Permalänk
Medlem

Bluetooth

Har köpt två stycken olika bluetoothtangentbord men inget av dem verkar funka till min dator. Jag har testat dem på en annan dator och där funkar det utan problem. Problemet är att datorn inte hittar något bluetooth relaterat. Det troliga är att mitt moderkort inte stöder/inte funkar med bluetooth. Går det komma runt detta på något sätt?

Permalänk
Medlem

Har du nån bluetooth modul på moderkortet? Annars fungerar det garanterat inte, dock finns det usb till bluetooth adaptrar som du kan köpa och då ska det fungera direkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Har du nån bluetooth modul på moderkortet? Annars fungerar det garanterat inte, dock finns det usb till bluetooth adaptrar som du kan köpa och då ska det fungera direkt...

du menar en vanlig USB-bluetooth dongel? De har jag testat men funkar inte.

Permalänk
Medlem

eller köper man ett helt nytt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Har du nån bluetooth modul på moderkortet? Annars fungerar det garanterat inte, dock finns det usb till bluetooth adaptrar som du kan köpa och då ska det fungera direkt...

För att inflika lite i tråden,
Jag har en sådan bluetooth modul på mitt P8P67 Pro moderkort, men hur fungerar det ?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacDaddy:

du menar en vanlig USB-bluetooth dongel? De har jag testat men funkar inte.

Hur har du testat och vad gäller det för saker, inklusive dongel, tangentbord och OS?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro