Hårddisk och grafikkort försvann efter Hibernate

Permalänk

Hårddisk och grafikkort försvann efter Hibernate

Morsan var och hälsade på och för att spara ström satte hon min dator i "Hibernate". Jag har gjort det misstaget en gång innan, då resetades BIOS.

Detta hände även nu, men förutom det så vägrade windows att starta och det gick inte att reparera. Nu har jag ominstallerat windows 7. Nu är det så att Win hittar inte en av mina 3 hårddiskar, den saknade finns i bios och man ser den under windows installationsprogrammet. Men E:\ har nu ersatts av en 100 MB stor partition. Innan hade jag c, d, e som diskar.

Förutom hårdisken verkar grafikkortet ha "försvunnit". Win 7 brukade tidigare hitta mitt Radeon HD5870, eller i alla fall ställa in en vettig upplösning etc. Detta sker ej längre. Då jag installerar drivers för kortet kommer man inte in i windows igen efter omstart. Man kommer till ett desktop utan ikoner eller musmarkör. Dock verkar upplösningen på plats.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. har installerat win nu 3 ggr.

Tacksam för råd!

EDIT: Det har löst sig nu. Hårddisken var jag tvungen att ge ett nytt enhetsnamn så ordnade det sig. Varför den försvinner är dock fortfarande lite intressant. Grafikkortet blev bra vid ytterligare en ominstallation.