Super Meat Boy! Fuck yeah!

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy! Fuck yeah!

1/12-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Super Meat Boy är nu släppt till PC och går att köpa på Steam för 13,99€, eller på Direct2Drive för £6.75.
Köper man spelet på Steam får man en upplåsbar Headcrab och 33 st. Steam achievments.
Spelet kommer till Mac, men det finns inget datum för det ännu.

För mer info; scrolla ned i detta inlägg eller besök Team Meat (Super Meat Boy!) - Blog

24/11-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Super Meat Boy går nu att förboka på Steam för 9,39€, det släpps den 30 November och kommer då att kosta 13,99€.
Köper man spelet på Steam får man en upplåsbar Headcrab och 33 st. Steam achievments.

Några andra nyheter;

  • De två sista upplåsbara karaktärerna har avslöjats; Runman från

  • , och Naija från

  • .

  • Gooball från World of Goo kommer att finnas med i Steam-versionen, den blir upplåsbar genom en kod och kommer ha samma egenskaper som Headcrab.

  • Leveleditorn kommer att släppas i Januari och det är en gratis uppdatering.

För mer info; scrolla ned i detta inlägg eller besök Team Meat (Super Meat Boy!) - Blog

17/11-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

E ni pepp?!

För nån dag sen blev det klart att det släpps den 30 november till PC.
Fr.o.m den 23 går det att förboka på Steam till ett 33% billigare pris, dvs 10$ (vilket i Steams valutakurs förmodligen blir 10€).

För er som inte känner till spelet är det en old school indie-platformer med 300+ levels,
fet chiptune musik samt en drös upplåsbara karaktärer från diverse andra indiespel (som alla har unika egenskaper).
Och med highscore-listor och leveleditor (som släpps i Januari) så bara skriker det mervärde. MISSA INTE!

YouTube - Super Meat Boy Teaser Trailer - Kort trailer

Quick Look: Super Meat Boy - Giant Bomb - 50 minuter lång "quick look"

Upplåsbara karaktärer fr.v; Meat Boy, CommanderVideo (Bit.Trip Runner), Jill (Mighty Jill Off), Ogmo (Jumper), Flywrench (Flywrench), The Kid (I Wanna Be the Guy),
Mr Minecraft (Minecraft), Captain Viridian (VVVVVV), Josef (Machinarium), Headcrab (Half-Life), Gooball (World of Goo), och två karaktärer som ännu inte avslöjats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikke:

E ni pepp?!

För nån dag sen blev det klart att det släpps den 30 november till PC.
Fr.o.m den 23 går det att förboka på Steam till ett 33% billigare pris, dvs 10$ (vilket i Steams valutakurs förmodligen blir 10€).

Köper man spelet via Steam får man en upplåsbar Headcrab, annars blir det en gooball från World of Goo.

http://i.imgur.com/9gDjk.png

Upplåsbara karaktärer. Fr.v. Meat Boy, CommanderVideo, Jill, Ogmo, Flywrench, The Kid,
Mr Minecraft, Captain Viridian, Josef, Headcrab, Gooball, och två karaktärer som ännu inte avslöjats.

För er som inte känner till spelet är det en old school indie-platformer med 300+ levels samt fet chiptune musik.
Och med möjligheten att ladda upp highscores och leveleditorn (som släpps i Januari) så bara skriker det mervärde. MISSA INTE!
YouTube - Super Meat Boy Teaser Trailer

Quick Look: Super Meat Boy - Giant Bomb

Vart läste du det?
Allt jag hittade var bara att man kunde spela som en headcrab inte att man fick en.

Citat:

Play as a Head Crab! (Steam Exclusive)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Vart läste du det?
Allt jag hittade var bara att man kunde spela som en headcrab inte att man fick en.

Team Meat (Super Meat Boy!) - Blog

Men det stämmer, du kan spela som en headcrab, du får ingen. Headcrabs finns inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikke:

Team Meat (Super Meat Boy!) - Blog

Men det stämmer, du kan spela som en headcrab, du får ingen. Headcrabs finns inte

Det var ju en sån här jag hade hoppades på att man fick
Länk -> Valve

EDIT: Jag läste uppblåsbar inte upplåsbar, missuppfattade vad du skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

Det var ju en sån här jag hade hoppades på att man fick
Länk -> Valve

EDIT: Jag läste uppblåsbar inte upplåsbar, missuppfattade vad du skrev

ah..i see

Det vore onekligen ganska fett om det vore så ^^

Permalänk
Medlem

Tror att detta är ett spel som jag skulle få råflipp på. Inte för att jag flippar mycket mer än att svära nån gång ibland när jag spelar men detta skulle jag nog kunna lyckas pajja något tangentbord med:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Tror att detta är ett spel som jag skulle få råflipp på. Inte för att jag flippar mycket mer än att svära nån gång ibland när jag spelar men detta skulle jag nog kunna lyckas pajja något tangentbord med:P

En av programarena sa ju till och med att levlarna är så korta pga att dem är så svåra

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Tror att detta är ett spel som jag skulle få råflipp på. Inte för att jag flippar mycket mer än att svära nån gång ibland när jag spelar men detta skulle jag nog kunna lyckas pajja något tangentbord med:P

Haha, ja. Men spelet är ganska smart uppbyggt med korta men intensiva levels samt att man kan ha sammanlagt 5 banor "ogenomförda" bakom sig. Så om någon bana känns omöjlig, hoppa över den.

Permalänk
Medlem

Finns på Xbox Live, inget speciellt. Bara svårt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel! Har kört igenom ca 200 banor av typ 400, så jag har en bit kvar
Vissa banor är riktigt svåra! Nice att det kommer DLC banor också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns på Xbox Live, inget speciellt. Bara svårt?

Jag har det till boxen också men tror att det kommer bli bättre på PC. Spelet är snarare gjort till PC och portat till boxen, men MS köpte en månads exklusivitet. Bl.a så kommer kontrollerna kännas tightare och den pc-exklusiva leveleditorn förlänger livslängden ytterligare.

Men visst, det är inte för alla. Främst för fans av indie, och de som inte rycker håret av sig i ren frustration ^^

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy blev nominerad till kategorin årets indiespel idag på Spike TV, tillsammans med Joe Danger, Limbo och The Misadventures of P.B Winterbottom.

Personligen tycker jag att VVVVVV borde blivit nominerad också, menmen..

Spike TV’s Best Independent Game Award Nominees Revealed | The Indie Game Magazine - Indie Game Reviews, Previews, News & Downloads

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy går nu att förboka på Steam för 9,39€, det släpps den 30 November och kommer då att kosta 13,99€.

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy är nu släppt till PC och går att köpa på Steam för 13,99€, eller på Direct2Drive för £6.75.

Permalänk

Har bara hunnit köra en dryg timme men jag kan säga att det är riktigt svårt på sina ställen! Helt klart värt att spana in ifall man gillar en utmaning

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Imorgon (inatt?) kommer den andra uppdateringen. Den första fixade en del ganska stora buggar som CTD, kontrollfix osv. Nästa kommer förmodligen innehålla ytterligare ett par buggfixar men också; Super Tofu Boy!

PETA släppte igår en parodi på SMB med en bit vegetarisk tofu i huvudrollen. Som svar på det (och som tack för uppmärksamheten) kommer alltså nästa uppdatering av Windows-versionen komma tillsammans med Team Meat's egna version av Super Tofu Boy. Sweet!

Permalänk
Medlem

Fan vad nice SMB är nu. De flesta babybuggarna är fixade och custom maps börjar redan komma,
trots att den officiella leveleditorn inte ens har släppts ännu Custom maps thread - Steam Users' Forums

Är det fler här som spelar? Skulle vara kul att ha fler vänner på sin leaderboard att battla med
Om ni spelar PC-verren på Steam, adda mig yo! Steam Community :: ID :: Hudda

Permalänk
Medlem

Vilken platform bör man skaffa det till? Hört att det ska vara enklare med handkontroll så lutar åt att köpa det till Xboxen. Finns det några plus/minus för pc/boxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

Vilken platform bör man skaffa det till? Hört att det ska vara enklare med handkontroll så lutar åt att köpa det till Xboxen. Finns det några plus/minus för pc/boxen?

Ja det funkar bäst med en kontroll, tycker jag, men jag ser många på forumet som hävdar att tangentbord är överlägset så jag antar att det beror på vad man är mest van vid när det kommer till platformspel. En kontroll är ju lätt fixat till PC ändå så det spelar ju ingen roll.

PC-verren får en leveleditor och ett nytt spelläge där du får spela igenom random högrankade userlevels. Och sen skiljer sig de upplåsbara karaktärerna åt lite, PC har t.ex gubben från Minecraft, Xbox360 har t.ex Ninjan från N+ osv osv.

Men bortsett från det så är det exakt samma spel och det rullar lika bra på PC som Xbox.