Skugg problem i spel samt graikkortet läser inte in naturen tillräkligt snabbt.

Permalänk
Inaktiv

Skugg problem i spel samt graikkortet läser inte in naturen tillräkligt snabbt.

Fick min nya dator i Onsdags och jag har ett GeForce GTX 580 och en intel i7 2600k 3.4GHz processor.
Nu till problemet.
När jag spelar så blir skuggorna väldigt konstiga. I Oblivion så flimmrar dom väldigt mycket och i Wow så är dom dåligt "kantutjämnade" samt att när jag ändrar kamera vinkel så syns det visa skuggor som jag inte har sett innan (se bilder)

Och även när jag spelar Badcompany 2 t.ex så ser man det ungefär som en rakt linje när den laddar in miljön framför en. Och det ser riktigt konstigt ut när den inte laddar in naturen osv snabbare.
Lite tråkigt när gräs bara ploppar upp framför en.

Vad beror detta på?
Ett GTX 580 borde ju kunna läsa in allt i spelen ordentligt
Några inställningar som det är fel på?

O.B.S Inte jag som satte ihop datorn. Inet byggde ihop den åt mig.

Har haft ATI dom senaste åren så är rätt ny inom nvidia området.

Permalänk
Medlem

testa att lek runt lite med grafik inställningarna i wow, verkar ha blivit lite buggat sen de uppdaterade grafikmotorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tobbe305:

testa att lek runt lite med grafik inställningarna i wow, verkar ha blivit lite buggat sen de uppdaterade grafikmotorn.

Det har jag gjort
Inget verkar funka
Men sen så är det ju också lite problem i Badcompany 2 osv. skuggorna där är inte så bra heller
Något jag missat?
När jag fick datorn så var Nvidia installerat osv.
När jag högerklickar så ser jag nvidia kontrollpanelen där jag kan ändra en massa. Något mer man kanske måste installera?

Permalänk
Inaktiv

Snälla hjälp jag ska på lan ikväll men jag vill ju kunna spela utan att grafiken spökar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

Snälla hjälp jag ska på lan ikväll men jag vill ju kunna spela utan att grafiken spökar!

har du senaste drivrutinerna till dit grafikkort ?

annars fyller du i din info här ( http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us ) och laddar ner senaste

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tobbe305:

har du senaste drivrutinerna till dit grafikkort ?

annars fyller du i din info här ( http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us ) och laddar ner senaste

Ja jag har 266.58
Vad kan det vara som orsakar detta? :S
Kan det vara att grafikkortet inte klarar det? :S

Permalänk
Inaktiv

Asså fan vad konstigt :S
Nu efter att jag har startat om datorn så är det ingen sån konstig skuggning i wow länge :S
Men problemet med att datorn inte laddar in miljön och skuggningar tillräckligt snabbt kvarstår. D:

Permalänk
Inaktiv

Kan det vara "3D-inställningar" i Nvidia kontrollpanelen som jag måste ändra på?
Sjukt jävla tråkigt nu när man äntligen har en ny dator :/

Permalänk
Avstängd

Ta bild på BC2 också. Man får inte ut något av att ta screenshots på WoW då det har rätt buggade inställningar.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ta bild på BC2 också. Man får inte ut något av att ta screenshots på WoW då det har rätt buggade inställningar.

Kan jag lägga upp en mediafire länk eller något sånt där jag har lagt en komprimerad mapp med bilderna?
Dom blir för stora för att Tinypic ska ladda upp dom :S

Permalänk
Inaktiv

Får ta och ladda upp en video när jag kör BC2 så man ser hur det är
Hoppas bara att jag inte måste lämna inte datorn

Permalänk
Medlem

Prova stänga av dx11 i bad company kör dx 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jensih:

Prova stänga av dx11 i bad company kör dx 10

Hur gör jag det?
Borde inte ett GTX 580 klara av att köra DX11?

Permalänk
Medlem

Jo men problemet ligger i spelet inte hårdvaran dessutom är gtx 5-seriens drivrutiner så pass färsta så de kommer bli bärrte i framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jensih:

Jo men problemet ligger i spelet inte hårdvaran dessutom är gtx 5-seriens drivrutiner så pass färsta så de kommer bli bärrte i framtiden

*Phew* Var lite rädd där ^^
Men hur stänger jag av DX11 och kör på DX10? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXMickeXx:

*Phew* Var lite rädd där ^^
Men hur stänger jag av DX11 och kör på DX10? ^^

c:\användare\dinanvändare\mina dokument\bfbc2\
öppna settings.ini och leta upp raden: DxVersion=auto
ändra till: DxVersion=10

Vill du ställa tillbaks det är det bara att ändra tillbaka till auto.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av era909:

c:\användare\dinanvändare\mina dokument\bfbc2\
öppna settings.ini och leta upp raden: DxVersion=auto
ändra till: DxVersion=10

Vill du ställa tillbaks det är det bara att ändra tillbaka till auto.

Det funkade inte :/
Problemet kvarstår :/

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för problem? :'(

Permalänk

Jag har för mig ang. WoW att man kan pilla lite i en txt fil för att ändra hur mycket 'natur' som kan visas samtidigt. jag kommer dock inte ihåg hur man gjorde det. Men du kan ju fråga på något wowforum eller googla runt lite. Vet att jag såg artikeln om det på world of raids, var dock upp emot 2 år sedan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skopetski:

Jag har för mig ang. WoW att man kan pilla lite i en txt fil för att ändra hur mycket 'natur' som kan visas samtidigt. jag kommer dock inte ihåg hur man gjorde det. Men du kan ju fråga på något wowforum eller googla runt lite. Vet att jag såg artikeln om det på world of raids, var dock upp emot 2 år sedan.

JO
"/console groundEffectDensity 256
/console groundEffectDist 200
/console detailDoodadAlpha 100
/console horizonfarclip 2112
/console farclip 999
/console characterAmbient
"
Det har jag testat och det funkar ju. Men det löser fortfarande inte mitt problem med andra spel såsom Cod4 och Battlefield Badcompany 2
Man ska ju inte behöva ändra en massa scripts för att spelet ska vara spelbart.

Permalänk

Sant, man vill ju att det ska funka direkt. Du kanske ska testa att installera om operativsystemet om du inte har gjort det. Svårt att veta vad sånnahär fel kan bero på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skopetski:

Sant, man vill ju att det ska funka direkt. Du kanske ska testa att installera om operativsystemet om du inte har gjort det. Svårt att veta vad sånnahär fel kan bero på.

Usch
Inte så sugen på det.
Men det var ju Inet som byggde ihop den åt mig och jag har inte "mixtrat" med något så jag kanske ska vänta till på Måndag och ringa och se vad dom säger.

Permalänk

prova med en gammal grafikdrivrutin och kolla om det funkar

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

prova med en gammal grafikdrivrutin och kolla om det funkar

Vart kan jag få tag i dom?

Ska jag avinstallera all den skiten?

Permalänk

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us där välj grafikkort och OS och sedan kommer en lista upp med drivrutiner. den längst upp är nyast och den längst ner är äldst.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av simonwellander:

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us där välj grafikkort och OS och sedan kommer en lista upp med drivrutiner. den längst upp är nyast och den längst ner är äldst.

Ok
Men ska jag avinstallera alla dom jag la upp bild på?

Permalänk

jag är inte säker. tror det nedgraderas automatiskt om du bara kör setup:en

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

tror du borde göra det, inte så insatt på nvidia, deras drivrutiner sviker alltid -.-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ramengaijin:

tror du borde göra det, inte så insatt på nvidia, deras drivrutiner sviker alltid -.-

Så du säger att jag ska göra vad?
Avinstallera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

tror du borde göra det, inte så insatt på nvidia, deras drivrutiner sviker alltid -.-

höhöhö!! haft ATI och blivit besviken.. nVidia har dock alltid presterat!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold