Thermaltake lanserar Level 10 GT i samarbete med BMW Designworks

Permalänk
Medlem
Skrivet av badpop:

Ser att traditionen inte avtar här på swec. Massa folk spammar "fult!" så fort det är något annorlunda, vad tycker folk är snyggt då?

Jag kör en Define R2 - stilren & ljuddämpad
Men skulle även kunna tänka mig köra t.ex denna låda, HAF, Silverstone fortress mm.

Också ett sätt att se på det. Dock finns det ju en personlig åsikt man har och inte ändrar på.
Om jag tycker något är fult och inget mer så är det nog en generell beskrivning utav, i detta fall kabinettet.

Jag anser att det är ju ett tappert försökt att komma in med något nytt på marknaden. Lite av en vild chansning på att det ska gå hem.

Tycker att dem har tagit ifrån Thermaltake Level 10's faktiskt unika design, Och havarerat den.

Slutsats:
Ett såkallat "p12-kabinett" som nog inte kommer ta PC personer med storm.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D kabinett & NZXT Sentry LX rev.1 | AMD Phenom2 X4 945 3,0Ghz @ 3.87Ghz | Asus M4N75TD | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | MSi GeForce 8800 GTS |

Permalänk

P21:a här och jag tycker chassit var riktigt nice.

Tycker om annorlunda chassin och sånt som icke mainstream (Fajt da mainstreeamzzz!). Hade jag haft pengarna hade detta blivit ett givet köp! Väntar med spänning på en recension!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettersson930:

P21:a här och jag tycker chassit var riktigt nice.

Tycker om annorlunda chassin och sånt som icke mainstream (Fajt da mainstreeamzzz!). Hade jag haft pengarna hade detta blivit ett givet köp! Väntar med spänning på en recension!

I Rest My Case ! (:

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D kabinett & NZXT Sentry LX rev.1 | AMD Phenom2 X4 945 3,0Ghz @ 3.87Ghz | Asus M4N75TD | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | MSi GeForce 8800 GTS |

Permalänk
Skrivet av aliassund:

Dammsamlare är just vad det är, med alla hörn och vinklar där damm samlas kommer den inte att se snygg ut efter en tid.

man kan ju städa också. undrar hur det ser ut hemma hos dig

Jag tänker köpa originalet väldigt snart. man kan hitta det rejält mycket billigare nu när detta lanserades. enda som inte finns på det gamla är väl usb 3.0 men det kan man nog klara sig utan.

synd dom gjorde en riktigt dålig uppföljning av den gamla som är annorlunda och fräckt designad.

läste färdigt forumet.
Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Gillar den lodräta kanten med rött imellan, påminner lite om ett Playstation 2. Dock är den mycket för "klumpig" för att den ska bli snygg. Skulle passa in som mystisk rekvisita ombord på ett ondskfullt rymdskepp däremot

Att den skulle se ut "P12" ut håller jag däremot inte med om. Snarare ser den industriell ut. Vilket är en grundidé som jag gillar. Skulle man ta bort hd-rackens konstiga former och "lådorna", eller kanske gjort 45 graders böjar på panelerna så de möter upp (så det inte blir lodräta kanter utan avfasade) så skulle det bli bättre. Och framförallt mindre nivåskillnad mellan själva "sidan" på chassiet och lådornas yttre kant. Funktionerna får gärna vara kvar dock. Gillar de svarta gallren tex, får det att se extra snyggt ut. För tankarna till de gamla Soldam-lådorna jag dreglade över för många år sedan.

Men överlag - gör om gör rätt. Tanken var god dock.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Att den skulle se ut "P12" ut håller jag däremot inte med om. Snarare ser den industriell ut. Vilket är en grundidé som jag gillar. Skulle man ta bort hd-rackens konstiga former och "lådorna", eller kanske gjort 45 graders böjar på panelerna så de möter upp (så det inte blir lodräta kanter utan avfasade) så skulle det bli bättre. Och framförallt mindre nivåskillnad mellan själva "sidan" på chassiet och lådornas yttre kant.

Grejen är väl dock just att det här chassit försöker emulera looken på det ursprungliga level 10, där moderkort, nätagg, 5.25 platser osv faktiskt sitter i helt separata sektioner! Skulle man minska ner det stuket ännu mer så hade de nog få döpa om chassit till något annat istället

På sätt och vis har du dock förstås rätt: nu när chassit ändå internt är mer likt ett generiskt chassi, så är det ju ganska påklistrat att det ska låtsas se ut som ett moduluppbyggt chassi

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

är detta förresten något Sweclockers kan tänka sig göra en recension av?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Hittade denna videon, mycket snyggare i verkligheten än på reklam filmen : http://www.youtube.com/watch?v=RMgMU-K8ZP4

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!