Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ett stycke laptop införskaffat

Hejsan! Jag gjorde det stora misstaget att köpa en laptop för jag trodde det skulle bli smidigt.
Jag sitter nu med en Asus framför mig och har några småfrågor.
Numero uno, hur sätter man igång det trådlösa nätverkskortet utan att behöva använda felsökaren?
Numero dos, det finns ju makroknappar på 'F#'-knapparna, varav en har ikonen för just trådlöst nätverk. Så hur kan man få igång dem? För de är bevisligen inte förinstallerade.

Numero dos löser såklart problemet med numero uno, men jag vill veta hur man gör i kontrollpanelen också.

Tack på för hand

Mvh RakatKadaver

Dum
Outbildad
Laptophatare

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Hejsan! Jag gjorde det stora misstaget att köpa en laptop för jag trodde det skulle bli smidigt.
Jag sitter nu med en Asus framför mig och har några småfrågor.
Numero uno, hur sätter man igång det trådlösa nätverkskortet utan att behöva använda felsökaren?
Numero dos, det finns ju makroknappar på 'F#'-knapparna, varav en har ikonen för just trådlöst nätverk. Så hur kan man få igång dem? För de är bevisligen inte förinstallerade.

Numero dos löser såklart problemet med numero uno, men jag vill veta hur man gör i kontrollpanelen också.

Tack på för hand

Mvh RakatKadaver

Dum
Outbildad
Laptophatare

Testa "FN" tangent nere på vänster del av tangentbordet (ofta blå i texten, bedvid CTRL) samtidigt som du trycker på F2 (knappen med trådlösa)

Visa signatur

PS3+250 Gb extern HDD+Blu Ray+ Full HD :)

Permalänk
Skrivet av klisterz:

Testa "FN" tangent nere på vänster del av tangentbordet (ofta blå i texten, bedvid CTRL) samtidigt som du trycker på F2 (knappen med trådlösa)

Jofan, det fungerade. Najs. Det är dock lite bökigt att behöva använda två händer bara för att sänka volymen lite snabbt.
Finns det något sätt att bara ha just F10, F11, F12 som volymkontroller?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

Jofan, det fungerade. Najs. Det är dock lite bökigt att behöva använda två händer bara för att sänka volymen lite snabbt.
Finns det något sätt att bara ha just F10, F11, F12 som volymkontroller?

FN-knappen är en slags hårdvaruknapp som inte går att läsa, enda sättet att "fixa" det är att sätta vanliga tangenter typ page up/down home/end som volymtangenter. Kan rekommendera sharpkeys(funkar utmärkt även på Win 7 64-bitars): http://www.randyrants.com/2008/12/sharpkeys_30.html

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.