Permalänk

Ny spel dator 6tusenlappar

Heyhey!

Nu är de så att jag ska köpa ny dator. De enda jag behöver är grafikkort,processor,moderkort,nätagg,minnen:)

Nån vänlig själ som kan sätta ihop ett paket? 6tusen max

Om de går så kläm in en SSD disk

Mvh!

Permalänk
Medlem

ska du ha 2 moderkort?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Nee skrev fel

Permalänk

Vart lite lurigt med just 6K Danielsson!
Vill visa vad mycket du kan få för 7K utan SSD Disk... detta... är ett MONSTER!

Rekommenderar Detta Packet STORT:
MONSTER UPGRADE - 6.8K
NJUT

Varför ska du köpa detta paketet? Jo... svaren kommer NEDAN >>>>>>
______________________________________________________________________________
Många ser 8 Gig RAM(A-DATA Gaming Series RAM, Grymt bra presterande RAM minnen till ett KLIPP pris) & en SIX CORE(Grymt bra och snabb SIX CORE är X6 2.8hz från AMD) som ONÖDIGT.. men jag vill säga er...

Det är INVESTERING!
Grymt bra Investering... DESSUTOM:
Moderkortet ger dig grymt bra saker! SATA III, USB 3.0 ( För det där lilla extra ),
Stabilt och bra 7.1 Ljud från REALTEK, sist men inte minst...
klarar det CF och SLI utan problem med rätta kylningen!
Vänner som kört denna brädan klagade först på att norrbryggan når 80grader... och att det är lite tight, och om du kör CF eller SLI så förlorar du 3-4 SATA kontakter... MEN gott folk... med rätta kylningen och uppoffring av SATA delarna( om du kör SLI/CF) så är det inga problem!

2Gig Grafik Minne från Radeon HD6950, grymt bra presterande HIGH END kort, utan tvekan!
Detta grafikkortet tillsammans med CPUn kommer att HEADBANGA tillsammans i alla spel och du kommer utan tvekan kunna maxa de näst kommande krävande spelen också, som Crysis 2 TeX.

La till en grymt bra och prisvärd CPU Kylare från Cooler Master också, den klarar av att hålla CPUn i 58 grader i LOAD testet i Prime95 Torture test med 4 GHz med 1,46 volt i Inställda. Grymt BRA CPU Kylare!

OBS!!!!
Sist vill jag säga dig Danielsson att du ska ha ett bra luftflöde i Chassit! Bra nedkylt för datorn också.
Har du detta... kommer du att kunna studsa fram glatt igenom krävande spel.

Detta är godis rakt igenom...
MvH
Kris - Kristoffer aKa ZANGIE

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk

Tack zangie, du verkar kunna en del ser jag men jag kör nog på de du länkade, en tusing extra fixar man på en vecka tack så grymt mycket för svaret

Permalänk
Medlem

vänligen kolla på de senaste trådarna så du inte behöver skapa en ny: http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

vänta några dagar så rullar intel ut sina nya processorer sandy bridge och då får du se hur det presterar och det kommer vara lugnt bättre än zangies paket. dessutom så verkar inte det morderkortet stödja sli eller crossfire vad jag hittat.

För till och med lite mindre får du bättre delar än vad zangie pekar ut
http://www.inet.se/kundvagn/visa/79973

Bra nätagg och ett bra grafikkort bara slänga in ett till om du vill eftersom nätaggregatet klarar det OCH moderkortet stödjer cf dessutom har det usb 3,0 och processorn är snabbare också

Nu när sandy bridge rullar ut nästa vecka tror jag det var så lär ju processorn och moderkortet sjunka lite i pris också med lite tur så blir det lite billigare till.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Skrivet av cirderf:

vänta några dagar så rullar intel ut sina nya processorer sandy bridge och då får du se hur det presterar och det kommer vara lugnt bättre än zangies paket. dessutom så verkar inte det morderkortet stödja sli eller crossfire vad jag hittat.

För till och med lite mindre får du bättre delar än vad zangie pekar ut
http://www.inet.se/kundvagn/visa/79973

Bra nätagg och ett bra grafikkort bara slänga in ett till om du vill eftersom nätaggregatet klarar det OCH moderkortet stödjer cf dessutom har det usb 3,0 och processorn är snabbare också

Nu när sandy bridge rullar ut nästa vecka tror jag det var så lär ju processorn och moderkortet sjunka lite i pris också med lite tur så blir det lite billigare till.

Hej Cirderf!
Cirderf snälla du, kolla på mitt bygge och jämför igen!
Moderkortet Klarar SLI & CF! Det är det mest prisvärda MO jag varit med om! Snackar ingen skit.

Det du pekar ut är 4g ram, 4 core och skitig stock cooler...

Mitt paket har 8Gig Ram, 6 Core som JA, Denna AMD six coren presterar faktiskt bättre än den i5 760 du länkat. Om du inte tror mig, så kolla upp det här.
CPU BENCHMARK

Och som jag också tipsar om, precis det du skrev bör man vänta åtminstone tills April 2011, då både Sandy Bridge och BullDozer släppts, för att se lite mer BenchMarks och då övriga priser sänkts lite mer Cirderf. Men vill man ha en dator nu, så är mitt tips ett utmärkts ett.

Cheers Mate
Kris

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

8gb ram är ju onödigt såvida du inte ska syssla med videoredigering m.m 4gb går inte ens åt när du spelar.
När det kommer till cpun så vänta till sandy bridge kommer ut nu om några dagar.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

8gb ram är ju onödigt såvida du inte ska syssla med videoredigering m.m 4gb går inte ens åt när du spelar.
När det kommer till cpun så vänta till sandy bridge kommer ut nu om några dagar.

Säger inte att 8Gig är onödigt alls. I de mest krävande spelen nu så slukas ramen upp för värld renderingar och clip planes! RAMen hjälper också att succesivt hjälpa dig om du vill göra annat samtidigt som du spelar... som att surfa nätet vid sidan om i väntan på en ny gladiator match i WoW eller Raiden skall börja...

Jag rekommenderar starkt 8gig RAM

Håller GIVETVIS med dig Joel, när det kommer till att vänta och se och hålla utskik på Sandy Bridge & BullDozer Benchmarks... det kommer också leda till price drops längre fram... som gör att system blir lite billigare som vi tittar på nu.

OBS! Givetvis spelar INTE bara RAMen in... utan allt ska vara en härligt stabil blandning av godbitar!

Cheers
Kris aKa ZANGIE (True Gamer, and NERD)

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

kan ju kolla sweclockers flaskhalstest, är knappt någon skillnad mellan 2-4gb.
bättre att köpa 4gb nu och lägga resten av pengarna på något annat i datorn och köpa till 4gb ram till om 1år lr 2 när det behövs.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Z-A-N-G-I-E-:

Hej Cirderf!
Cirderf snälla du, kolla på mitt bygge och jämför igen!
Moderkortet Klarar SLI & CF! Det är det mest prisvärda MO jag varit med om! Snackar ingen skit.

Det du pekar ut är 4g ram, 4 core och skitig stock cooler...

Mitt paket har 8Gig Ram, 6 Core som JA, Denna AMD six coren presterar faktiskt bättre än den i5 760 du länkat. Om du inte tror mig, så kolla upp det här.
CPU BENCHMARK

Och som jag också tipsar om, precis det du skrev bör man vänta åtminstone tills April 2011, då både Sandy Bridge och BullDozer släppts, för att se lite mer BenchMarks och då övriga priser sänkts lite mer Cirderf. Men vill man ha en dator nu, så är mitt tips ett utmärkts ett.

Cheers Mate
Kris

Jo det gör du.

SB8xx klarar ENDAST CF. Lycka till med CF på två prestanda kort när bandbredden inte räcker till.
Det är bara 1x 16 och 1x 4.
Moderkortet är ett budget kort, dvs skit för spel.

Din kylare är även den skit, bättre att spara pengarna.

PS: Lär dig stava!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av GarfieldPower:

Jo det gör du.

SB8xx klarar ENDAST CF. Lycka till med CF på två prestanda kort när bandbredden inte räcker till.
Det är bara 1x 16 och 1x 4.
Moderkortet är ett budget kort, dvs skit för spel.

Din kylare är även den skit, bättre att spara pengarna.

PS: Lär dig stava!

Tjenare Poya!

Så det du menar är att SLI och CF funkar Inte med denna brädan, då det även står att brädan klarar av det? Just i detta fallet så behöver jag inte CF eller SLI, funkar moderkortet och bandbredden fint då för spel tro?

Kylaren Cool Master 212 Hyper Plus är en grymt bra Kylare! No doubt about it...
Du kan inte bara smutskasta utan motivation killen.

PS: Stavning är överskattat om man skriver 10 ord i sekunden.

Cheers Mate
Kris

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

Cool Master 212 Hyper Plus är en bra budgetkylare.
hade också rekommenderat den kylaren när budgeten inte är så stor.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Z-A-N-G-I-E-:

Tjenare Poya!

Så det du menar är att SLI och CF funkar Inte med denna brädan, då det även står att brädan klarar av det? Just i detta fallet så behöver jag inte CF eller SLI, funkar moderkortet och bandbredden fint då för spel tro?

Kylaren Cool Master 212 Hyper Plus är en grymt bra Kylare! No doubt about it...
Du kan inte bara smutskasta utan motivation killen.

PS: Stavning är överskattat om man skriver 10 ord i sekunden.

Cheers Mate
Kris

http://www.amd.com/us/products/desktop/chipsets/8-series-inte...

Oj, AMD verkar säga att 870 inte har stöd för CF. Hittar dessutom ingen CF eller SLI på Gigabytes hemsida.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3423#o...

Kylaren var inte så bra, okej för sitt pris.

http://www.overclockersclub.com/reviews/coolermaster_hyper_21...

Snälla, kolla upp det du skriver.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

det moderkortet stöder inte cf lr sli vad jag vet.
http://www.inet.se/artikel/1901909/msi-870a-g54-am3 det moderkortet är väldigt prisvärt.

GarfieldPower:

http://www.overclockersclub.com/revi...212_plus/4.htm
Snälla, kolla upp det du skriver.

ja det är en bra budgetkylare, ej någon överklockskylare.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Show Must GO ON!

Skrivet av GarfieldPower:

http://www.amd.com/us/products/desktop/chipsets/8-series-inte...

Oj, AMD verkar säga att 870 inte har stöd för CF. Hittar dessutom ingen CF eller SLI på Gigabytes hemsida.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3423#o...

Kylaren var inte så bra, okej för sitt pris.

http://www.overclockersclub.com/reviews/coolermaster_hyper_21...

Snälla, kolla upp det du skriver.

Angående AMD MO:
Det där verkar intressant, vilket kort tror man ska vända sig till då tror du?
Vad tror du om detta? MSI

Angående Cooler Master 212 Hyper Plus:
Cooler Master 212 Hyper PLUS Kolla recensionerna där! Det är en budget kylare! Men den är oerhört prisvärd och effektiv!

Angående min stavning:
Jag är glad att jag kan skriva och tipsa så snabbt och bra jag bara kan, men ibland blir det lite fel om man är stressad hehe. Ska försöka ta mig tid och kolla igenom mer.

Håller med dig Joel!

Cheers Fellas
Kris

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

Varför du försöker rekommendera en 6 kärnig processor och 8Gb ram har jag svårt att förstå.. Jag kan ha 2 sessioner av wow uppe samtidigt med allt maxat och använder knappt 3Gb..

AMDs 6 kärniga är iofs prisvärd.. men inte om man spelar.. hade nog tagit en AMD phenom II x4 eller en i5a faktiskt.. för att få mer att lägga på grafikkortet.

Permalänk
Skrivet av Zuty:

Varför du försöker rekommendera en 6 kärnig processor och 8Gb ram har jag svårt att förstå.. Jag kan ha 2 sessioner av wow uppe samtidigt med allt maxat och använder knappt 3Gb..

AMDs 6 kärniga är iofs prisvärd.. men inte om man spelar.. hade nog tagit en AMD phenom II x4 eller en i5a faktiskt.. för att få mer att lägga på grafikkortet.

Tack för Feedbacken Zuty, Vad skulle du säga för en Core i7 istället då och ett GTX570?

Cheers
Kris

Visa signatur

"I find your lack of faith disturbing." - Darth Vader
"A quick temper will make a fool of you soon enough. " - Bruce Lee
"A goal is not always meant to be reached, it often serves simply as something to aim at. " - Bruce Lee

Permalänk
Medlem

Precis som med Hexa coren är i7an overkill för spel, ska han redigera video eller liknande är det ett ruggigt bra val. bästa vore dock att vänta in sandy bridge helt klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Z-A-N-G-I-E-:

Angående AMD MO:
Det där verkar intressant, vilket kort tror man ska vända sig till då tror du?
Vad tror du om detta? MSI

Det är fortfarande 870.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk

Men behöver inte ha så värsting heller, ska ju bara spela lite halvdana spel som cs osv kommer lira black ops oxå, fast inte på maxxat, så om de går å få billigare än 6-7tusen så spar jag dom pengarna å lägger på en ny skärm ska beställas imorrn på förmiddagen, så snabba svar skulle va tacksamt