Hårddisk fråga (i brist på bättre formulering)

Permalänk
Medlem

Hårddisk fråga (i brist på bättre formulering)

Hej

Jag köpte en ny dator, installerade spel som vanligt utan att tänka på att det fanns två hårddiskar.
En som heter "Enhet C (C)" och en som heter lokal disk (D) som standard.

C ligger på 55,8GB
D ligger på 931 GB

Som det är nu har jag installerat alla spel och så på "C", jag har inte fått någon förfrågan på vilken disk jag ville installera spelen på under installationen, utan den väljer "automatisk"t disk C.
Hur gör jag för att installera spelen på den stora disken (D), då disk C är för liten för det ändamålet?

Tack på förhand.
Hidoi

Permalänk
Medlem

Du får alltid förfrågan, eller möjlighet att på ett eller annat sätt välja vilken disk du ska installera spelen på!

"browse" brukar vara en vanligt förekommande knapp där du själv kan välja vart spelen ska installeras!

OM det nu inte är så att det rör sig om steam?

Permalänk
Hedersmedlem

Steam kan också dirigeras så att den lägger sig på den andra delen.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Om du vid installation har möjligheten att välja mellan advanced och någo annat så bör du välja advanced för att få välja hårdskiva.

Permalänk
Medlem

Öka ut C till ca 300GB så behöver du inte tänka på sånt i fortsättningen

Om inte C är en SSD förstås.
Jag hade en Corsair X64gb SSD som åkte ut pga att jag fyllde den snabbt och för att jag alltid glömde att ändra bokstav och kom på det mitt i installationen.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Citat:

Du får alltid förfrågan, eller möjlighet att på ett eller annat sätt välja vilken disk du ska installera spelen på!

"browse" brukar vara en vanligt förekommande knapp där du själv kan välja vart spelen ska installeras!

OM det nu inte är så att det rör sig om steam?

Jo, jag vet att browse brukar förekomma vid installation och jag brukar använda denna funktion.
Dock installerade jag Mercenaries utan att få alternativet att välja disk, viket jag tyckte var konstigt.
Men det rör sig om Steam (vilket jag borde skrivit i OP'n /facepalm) till resten av spelen.

Citat:

Steam kan också dirigeras så att den lägger sig på den andra delen.

Går det att göra nu när steam redan är installerad på C, eller måste jag avinstallera alla spel+steam och välja det när jag installerar om det?

Citat:

Öka ut C till ca 300GB så behöver du inte tänka på sånt i fortsättningen

Om inte C är en SSD förstås.
Jag hade en Corsair X64gb SSD som åkte ut pga att jag fyllde den snabbt och för att jag alltid glömde att ändra bokstav och kom på det mitt i installationen.

Det är en SSD.