Windows 7 Service Pack 1?

Permalänk
Medlem

Windows 7 Service Pack 1?

Är det någon som vet nånting om detta? Är det värt att uppdatera?

Permalänk
Medlem

som jag har förstått det så är det en samling av alla tidigare uppdateringar, så det är inte så viktigt att installera det

Permalänk
Skrivet av AsDfreQ:

som jag har förstått det så är det en samling av alla tidigare uppdateringar, så det är inte så viktigt att installera det

Plus några nya.
Har man installerat uppdateringar tidigare kan man lika gärna fortsätta med det och installera SP1.

Permalänk
Medlem

Såklart, kan ev bli någon prestandaförbättring även om man inte märker det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsDfreQ:

som jag har förstått det så är det en samling av alla tidigare uppdateringar, så det är inte så viktigt att installera det

Hur kan en samling av uppdateringar som löser diverse buggar, problem och förbättrar säkerheten inte vara viktigt?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Självklart.

En liten rolig detalj de lagt till är att om du befinner dig i Windowsmappen ser vilken fil som du är på om du scrollar genom att dra i markören på högersidan.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Bättre att uppdatera än inte. Enligt IDG så framgår det att det är buggfixar som rättar till visa saker i Win7, http://computersweden.idg.se/2.2683/1.370596/windows-7-sp1-sl...

Permalänk
Medlem

Okej tack alla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 037180:

Hur kan en samling av uppdateringar som löser diverse buggar, problem och förbättrar säkerheten inte vara viktigt?

För att man har windows update på auto och har alla sen länge.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oskalliator:

Självklart.

En liten rolig detalj de lagt till är att om du befinner dig i Windowsmappen ser vilken fil som du är på om du scrollar genom att dra i markören på högersidan.

Jag fattar inte. Texten som är längst ned ? Den har alltid funnits där.

Visa signatur

Harry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskalliator:

Självklart.

En liten rolig detalj de lagt till är att om du befinner dig i Windowsmappen ser vilken fil som du är på om du scrollar genom att dra i markören på högersidan.

Det är samma i alla mappar. En finess jag inte riktig ser nyttan med..?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net