Permalänk
Medlem

Uppgrderin till media/spel/surf dator

Hej!

Jag köpte på mig en hp pavillion elite hpe-120sc i somras, är faktiskt riktigt nöjd med den. Det enda problemet jag drabbats av är att grafikkortet(gtx 260) är klent , särskilt nu när crysis 2 släpps. För att klara det maxat hade jag tänkt ett amd radeon 6950(?) Då uppstår två problem ,kortet lär inte få plats och jag har ett 235watt nätagg.

tanken är att jag har tänkt sätta kortet i ett separat chassi tsm med nätaggregatet och sedan dra en sladd mellan dom två chassina(tänker INTE köpa atx).

Dessutom ska det ju bli en media dator , därmed hade jag tänkt köpa en 40tum tv på det. Enda kravet är att det är 1080p och inte plasma!

inköps lista; Artiklar i kundvagnen
Antal Pris Totalt

Logitech Harmony Remote 300i,
Universell fjärrkontroll

Artikelnummer:591692
Tillgänglighet:500+ st. på lager
249.00 249.00

Samsung 40" LCD-TV LE40C535
Full-HD, 3xHDMI, DVB-T/C, USB2.0 Movie

Artikelnummer:587755
Tillgänglighet:1000+ st. på lager
4495.00 4495.00

Cooler Master Silent Pro Gold 700W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 3x 6pin+3x 6+2pin PCIe, 9x SATA

Artikelnummer:623857
Tillgänglighet:26 st. på lager
998.00 998.00

Sapphire Radeon HD 6950 1GB GDDR5
PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort

Artikelnummer:622369
Tillgänglighet:50-99 st. på lager
2149.00 2149.00

Ace Ecco 420 Midi Tower Svart
Fläktar: 1x 120mm Bak, mATX, ATX, 2x USB, I/O: AC97, HD Audio

Artikelnummer:580498
Tillgänglighet:100+ st. på lager
345.00 345.00
Total:
8.236,00
(+ en xbox kontroll)

Hade helst sett att det sluta på -7000 tips på förbättringar , bätre ideer etc?? Är inte så värst påläst om det här så hjäp uppskattas!

Tack för svar!

-Gnoff

Permalänk
Medlem

Ingen som vet?? Tanken är att ha de två chassina under tvn , därför inte atx

Permalänk
Medlem

Få något av högre prestanda/kvalitet för 7000 kr när det ska vara: grafikkort för Crysis 2 + en TV + fjärr + nätagg + chassi går nog ej ihop.

Har du dessutom tänkt ha grafikkortet i ett annat chassi? Är tveksam om det ens är möjligt, det finns PCI-e riser, som "förlänger" kontakten som grafikkortet sitter i. Men tror inte det finns så pass långa för att ha grafikkortet i ett annat chassi. Bättre att köpa ett nytt chassi som rymmer alla dina delar.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Vad bör jag ha för budget då? Chassi kan jag ju stryka direkt, ska kolla om jag får plats med allt. Men borde inte inte ett 6950 klara crysis 2?!

Permalänk
Medlem

Bör det väl göra, men man vet aldrig med Crysis. Är inte så insatt så vet inte om Crysis 2 ska vara lika krävande som 1:an var på sin tid (och är de fortfarande i höga inställningar?). Då vilken dator som helst gick på knäna i princip :).

Menade mest då du redan plockat ihop ett i mina tycken bra prestanda/krona paket för dina behov. Men du ligger ändå 1,2-1,3k över din budget. Så det jag menade är att det går nog inte få ner ditt paket till 7k utan att behöva tumma mycket på prestandan. Största utgifterna är ju grafikkort och TV, och man vill väl inte tumma allt för mycket på kvalitet/prestanda på någon av dom då det i slutändan kan ge en tråkig upplevelse.

Är inte så jätteinsatt i dessa ämnen för tillfället då jag inte ännu går i uppgraderingstankar. Utan svarade lite allmänt med mina funderingar så din tråd inte skulle dö ut.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ett 6870 och det jag testat i betan av crysis 2 så kan jag maxa det utan problem med grym fps, dock så är det bara dx9 än.

Kort och gott så kommer ett 6850 klara crysis 2 utan problem.