Permalänk
Medlem

En pixel är död i BenQ-skärm

Jag köpte en speldator i fredags, jag passade även på då att köpa ny skärm.

Nu upptäcke jag att en pixel är död. Vad kan jag göra? Den är hyffsat långt mot mitten.

Hörde att man kan återställa alla pixlar med ett program, var hittar jag det programmet?

Tacksam för alla svar jag kan få.

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

Jag köpte en speldator i fredags, jag passade även på då att köpa ny skärm.

Nu upptäcke jag att en pixel är död. Vad kan jag göra? Den är hyffsat långt mot mitten.

Hörde att man kan återställa alla pixlar med ett program, var hittar jag det programmet?

Tacksam för alla svar jag kan få.

Vart har du hört det?

Gå tillbaka med skärmen dit du köpte den och visa dom på affären

Permalänk
Medlem

en död pixel är fysiskt skadad så nej det går inte återställa.. vissa kan hoppa till liv igen lite då och då men annars är dom döda... därav att dom kallas just "döda pixlar" kolla upp benqs pixel garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Vart har du hört det?

Gå tillbaka med skärmen dit du köpte den och visa dom på affären

Jag ringe supporten på det ställe där jag köpte den.

Ska gå med den till affären imorgon.

Permalänk
Medlem

Nu får jag flip...
jag fick skärmen utbytt igår, den skärm som jag fick idag har något som liknar en repa på precis samma ställe där pixeln var död på min förra skärm.

Jävla benq. Vilket skitföretag. Finns det nån här som har positiva erfarenhet av detta företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edsbyn:

Nu får jag flip...
jag fick skärmen utbytt igår, den skärm som jag fick idag har något som liknar en repa på precis samma ställe där pixeln var död på min förra skärm.

Jävla benq. Vilket skitföretag. Finns det nån här som har positiva erfarenhet av detta företag?

Min Benq G2222HDL har en död pixel, nöjd ändå, 21,5" och 1920x1080 så pixeln stör mindre än ett dammkorn, tror att en pixel inte är tillräckligt för en reklamation, butiken var bussig.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

haha, detta börjar bli ett skämt. Fick en ny skärm idag igen, och en jävla pixel som har frusit. Den är med andra ord inte död.

Jag kör med ett program som blinkar på den så ska jag se om det har hjälp efter några timmar.

Detta börjar bli komiskt. Tre skärmar och ingen felfri än så länge...

Permalänk
Medlem

bara att trycka lätt kring pixlen för att på så sätt fixa till det..om du har tur

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Kanske är Bildskärmskabeln då men det är ingenting du kommit på även om 3 skärmar får samma fel?

Permalänk
Medlem

vilken otur du måste haft. har 2 benq skärmar och ingen som har problem har även några kompisar med benq och ingen av dem har haft problem heller.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av edsbyn:

Nu får jag flip...
jag fick skärmen utbytt igår, den skärm som jag fick idag har något som liknar en repa på precis samma ställe där pixeln var död på min förra skärm.

Jävla benq. Vilket skitföretag. Finns det nån här som har positiva erfarenhet av detta företag?

Jag har inga fel på min skärm. En 24" led som Webhallen sålde för en tusenlapp en kväll några veckor innan jul. (G2420HDBL) Det är inga fel på den. Den har usla betraktningsvinklar, speciellt vertikalt. I övrigt kan man inte klaga (så länge allt är helt) eftersom skärmarna är så billiga.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag har inga fel på min skärm. En 24" led som Webhallen sålde för en tusenlapp en kväll några veckor innan jul. (G2420HDBL) Det är inga fel på den. Den har usla betraktningsvinklar, speciellt vertikalt. I övrigt kan man inte klaga (så länge allt är helt) eftersom skärmarna är så billiga.

Har samma modell som du. Roligt att det bara verkar vara jag som har problem med Benq...

Får se om det hjälper med programmet som kan blinka på den.

Permalänk
Medlem

Nu så, min fjärde skärm, som jag fick idag har inte en jävla pixel fel!

Fy fan vad skönt. Nu kan jag vara inne på datorn utan att känna att jag alltid måste kolla på pixeln.