än ett ASUS grafikkort så därför blir det ofta att jag köper de andra komponenterna på annat håll också.
Och med tanke på att ASUS är väldigt stora inom just moderkort och grafikkort blir jag lite fundersam över varför ni inte skulle ha det.

Permalänk
Medlem

Captech säljer inte asus grafikkort, antagligen därför.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Captech säljer inte asus grafikkort, antagligen därför.

Jag som Asus-köpare tycker också det är tråkigt, men det finns ju andra. Pingvinstången räcker inte för att få mig byta märke.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

När något har gått snett med en order eller något så brukar ni skicka ett paket som innehåller någon tröja och intel usb sak.
Sett några postat bild på det.

Undrar vad den där intel usb saken gör och säljer ni dem?

mvh

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Har beställt en h70 igår men fortfarande inte packad/skickad. Äre töffligt på jobbet just nu? hoppas den kommer fram under veckan, men det är jag tämligen säker på.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har beställt en h70 igår men fortfarande inte packad/skickad. Äre töffligt på jobbet just nu? hoppas den kommer fram under veckan, men det är jag tämligen säker på.

beror lite på om dom jobbar en lördag eller inte med beställningar.

EDIT: Det var en röd-lördag igår med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Har beställt en h70 igår men fortfarande inte packad/skickad. Äre töffligt på jobbet just nu? hoppas den kommer fram under veckan, men det är jag tämligen säker på.

Vad spelar det för roll när posten ändå inte jobbar helg?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har beställt en h70 igår men fortfarande inte packad/skickad. Äre töffligt på jobbet just nu? hoppas den kommer fram under veckan, men det är jag tämligen säker på.

De jobbar aldrig med postorder på lördagar och söndagar, och därmed också röda dagar och ofta dagen innan röd dag som då räknas som lördag.
Jag beställde en sak på nyårsafton eftersom den precis kommit in i lager, men det var en "lördag" så de jobbade inte då.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Hej. Nu kommer jag med en potentiellt kalas korkad fråga. Kundvagnslänkarna hur länge ligger dom uppe?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Inga planer på att börja sälja Clevo grejer?
tänkte eftersom ni bygger stationära så varför inte bärbara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

De jobbar aldrig med postorder på lördagar och söndagar, och därmed också röda dagar och ofta dagen innan röd dag som då räknas som lördag.
Jag beställde en sak på nyårsafton eftersom den precis kommit in i lager, men det var en "lördag" så de jobbade inte då.

Hahah för sjutton. Har totalt glömt av att det varit helg och är fortfarande. Har jobbat som vanligt och tänkt att det är vardag därför..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, varför är det enbart Intel och Corsair SSD diskar på er hemsida? Innan fanns det ju OCZ bland annat, var tog dom vägen? Någon anledning till att dom plockades bort? Finns dom i butik eller inte överhuvudtaget?

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem

Tror inte dom finns alls, tittar du på lagersaldot på produkter så står det butik/weblager osv....

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Jag har en fråga, varför är det enbart Intel och Corsair SSD diskar på er hemsida? Innan fanns det ju OCZ bland annat, var tog dom vägen? Någon anledning till att dom plockades bort? Finns dom i butik eller inte överhuvudtaget?

Skrivet av Homer_S1:

Tror inte dom finns alls, tittar du på lagersaldot på produkter så står det butik/weblager osv....

/Homer_S

det berodde väl på leverans problem?

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Tror inet hade leverans problem med OCZ just nu.. men att de ska försöka få in dem igen? står en bit bak i tråden om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Tack för den informationen, orkade inte leta så mycket i tråden men kollade lite snabbt bara men tack

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Skrivet av Roserud:

Jag har en fråga, varför är det enbart Intel och Corsair SSD diskar på er hemsida? Innan fanns det ju OCZ bland annat, var tog dom vägen? Någon anledning till att dom plockades bort? Finns dom i butik eller inte överhuvudtaget?

Skrivet av inet.se:

Vi har valt att främst fokusera på SSD's från Intel och Corsair. Om det gäller specialbeställning på en Revo eller liknande kan ni kontakta oss så tar vi en titt om det går att få in en just för dig.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Inet, jag efterlyser en Tillbehörsflik direkt under Grafikkort.
Den bör innehålla SLI och CrossFire bryggor, DVI-konvertering och liknande.

Varför säljer ni inte en enda SLI brygga och varför gömmer ni enda Crossfire bryggan under:
Datorkomponenter > Grafikkort > PCI-Express > AMD > PowerColor

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Innan jag börjar "klaga" måste jag säga att jag har handlat nästan enbart av Inet i nästan 2 år och alltig varit "top-notch", men idag så gjorde de bort sig totalt och tappade mitt förtroende helt.

Skulle beställa 2st av dessa minnen: http://www.inet.se/artikel/5315051/corsair-8gb-2x4096mb-1600m...

Dock hade Inet bara 1st i web-lager (stod i MINST 2 timmar, säkert längre) så jag beställde ett därifrån och sedan ett likadant hos datorbutiken där jag hade en gratis frakt till godo (sparar 79 kronor, har det lite snålt nu med USA resa osv framför mig).

Beställningen hos Datorbutiken packades direkt och 30 min efter betalning så får jag mail om att den väntar på att posten ska hämta upp den. Hos Inet ligger orden under obehandlade ordrar och det står fortfarande 5 minuter efter att jag betalt min order att det finns 1st packet av minnena jag köpt i web-lager, och det kan ju inte stämma tänker jag (sålt mina nuvarande minnen så vill få hem nya, så jag kan skicka till köparen som redan har betalat för mina nuvarande).

Ringer upp Inet, får prata med en herre som talar om för mig att det är -1 i lager eller något sådant då han påstår att någon annan beställt precis sekunden innan mig. Men det går jag inte på. Det stod flera minuter efter att jag köpt och betalat för minnet att det fanns 1st i lager, och om det inte stämmer så är ju lager-systemet under all kritik.

Ber personen att ta bort min order och EFTER han gör det så står det att det finns 1st i web-lager igen?! Dock försvann det efter ett tag.

Var lämnar detta mig? Jag har slösat en fri frakt hos datorbutiken på ett minne och jag måste betala frakt en gång till på 79 kronor eftersom det andra redan är packat och klart. Hade Inet haft ett korrekt system som visat att de inte hade på lager hade jag köpt båda minnena hos Datorbutiken direkt eftersom jag vill ha de så snabbt som möjligt.

Tråkigt när man varit långvarig kund och köpt säkert 3-4 hela datorsystem där under 2 års tid. Frågade efter eventuell ersättning av han jag pratade med eftersom deras system helt uppenbart satt mig i en knivig sits, men det var absolut inte aktuellt. Så vänder mig hit och hoppas att en långvarig kund behandlas som den sig bör om den ska stanna kvar hos sitt favoritföretag.

Ursäkta eventuella stavfel, dåliga formuleringar osv. En kombination av trötthet och ilska fick mig att skriva detta.

Mvh och gott nytt år
Tommy

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det är inte många företag vars saldo uppdateras i realtid utan kanske 1-3 gånger per dag.
Visar ett saldo 1st bör man kanske dubbelkolla med företaget först.
Eftersom leverantören har 18st i lager hade de förmodligen skickat minnet till dig i morgon.

Att ta fram "har handlat i många år" kortet för detta känns lite onödigt.
Men som fattig USA-resenär kanske gratis frakt och en näve godis skulle hjälpa?

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga när det är beräknat att ni får in Sandy Bridge plattformen?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det är inte många företag vars saldo uppdateras i realtid utan kanske 1-3 gånger per dag.
Visar ett saldo 1st bör man kanske dubbelkolla med företaget först.
Eftersom leverantören har 18st i lager hade de förmodligen skickat minnet till dig i morgon.

Att ta fram "har handlat i många år" kortet för detta känns lite onödigt.
Men som fattig USA-resenär kanske gratis frakt och en näve godis skulle hjälpa?

Om det inte är exakt vad de har på lager behöver de inte skriva ut att de har 1 på lager, det är ju lurendrejeri. Uppskattat antal borde det stå eller liknande isf.

Och jag ser inte problemet med att det uppdateras i realtid så det stämmer, SF har ju ett ypperligt system när man bokar biobiljetter där det reserveras i realtid osv. Innan du ens har betalat men har det i kundvagnen eller vad man ska säga så är ju själva biljetterna bokade under en kort tidsperiod så man kan köpa de så ingen "hinner före" eller så. Tror det är 90 sekunder de har som gräns.

Att ta upp "gammal kund" kanske är lite lågt, men man vill ju påpeka för inet att detta är saker som gör att de kan tappa stammisar. Jag älskar inet för övrigt men får se vad de säger om detta och om de ger någon kompensation. Nu blev båda minnena köpta hos Datorbutiken istället, de var schysta och bjöd på frakt för det andra paketet, det är service! Dessutom svar på 2-3 minuter via mail mot Inet som jag fick svar från efter någon timme när jag redan hade ringt deras tele-support.

Det största problemet nu är att Inet har mina pengar nu och det skulle ta 3-4 arbetsdagar för mig att få tillbaka dom, därför jag sitter i en lite knepig sits pga deras felaktiga saldo. Jag köpte ju just för att det fanns i lager.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro