Permalänk

Sista kollen SB 8-9k!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/99297/2011-01-09

Vad tycker ni om den? Funderar på om 6950 är det bästa kortet för min budget eller ska jag ta ett 460/470 ist?

Permalänk
Permalänk

jag klarar mig med stockkylaren och så vill jag ha CF/SLI i framtiden om jag skulle vilja uppgradera lite och jag tror inte att moderkortet har det och det är ett ganska klent nätagg om man ska ha CF, tror jag?

Permalänk

Säker på att du inte vill lägga till en hundring och få en överklockningsbar processor? Endast dem med ett "k" på slutet som går att överklocka. Nu kanske det inte spelar någon roll, men en hundring ger dig åtminstone en möjlighet.
Edit: blandade ihop 6800 serien och 6900 serien^^ doh!
/theWeasel

Permalänk
Skrivet av theWeasel:

Säker på att du inte vill lägga till en hundring och få en överklockningsbar processor? Endast dem med ett "k" på slutet som går att överklocka. Nu kanske det inte spelar någon roll, men en hundring ger dig åtminstone en möjlighet.
Edit: blandade ihop 6800 serien och 6900 serien^^ doh!
/theWeasel

Nä jag är säker på att den kommer att duga^^, så paketet är bra annars?

Och en kanske dum fråga men vad är skillnaden mellan 2st 16X och 1st 16X på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Hallå där jag har vill gärna ha synpunkter på det här http://www.inet.se/kundvagn/visa/98924/2011-01-09

Som ni ser går det upp till 7K och budgeten är runt 7,5K och det vill jag utnyttja ^^
Jag kommer inte KLOCKA.
Jag kommer inte köra CROSSFIRE eller SLI.

Datorn kommer framför allt användas till spel ,framför allt WoW,då jag valde ett NVIDIA kort för det presterar generellt bättre i det spelet,men vill och kunna köra diverse CoD spel och Battlefield,men även andra nya spel på bra/högsta inställningar.

Så vad ska jag lägga resterade 500kr på?Moderkort,grafikkort, processor,eller låta det va ?
Är det stor prestanda skillnad mellan Intel Core i5 2400 3,1GHz och Intel Core i5 2500 3,3GHz föurom klockningen tror ni?
Om man kör med originalfläkten,hur är det med KYLPASTA vid montering kommer det med,redan applicerat?
Ser allting bra ut helt enkelt?
Funderar på att ta ett 470,men 460 verkar mer prisvärt..

Jaa det var det, mycket att fundera över hehe

Tacksam för alla svar,ha en bra dag!

Permalänk
Skrivet av Kazmaki:

Hallå där jag har vill gärna ha synpunkter på det här http://www.inet.se/kundvagn/visa/98924/2011-01-09

Som ni ser går det upp till 7K och budgeten är runt 7,5K och det vill jag utnyttja ^^
Jag kommer inte KLOCKA.
Jag kommer inte köra CROSSFIRE eller SLI.

Datorn kommer framför allt användas till spel ,framför allt WoW,då jag valde ett NVIDIA kort för det presterar generellt bättre i det spelet,men vill och kunna köra diverse CoD spel och Battlefield,men även andra nya spel på bra/högsta inställningar.

Så vad ska jag lägga resterade 500kr på?Moderkort,grafikkort, processor,eller låta det va ?
Är det stor prestanda skillnad mellan Intel Core i5 2400 3,1GHz och Intel Core i5 2500 3,3GHz föurom klockningen tror ni?
Om man kör med originalfläkten,hur är det med KYLPASTA vid montering kommer det med,redan applicerat?
Ser allting bra ut helt enkelt?
Funderar på att ta ett 470,men 460 verkar mer prisvärt..

Jaa det var det, mycket att fundera över hehe

Tacksam för alla svar,ha en bra dag!

Det ser helt OK ut, skillnaden mellan processorerna är bara klockfrekvensen, de har lika mycket cache och annat (av vad jag har sett).
Originalfläkten kommer med kylpasta på.
470/460 är GANSKA lika, tror inte prestandaskillnaden är så stor, men 460 låter mindre och drar mindre ström.
De resterande 500 kr kan du lägga på att ljuddämpa datorn, du kan köpa en tyst kylare och några tysta fläktar.

Edit:
Har läst runt lite, och Scythe gör ganska tysta kylare, en relativt billig som de hade på inet vad Scythe Katana 3 som även verkar vara tyst.
Noctuas fläktar är kända för att vara relativt tysta, så kanske ett par eller såna.
theWeasel

Permalänk

MSI P67A-GD65 MSI P67A-GD65 och i5 2500k är ett knapp tryck så får du 4.2 ghz

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

MSI P67A-GD65 MSI P67A-GD65 och i5 2500k är ett knapp tryck så får du 4.2 ghz

Fast nu skrev han att han inte ville klocka (nej, jag förstår det inte heller).

Permalänk
Skrivet av Felleboy88:

Nä jag är säker på att den kommer att duga^^, så paketet är bra annars?

Och en kanske dum fråga men vad är skillnaden mellan 2st 16X och 1st 16X på moderkortet?

Oj då, missade detta inlägg.
Det beror helt på vad som menas, det handlar självklart om PCI-e platser dock.
Det finns moderkort som klarar att ge två grafikkort 16x bussbredd var, och de finns de som klarar att ge ett grafikkort 16x och ett 8x, och de finns de som klarar att ge två 8x. Och självklart de som bara klarar ett grafikkort, de har då 1st 16x.