Permalänk
Medlem

hej, kan ni komma med synpunkter

hej sweclocking pros

jag har gjort ett ihopplock vad som ser ut att vara i mina ögon ett färdigt datorbygge. jag är inte superduktig på burkar och hänger inte med i senaste tekniken. kan ni komma med synpunkter, tips. jag är ute efter en dator i 7.500 kr till 9.000 kr klassen. det skall vara en spelmaskin som klarar krävande multi online games. kanske har jag redan lyckas rätt bra eller vad tycker ni? jag är lite tveksam till om jag verkligen behöver den där pc lådan. finns det någon som håller liknande kvalité i lägre eller samma prisklass?

tack för feedback

mvh

/peter

Permalänk
Medlem

Inget grafikkort, fel minnen (du ska ha dual channel alltså 2 eller 4 stickor)

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem

å byt hdd'n till en F3 1TB, billigare å snabbare

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Precis, grafikkortet saknas.
Om du köper på Inet (det verkar så?), så glöm inte att få det FRAKTFRITT. (hur man gör för att få det fraktfritt kan du då läsa om i den 'klistrade' forumslänken längst upp på "Stationära datorer: Köpråd"-sidan, som heter "Samlingstråd för Köpråd – läs innan du skapar en ny tråd!". Det finns en länk där till hur man går till väga).

Permalänk
Medlem

modifierat min inköpslista lite :=)

Har ändrat hårddiskvalet och lade till ett grafik kort. kan inte bestämma mig för vilket av minnena jag ska ta; två stycken corsair 4gb eller två a-data 4 gb som var betydligt billigare. hmm

annars ser det väl bra ut nu va?

p. s

självklart har jag valt operativsystem också även om det inte syns i denna bild. bara så ni vet

d.s

tack