Permalänk

warlock i dungeons?

hjälp mej snälla,har läst på om warlocks på den där elitejerks sidan men jag blir helt yr när jag försöker fatta vilken rotation som är bäst i dungeons,vad som ger mest DPS osv.
jag har försökt att dotta så mycket jag bara hinner medans jag skickar fram felguarden och sen hand of guul(eller vad den nu heter),men jag misstäker att man kan göra mycket mer DPS med warlocken än det jag gör för tillfället.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Finns ingen rotation längre för någon klass verkar det som. Det är en prioritering fråga nu. Detta är i vilken ordning du ska trycka spellen. Spelar inte lock men hoppas det hjälper lite.

Spell Priority

Metamorphosis
Demon Soul (Felguard)
Immolate
Hand of Gul'dan
Bane of Doom
Immolation Aura
Corruption
Shadowflame
Incinerate (Molten Core)
Soul Fire (Decimation)
Demon Soul (Succubus)
Shadow Bolt

Visa signatur

Vit dator med blandat innehåll

Permalänk

ok tack.
så demo speccen är att föredra då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den bästa speccen är den du gillar att spela. Gillar du den inte så blir inte dpsen högre.

Visa signatur

Vit dator med blandat innehåll

Permalänk
Medlem

Kör personligen destro både i raid och 5man, tycker den är ganska enkel att hålla reda på prioriteringen och AOE är bara Rain Of Fire hela dagen lång.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

försökte igår kväll att få till ett bra upplägg,men spelar man med en bra grupp så hinner man inte med så mycket,hinner knappt få på dottsen så är mobsen döda.
så jag sket i dottsen,ställde mej mitt i mob klungan och satte på hellfire och felguardens whirlwind,var ingen som klagade iaf så jag fortsatte med detta,så tja,nå åsikter om detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klagar ingen så funkar det väl bra

Känns inte som att långa DOTs passar 5-man instances då mobsen dör för fort som du säger. Shadowbolt, Immolate, Conflag osv borde göra mer skada? Eller AoE på varje trashpack.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surax:

Den bästa speccen är den du gillar att spela. Gillar du den inte så blir inte dpsen högre.

Väldigt bra sagt!
Har aldrig fattat den hysterin många har att hitta just en talent som ska vara "den rätta". Kör den du själv gillar, för precis som Surax säger; har du kul kommer du per automatik även prestera bättre.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

försökte igår kväll att få till ett bra upplägg,men spelar man med en bra grupp så hinner man inte med så mycket,hinner knappt få på dottsen så är mobsen döda.
så jag sket i dottsen,ställde mej mitt i mob klungan och satte på hellfire och felguardens whirlwind,var ingen som klagade iaf så jag fortsatte med detta,så tja,nå åsikter om detta?

Jo att spela med bra gearad warrior eller rogue i 5manna är drygt som caster

Permalänk
Skrivet av highspeed:

Jo att spela med bra gearad warrior eller rogue i 5manna är drygt som caster

exactly my point.
dom attackerar en mob och man försöker då vara lite smart att välja en annan orörd mob,men när allt nästan är på dottat på moben så ser man mobsen healthbar försvinna snabbt som bara den pga att dom är klar med den andra mobsen och börjar nu och banka på min=/.

har fått lite kritik under mina senaste dungeons utav healers,dom tycker det är irriterande att behöva heala mej stup i ett pga att hellfire även tar på min health samt att mobsen då och då får in ett slag på mej.
så det sket sej lite med den planen,så jag har nu övergått till rain of fire samt felguardens whirlwind,dock så tar detta upp enormt mycket mer mana.

kanske man är lite för felguard kåt,det är den som håller mej fast vid demo speccen,men sucubus ska väl också göra rätt så mycket DPS eller hur?kanske man ska försöka sej på destruction igen,den speccen verkar rolig och bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surax:

Lite stereotypt tycker jag nog, och inte heller nödvändigtvis sant. Är man som jag min-maxare så är den "bästa"-speccen roligast och den jag gillar spela bäst.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

exactly my point.
dom attackerar en mob och man försöker då vara lite smart att välja en annan orörd mob,men när allt nästan är på dottat på moben så ser man mobsen healthbar försvinna snabbt som bara den pga att dom är klar med den andra mobsen och börjar nu och banka på min=/.

har fått lite kritik under mina senaste dungeons utav healers,dom tycker det är irriterande att behöva heala mej stup i ett pga att hellfire även tar på min health samt att mobsen då och då får in ett slag på mej.
så det sket sej lite med den planen,så jag har nu övergått till rain of fire samt felguardens whirlwind,dock så tar detta upp enormt mycket mer mana.

kanske man är lite för felguard kåt,det är den som håller mej fast vid demo speccen,men sucubus ska väl också göra rätt så mycket DPS eller hur?kanske man ska försöka sej på destruction igen,den speccen verkar rolig och bra.

Du bör använda Shadowflame också, om du nu har den på vad du nu är för level. Hellfire suger lite sen dom nerfade Fel Armor, eftersom att den inte healar dig alls när du kör just Hellfire o annan aoe, men så jävla mycket damage gör den o andra sidan inte, så det får vara en lat healer för att gnälla om det.

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Kör den specc som du är bekväm i, men jag har testat alla tre i BoT HC (alla utom Chogge) och Aff är den jag kryddar ut mest med och är sissådärr 15% högre DPS/DMG per fight förutom AoE fightsen då destro inte går att utmana, fast de finns ju inte mycket AoE längre...

Kör Aff i arena med... Disc/Aff/ELE och vi smiskar, destro är inte lika bra i arena längre pga crit förlusten och att shammys BL är borta i arena, och även om drain mana är borta så skulle jag säga att AFF är både bättre i Defensiv setup såsom offensiv (beror på setup, men jag går efter de klassiska och de som spelas mest på högre rating)

Visa signatur

Burken: ASUS Maximus IV Extreme B3 p67, Win7 prof, gigabyte HD6970 CF, Corsair XMS3 vengeance 16gig 1600Mhz, Corsair 1000watt PSU (HX), Intel 120gig X25M SSD, HAF X, Och en 2600k i7 som kyls av en corsair H70 "Idle ca 17°"

Permalänk

Destro är den jag finner klart bekvämast att spela med. Och allt handlar om prioriteringen som någon skrev ovanför

Curse of Elements
Soulfire buff
Immolate
Conflagrate
Chaos Bolt
Corruption
Band of Agony/Doom.

Använd bara spellsen i den ordningen, så kommer din dps att vara riktigt hög oavsett gear.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe DDR4 - Intel 5820k - GTX 1080Ti - 2x500GB 850 EVO - 16GB DDR4 RAM - Corsair RM 750W Gold.

Permalänk

blev tok less på att behöva köra på denna självmords benägna taktiken,inte nog med att man tog mycket skada,man fick urusel DPS med,sist på listan hela tiden.
men så läste jag lite nogranare om affli på elitejerks och ju mer jag studerade desto mer tyckte man att det inte såg så krångligt ut.
är lvl 66 nu och joinade en dungeons med affli för först gången.
dota med allt inklusive unstable afflication,soulswap över till näste mob medans man spammar drain life och shadow bolt när man får den som instant cast...vips så klev man upp på 2:a plats i DPS listan:)och roligt som fan var det och inte minst enkelt:),dock tog det jävligt mycket på manan att köra denna taktik,men man tok tröck på spirit tab så var den saken ordnad,and why not,healern healar en ju:),så denna spec var en winner för warlocks tycker jag:)

Visa signatur