Aldrig mer ACER datorer!---Hur mycket kostar egentligen missnöjda kunder?

Permalänk

Aldrig mer ACER datorer!---Hur mycket kostar egentligen missnöjda kunder?

Köpte en ny laptop av märket ACER den 31 Maj- 2010, modellen var ACER Timeline 4810 TZG, och den kostar runt 8000kr, köpte den på Svalbard då jag jobbade där för tillfället, men då dom erbjuder 1års International Garanti så skulle det inte va några problem om något gick sönder......trodde jag, men ack så lurad jag blev!

Den 24 Augusti skickar jag den på reparation för första gången, grafikkortet och det trådlösa kortet funkade inte som det skulle och tillslut så "bootade" hårddisken inte ens.
Felkod: System Hang Up och System Can´t Boot. Diagnos och åtgärd: Hårddisken blev utbytt, Bios Flashed och System Recovered.
Sakta men säkert så skedde samma sak igen, med grafikkortet och det trådlösa kortet funkade inte som det skulle,samtidigt började den gå långsamt också, och jag hade inte ens laddat ner något nämnvärt, jag gick in i Bios och upptäckte att hårddisken hade blivit utbytt då den var på reperationtill en på 250 GB istället för 500 GB som jag hade betalt för och som satt i från början (hoppas jag), ringde ACER igen för reperation och förklarade att det var fortfarande samma problem som förut OCH att dom hade satt in en mindre hårddisk förra gången.
Skickade iväg datan den 12 November, skulle skett tidigare men var på semester,
Felkod: Storage - HDD ville inte "boota". Diagnos och åtgärd: fick en ny hårddisk igen och uppdaterade BIOS igen.
Fortfarande inte åtgärdat problemet som jag påpekade tilbaka i Augusti,

Nu var jag riktigt trött på allt som har med ACER att göra men samtidigt så förbannad för dom ignorerade vad som var fel med datan , jag ringde support IGEN och påpekade problemet och sa att det var urlöjligt att felet inte fixades , då jag påpekade att det var riktigt dåligt den gången då jag fick en mindre hårddisk så blev svaret tillbaka: "Men dom tog väl fel på hyllan bara", jag var ursinnig och bad att få prata med hans chef istället men han la på luren i örat på mig.

Jag väntade ett par dagar innan jag ringde upp igen, var tvungen att "coola off" mig.

Tog samma historia från början igen fast denna gången så var han jag pratade med riktigt trevlig och förstående och vi kom överens att dom skulle byta ut hela datorn och ge mig en likvärdig eller samma om den fanns , jag var nöjd och skickade iväg datorn igen och hade då blivit lovad en ny.

Fick leverans 1 vecka senare och då jag packade upp den så var den inplastad så att den såg ny ut vilket jag trodde att jag hade fått fast det stod i rapporten Felkod: Mechanical failure och Diagnos och åtgärd:
Mainboard utbytt, CRT- board bytt, keyboard bytt, cover upper och touchpad utbytt och naturligtvis en ny HÅRDDISK igen( 3dje gången) BIOS uppdaterat och Nytt Windows image installlerat.

Jag gav det en chans igen men samma problem var kvarstod fortfarande att den "flickade till" och det trådlösa funkade bara ibland......vilket har varit problem med sedan i July månad och inget är förändrat, förutom att så fort jag satte på datorn så fick jag ett meddelande om att det Windows som var installerat var inte validerat....det var förfalskat och bla bla bla jag fick inte heller några uppdateringar pga det.

Ringde support IGEN och var nu riktigt arg, berättade samma skit igen och fick då veta att det som var fel var att eftersom datan hade ett "norskt" moderkort som inte accepterade en svensk uppdatering i Windows 7, ja eller hur??!!! Dom tror att man e en riktig idiot, jag krävde att få häva köpet och få pengarna tillbaka då jag ett par veckor tidigare hade blivit lovad en ny dator men fick samma skit tillbaka vilket vi hade ett muntligt avtal på att så skulle ske men ACER bröt även det , fick reda på att det var omöjligt då datan var köpt i Norge och om jag skulle häva köpet så var jag tvungen att göra det direkt till butiken som sålde datan till mig.

Jag ringde dit till Svalbard, och förklarade vad som hade hänt och sa att jag hade pratat med ACER om att häva köpet och få mina pengar tillbaka och sen får dom returnera den tillbaka till ACER, men det gick inte alls då dom har slutat att sälja ACER datorer och är egentligen bara ett reparationscenter för ö:ns befolkning och företag.......och skulle jag lämna datorn så hade dom bara accepterat personlig avlämning och inte några skickade paket!!!!!!

Ringde ACER support igen!
Var lugn o sansad när jag förklarade hela saken igen och att jag inte hade kunnat flyga från Skåne till Svalbard för att överlämna en defekt dator och betala 9000kr för flygbiljetten om dom hade tagit emot den, NU KRÄVDE JAG ATT DOM SKULLE HJÄLPA MIG och att enough is enough, och undrade hur i h**v**e dom vill skita ut sig och sitt märke för 8000kr, som datorn kostade!.......Tjejen gick och pratade med chefen sin och kom tillbaka och sa att jag skulle skicka iväg datorn till reparationscentret igen och efter det att den hade anlänt så skulle ACER kontakta mig för detaljer så jag kunde få mina pengar tillbaks snarast möjligt!

Jag var lättad men fortfarande förbannad över hur mycket tid jag har förlorat helt i onödan och förvånad hur man som kund blir/har blivit behandlad!!!!...........inte slut än, 3 dagar senare så anländer ett email ifrån Angelica från ACER Customer Support som ingick ett muntligt avtal med och där står följande:

"Date: Wed, 19 Jan 2011 16:39:27 +0100
Subject: Information ang ärendenummer: 5***67G hos Acer

Bäste kund

Tack för att du nyligen kontaktat Acer gällande service på din Acer-product.

Ditt ärende har blivit tilldelat RMA-nummer: 5***67G

Vi har tittat på ditt ärende och jag har fått nya instruktioner. Jag kan meddela att det finns två alternativa lösningar på problemet, då datorn är köpt i Norge.

Om du vill få datorn reparerad kan vi lägga upp ett nytt ärende för en service / reparation av datorn. Detta görs genom att du kontaktar vår support.

Om du önskar få datorn utbytt eller krediterad så måste du vända dig till återförsäljaren. De kommer då att hjälpa dig med de nödvändiga åtgärder som behövs för ett utbyte eller kreditering.

Med Vänliga Hälsningar

Angelica

Acer Scandinavia

Technical Helpdesk

Support Phone Line: 33 70 20 70 for Denmark

Support Phone Line: 020 - 25 25 00 for Sweden

Support Phone Line: 800 84 880 for Norway

Open Monday - Friday 09.00 - 17..00 "

JAG MENAR, HAR DOM INGEN SKAM I KROPPEN ALLS ELLER???????
Sä här får man väl bara inte behandla sina kunder????
Och gäller inte muntliga avtal längre?

Det är nu slutet på February 2011 och jag har fortfarande inte en dator som fungerar och har inte haft det mer
än högst 2 månader utav 9 månader, garantin går snart ut ,......jag har skrivit brev till dom som kommer tillbaks med igen olevererade och ringer man och frågar efter email adressen till Customer service eller nån högre upp så vägrar dom ge ut det

Man blir riktigt ledsen faktiskt!
Men vad kan man mer göra/ kräva ifrån dom????.....dom har ju förlorat 1 kund ialla fall men dom sk**er väl i vilket!

xxx
Michael Karlsson

Permalänk
Medlem

Ja du, taskig situation! Gäller bara att vara lugn och sansad när sådana här situationer uppstår. Stå på dig och berätta vad återförsäljaren har sagt till dej. Är bara be Acer själva ta kontakt med återförsäljaren om de inte tror på dej.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kan du inte vända dig till din lokala konsumentvägledare och be om hjälp? De är säkert mer än villiga att pressa på Acer för att lösa ditt problem. Den behandling du mottagit är ju under all kritik.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Kontakta ARN. Inget annat som äller i sånna här lägen tyvärr.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Jag köpte en acer m5300 på mellandagsrean för lite mer än ett år sen. Googla bara på acer m5300 så hittar ni vadd felet är. Nu efter nästan tre månader och 5 turer till Göteborg och tillbaka har jag äntligen fått ersättning från onoff. Men något besked från acer har de inte fått än...

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Kontakta ARN. Inget annat som äller i sånna här lägen tyvärr.

Bara en tanke, hur fungerar KKL med varor som är köpta utomlands?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Vet hur du känner dig.

Har haft samma problem med en Acer laptop som du hade/har. Sommaren 2009 så köpte Farsan och jag en laptop från El Giganten till då en riktigt fint pris (Ungefär 7000kr). Den funkar perfekt i ungefär en månad innan den börjar krångla sig. Den börjar lagga men det lägger sig efter ett tag. Det går ungefär en månad till.. då börjar BSOD att hända regelbundet. Vi tar kontakt med El giganten som tar emot datorn och sänder den till Acers fabrik i trollhättan tror jag det var. Efter två veckor får vi tillbaka laptopen. Enligt kvittot skulle hårddisk och moderkort blivit utbytta. Det går ungefär 1 vecka sen börjar helvetet igen dock denna gång är det grafikkortet som havererar.. vi sänder in den igen till El giganten som gör samma rutin som tidigare.. sänder ner den till södra Sverige. Laptopen kommer tillbaka ungefär 3 veckor senare.. Allt ska vara utbytt, Moderkort, Grafikkort och diverse. Jaha tänker man då är det dags igen att prova.. Denna gång så blir det BSOD direkt efter man startar upp skiten. Man försöker igen, samma skit. Måndagen efter så tar farsan upp laptopen till El giganten och kräver att få tillbaka pengarna eller ev. en dator av annat märke i utbyte.. Först börjar de krångla och vill sända skiten tillbaka på reperation men det vägrar farsan och kräver att få prata med butikschefen som efter en stund kommer ner. De kommer överens om att byta laptopen mot en annan (En Packard-Bell)! PB:n har funkat klockrent sedan Februari 2010!

Summan av det hela så verkar Acers reperationsbutiken/fabrik neråt Sverige inte funka optimalt och dessutom så lyckas de inte fixa fel som uppstår i deras skräpdatorer. Det finns massvis med liknande trådar på SweClockers!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Bara en tanke, hur fungerar KKL med varor som är köpta utomlands?

Vet inte säkert, men borde inte det vara samma som om en svensk butik skulle konka?

Tillverkaren får helt enkelt ta över ansvaret.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Acer ...

För ett år sedan så ägde jag en Acer dator som butiken efter 3 reperationer tog tillbaka.

Först så var det hårddisken,
sen var det moderkortet,
och till sist så var det hårddisken igen.

Efter att ha bråkat med idioterna i kundtjänst på Elgiganten i Malmö så tog de tillbaka datorn och jag fick full betalning tillbaks, alla tre problemen skedde inom 6 månader.. otroligt nog..

(Jag kan tillägga, att Elgigantens kundtjänst vid den tiden var skit, det fick jag till och med medhåll ifrån butikens chef, som sade att deras kundtjänst var en katastrof vid tillfället)

Permalänk
Medlem

Hittar inte tråden nu men det finns en tråd med vilka laptop märken som har sämst kvalite (går sönder första antal åren). Minns att Acer var sämst. Rangordningen var typ: Asus, Toshiba, Mac, Sony, Dell, Acer...

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

En som förstått att man inte ska handla acer's skit.

Synd du fick reda på det den hårda vägen bara:/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Vet inte säkert, men borde inte det vara samma som om en svensk butik skulle konka?

Tillverkaren får helt enkelt ta över ansvaret.

Va?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Är ju inte heller Acers fel att du köpt datorn i Norge och inte kan lämna tillbaka? Spela in samtalen nästa gång du ringer? Eller be chefen att ge ett skriftligt mail?

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Är ju inte heller Acers fel att du köpt datorn i Norge och inte kan lämna tillbaka? Spela in samtalen nästa gång du ringer? Eller be chefen att ge ett skriftligt mail?

Nä, naturligtvis inte men då ska dom inte ha "iNTERNATIONAL TRAVEL WARRANTY" heller och dom har själva sagt att man kan flytta så länge det är inom länderna det täcker och hade inte jag fått den defekta datorn så hade någon annan fått den.....men man ska få vad man betalar för!
Och jag har pratat med konsumentverket o lagen säger att efter 3 ggr som varan e utbytt med samma fel så har man rätt att kräva pengarna tillbaka, jag har ju rapporterna som bevis, bara otroligt att dom orkar tjafsa som dom gör, och lova en sak o sen ta tillbaka det.
Och angående om tex du köper något från någon som sen går isönder och dom butiken stänger tex så är det nästa "person" i ledet som blir ersättningsskyldig alltså i mitt fall ACER, OCH man har ochså rätt att få ersättning för diverse utlägg man har haft som följd av det, vilket jag enligt återförsäljaren e tvungen att flyga 5 timmar t/r och de hade blivit i alla fall 9000kr fattigare bara för flygbiljetten!.....Detta säger lagen! Men ska det behöva gå så långt?
Och när jag pratar med ACER customer support så skyller dom att det e ACER SV som ska sköta det med tanke på att dom har skött alla reperationer hitentills, eller deras service center i Tyskland dit den skickas.
Har pratat med Konsument Europa, Forbrukarombudet i Norge och Konsumentverket i Sverige och alla 3 ser fram emot att hjälpa mig och skrattar redan åt ACER.
Och det lär väl få bli det jag gör, mest för principens skull!

Och idag hade jag inte ens nöjt mig med att byta varan till någon likvärdig ACER som jag var villig att göra fram till dom bröt löftet om att häva köpet, fför en data måste man ju ha, idag e det pengarna eller inget alls.
Och bevisa att vi inte är "suckers" som tar hur mycket skit som helst!

Micke

Permalänk

beställde en vass acer dator för ett tag sedan, men jag fick ett snäpp mindre modell, genom att de hade satt dit en sämre processor endast 3gb i ram istället för 4gb och endast 500gb hdd istället för 640 som jag beställde, ringde och frågade vad de sysslade med, jag fick ju inte det jag betalade för! svar- de är sånt man får räkna med och du kommer ändå inte märka någon skillnad.

jäkligt fint sätt att ta en kund på.. jag lämnade tillbaka den fick mina pengar och köpte mig en toshiba istället.. har aldrig varit lyckligare toshiba gav även 3års garanti och acer endast 1år, tänkte inte på det från början..

hade lite problem med toshiban för att den kom på norska och deras egna support sög.. -det var ditt eget fel-

la in en egen variant så länge sedan fick jag ersättning för ett nytt os, efter lite tjatande.. annars funkar datorn kanon

hoppas de löser sig för dig!!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Skrivet av micaelinil60613:

Nä, naturligtvis inte men då ska dom inte ha "iNTERNATIONAL TRAVEL WARRANTY" heller och dom har själva sagt att man kan flytta så länge det är inom länderna det täcker och hade inte jag fått den defekta datorn så hade någon annan fått den.....men man ska få vad man betalar för!
Och jag har pratat med konsumentverket o lagen säger att efter 3 ggr som varan e utbytt med samma fel så har man rätt att kräva pengarna tillbaka, jag har ju rapporterna som bevis, bara otroligt att dom orkar tjafsa som dom gör, och lova en sak o sen ta tillbaka det.
Och angående om tex du köper något från någon som sen går isönder och dom butiken stänger tex så är det nästa "person" i ledet som blir ersättningsskyldig alltså i mitt fall ACER, OCH man har ochså rätt att få ersättning för diverse utlägg man har haft som följd av det, vilket jag enligt återförsäljaren e tvungen att flyga 5 timmar t/r och de hade blivit i alla fall 9000kr fattigare bara för flygbiljetten!.....Detta säger lagen! Men ska det behöva gå så långt?
Och när jag pratar med ACER customer support så skyller dom att det e ACER SV som ska sköta det med tanke på att dom har skött alla reperationer hitentills, eller deras service center i Tyskland dit den skickas.
Har pratat med Konsument Europa, Forbrukarombudet i Norge och Konsumentverket i Sverige och alla 3 ser fram emot att hjälpa mig och skrattar redan åt ACER.
Och det lär väl få bli det jag gör, mest för principens skull!

Och idag hade jag inte ens nöjt mig med att byta varan till någon likvärdig ACER som jag var villig att göra fram till dom bröt löftet om att häva köpet, fför en data måste man ju ha, idag e det pengarna eller inget alls.
Och bevisa att vi inte är "suckers" som tar hur mycket skit som helst!

Micke

Försöker inte snacka bort acers ansvar även om det låter som det men svenska lagar (exempel 3 fel) har inget med saken att göra när produkten är köpt i sverige. Finns det liknande lagar i norge? Kanske måste återförsäljaren ta tillbaka datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jo att tillverkaren har ansvar för produkten om inte återförsäljaren är "acer-knuten" längre. Du blir inte av med garantin om butiken konkar.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem
Skrivet av schkutt:

Jo att tillverkaren har ansvar för produkten om inte återförsäljaren är "acer-knuten" längre. Du blir inte av med garantin om butiken konkar.

Ja men det är ju enligt sveriges KKL (Konsumentköplagen) hur fungerar det med varor som är köpta utomlands?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja men det är ju enligt sveriges KKL (Konsumentköplagen) hur fungerar det med varor som är köpta utomlands?

Det BORDE vara samma. Vet inte säkert. Bäst att ringa Konsumentombudsman (heter det så?) i sin kommun eller ringa ARN direkt och kolla med dem. Tar ju ca 5 min.

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Morbror fick med sig en Acer Aspire 3100, alltså inget nytt skit hehe..

Otroligt seg och äcklig men något fungerande. På laptopen finns det ett klistermärke där det står "Designed for Windows XP" och på hemsidan finns ingen somhelst support för xp eller nyare och äldre OS är inte med..

Så vad gör jag när jag måste ominstallera den? har en dvd (ISO, egengjord) dock inga skivor, laptopen har bara USB 1.1.....

Permalänk
Medlem

Fyfan, det var mycket lågt av Acer.
Vilken äckligt dålig support dom måste ha.
Hoppas att det ordnar sig för dig snart.

- Encho5

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Är själv återförsäljare av ACER och jobbar mycket med kontakter vid service av dessa apparater.
Kan nog utan att överdriva säga att dom är det absolut svåraste företag att samarbeta med, deras support varse sig det gäller kund eller ÅF är under all kritik, nonchalanta motvilliga och allmänt svåra. Tycker att det är oerhört tråkigt att det ser ut på detta viset, jag menar ACER har ju tagit sig en bra bit upp när det gäller i synnerhet bärbart.
Om dom bara kunde säkerställa sin kvalité på ett lite bättre sätt och sen så detta med service och support-biten där dom skulle behöva höja sig ordentligt.
Detta tror jag ändå blir nödvändigt i ett längre perspektiv om man vill fortsätta att ta sig upp och inte stanna av helt.

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Medlem

acer har jag ofta hört bara ont om men jag tror många köper dom eftersom dom brukar vara lite billigare. brorsan köpte en acer till sin tjej. jag i tysthet tänkte: FAIL!
MEN den har faktiskt fungerat i ett par år nu utan problem alls, visserligen spelar hon inte och kollar bara film och FB, gäller väll att ha tur ibland antar jag?

tråkigt att företag håller på såhär, kostar dom inte så mkt att vara lite scysta, eller helt enkelt bara stå för det dom satt ut och inte krongla i onödan. då hade dom nog haft kvar dig som kund vid ditt nästa köp av en bärbar dator samt att du troligvis rekomenderat acer till dina vänner/bekanta. men istället förlorar dom dig som kund + en del potentiella kunder eftersom du defenitivt inte kommer rekomendera dom. men vissa företag bryr sig inte så länge pengarna rullar in...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ja men det är ju enligt sveriges KKL (Konsumentköplagen) hur fungerar det med varor som är köpta utomlands?

Den gäller förstås inte. Svenska lagar omfattar Sverige. Vi kan inte förvänta oss att kunna applicera våra lagar på utländska företag, lika lite som utländska medborgare i Sverige kan förvänta sig att leva efter sitt hemlands lagar.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Morbror fick med sig en Acer Aspire 3100, alltså inget nytt skit hehe..

Otroligt seg och äcklig men något fungerande. På laptopen finns det ett klistermärke där det står "Designed for Windows XP" och på hemsidan finns ingen somhelst support för xp eller nyare och äldre OS är inte med..

Så vad gör jag när jag måste ominstallera den? har en dvd (ISO, egengjord) dock inga skivor, laptopen har bara USB 1.1.....

LOL har haft en sådan....det är den slöaste och sämsta datorn jag någon sin ägt!
Tog 20 minuter att starta upp...och efter 25 min var batteriet tomt...haha...drömmer fortfarande mardrömmar om den maskinen.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trollet23:

Den gäller förstås inte. Svenska lagar omfattar Sverige. Vi kan inte förvänta oss att kunna applicera våra lagar på utländska företag, lika lite som utländska medborgare i Sverige kan förvänta sig att leva efter sitt hemlands lagar.

Skulle gissa att det är norges KKL som gäller eftersom det är där varan är köpt.
Om ett företag ska sälja sina produkter i ett visst land måste de anpassa sig efter de lagarna.
Så kolla vad norge har för vilkor, borde vara ganska bra de med.

Visa signatur

"En vis man sa en gång"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

LOL har haft en sådan....det är den slöaste och sämsta datorn jag någon sin ägt!
Tog 20 minuter att starta upp...och efter 25 min var batteriet tomt...haha...drömmer fortfarande mardrömmar om den maskinen.

Men då hade du ju hela 5 kvalitetsminuter av gedigen användning, inte alla som har den turen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Tråkigt att sådant händer men det heter dator. Data är ettor och nollor som visas via datorn. Har en liten fobi mot när folk säger data. Oo

Visa signatur