Problem med ASUS G73 och Philips 32" samt 37"

Permalänk
Medlem

Problem med ASUS G73 och Philips 32" samt 37"

Tjenare!

Jag har ett ganska störande problem med min dator och tv.

Problemet är: När jag kollar på film via hdmi till tv:n så blir bilden grön/blå aktig efter ganska exakt va 25:e minut under hela filmen, och den är grön/blå i allt från 5 sec-5 min, sen skiftar den tillbaka till normalt. Har även hänt att den inte har skiftat tillbaka. Färgerna blir nästan inverterade.

Problem 2: När jag kollar på familjens gemensamma tv så blinkar skärmen svart då och då, i ca 10 sec.

Jag undrar då om någon har en aning om vad det är som kan vara fel?
Jag har en 32" Philips Full HD LCD och familjens är en 37" Philips LCD... Vi har också en Sony LCD, har även kollat på samsung och LG, och på dom har dessa problem aldrig uppstått, utan det fungerar utmärkt!

Hoppas att det finns någon som har något bra svar på min fråga

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Skrivet av Palie:

Tjenare!

Jag har ett ganska störande problem med min dator och tv.

Problemet är: När jag kollar på film via hdmi till tv:n så blir bilden grön/blå aktig efter ganska exakt va 25:e minut under hela filmen, och den är grön/blå i allt från 5 sec-5 min, sen skiftar den tillbaka till normalt. Har även hänt att den inte har skiftat tillbaka. Färgerna blir nästan inverterade.

Problem 2: När jag kollar på familjens gemensamma tv så blinkar skärmen svart då och då, i ca 10 sec.

Jag undrar då om någon har en aning om vad det är som kan vara fel?
Jag har en 32" Philips Full HD LCD och familjens är en 37" Philips LCD... Vi har också en Sony LCD, har även kollat på samsung och LG, och på dom har dessa problem aldrig uppstått, utan det fungerar utmärkt!

Hoppas att det finns någon som har något bra svar på min fråga

Har du provat att ställa ner uppdaterings frekvensen till 50Hz när du kopplat datorn till tvn för att utesluta det. har du provat annan kabel