Jordbävning och tsunami ger svallvågor i datorindustrin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Det behöver det nödvändigtvis inte vara. De kan tvätta ångan och kontrollerat släppa ut den så att utsläppet minimeras.

Om du inte läst senaste nyheterna nu så är det en enorm fara för en härdsmälta nu. Skulle detta hända så kan vi förvänta oss en sådan här spridning av radioaktivitet över havet
http://img14.imageshack.us/img14/4769/967aef3e46d043968dda333...
Det är inte kul.

1009: "This is starting to look a lot like Chernobyl" Walt Patterson, an associate fellow with Chatham House, has told the BBC after seeing pictures of the explosion at the Fukushima-Daiichi nuclear plant. "The nuclear agency says that they have detected caesium and iodine outside the unit, which certainly indicates fuel melting at the very least," he says. "Once you have melting fuel coming into contact with water, that would almost certainly be the cause of the explosion."

Ifall ni inte hört senaste så har det redan varit en explosion i ena reaktorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

facepalm .... så du menar om man inte känner empati för döende folk man inte känner så har man fel i huvet ? De kanske anses som en störning om du tycker annorlunda än allmänheten i andra frågor med ? tex genomsnittet tycker blå är den finaste färgen medans "stackars" olof tycker röd är den finaste och har då därför fel i huvet ?

ta de på rätt sätt men varför leta fel där det inte finns något, alla är olika så är de bara. Skulle du visa empati för alla som dör skulle du gå under.

Personer som du får mig att känna mig onormal och alla andra kommentarer om empati också
Vid min morfars begravning försökte allt vad jag kunde för att visa medlidande, jag ville inte att folk skulle tro att jag var en egoistiskt jävel som inte kände medlidande. Tror du jag kan göra någonting åt för vad jag känner, och jag vill känna medlidande, jag gjorde allt vad jag kunde för att fälla en tår.
Jag känner mig varje gång helt jävla rädd när det sker dödsfall, eftersom jag vet inte hur jag ska reagera när man möter de som har förlorat sin far eller mor (men när jag hör gråt och lidande över deras förlust så blir reaktionen väldigt ledsamt) men jag känner inget för den som dör.

Snälla, det finns säkert folk som inte bryr sig om de andra men jag kan verkligen inte känna något medlidande.
Även när min far var nära döden så kände jag inget, jag hoppades knappt på något. Det ända jag kunder göra för att respektera honom var att uppfylla hans önskningar men någon medlidande skulle jag aldrig kunna visa och snälla får mig inte att känna mig Onormal

Hade jag varit först med kommentarerna så skulle ni verkligen inte se någon empati (Jag vet inte 100% vad empati är för något p.g.a min störning)

Varje dödsfall jag har sett eller när jag har sett deras närmaste vara nära döden som möjligt så gråter de och är hur rädda som helst, även i filmer.... medan jag inte gjorde det när min far var nära döden.
Så vad är normalt? jo det som majoriteten är, de som är onormala är minoriteten vilket jag är, jag kan inte sörja över någonting och jag känner mig som en väldigt ond människa för varje gång jag tänker på det.
Schizoid personlighetsstörning stämmer bra för mig eftersom jag har gått på terapi för att söka hjälp.

EDIT: Jag vet inte hur du tolkade mina förra kommentarer, men jag påstod aldrig att alla är helt störda i huvet bara för att de inte känner empati, jag sa bara att sådana kommentarer kommer alltid upp p.g.a det finns nästan alltid någon med den här störningen, som jag t.ex. Jag kan ju alltid låtsas att jag visar empati men innerst inne så känner jag inte ett skit och därmed hade jag kommit med en sådan kommentar ifall ni inte var först med empati kommentarerna.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Om du inte läst senaste nyheterna nu så är det en enorm fara för en härdsmälta nu. Skulle detta hända så kan vi förvänta oss en sådan här spridning av radioaktivitet över havet
http://img14.imageshack.us/img14/4769/967aef3e46d043968dda333...
Det är inte kul.

1009: "This is starting to look a lot like Chernobyl" Walt Patterson, an associate fellow with Chatham House, has told the BBC after seeing pictures of the explosion at the Fukushima-Daiichi nuclear plant. "The nuclear agency says that they have detected caesium and iodine outside the unit, which certainly indicates fuel melting at the very least," he says. "Once you have melting fuel coming into contact with water, that would almost certainly be the cause of the explosion."

Ifall ni inte hört senaste så har det redan varit en explosion i ena reaktorn.

Jodå, jag har tittat lite på nyheterna. Såg senast i morse där en expert sa att det inte var någon överhängande risk för härdsmälta just nu med den information man fått. Dock kan ju det ha ändrats, eller så hade han fel.

Dock innebär inte en explosion automatiskt att det börjar läcka radioaktivt material.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Personer som du får mig att känna mig onormal och alla andra kommentarer om empati också
Vid min morfars begravning försökte allt vad jag kunde för att visa medlidande, jag ville inte att folk skulle tro att jag var en egoistiskt jävel som inte kände medlidande. Tror du jag kan göra någonting åt för vad jag känner, och jag vill känna medlidande, jag gjorde allt vad jag kunde för att fälla en tår.
Jag känner mig varje gång helt jävla rädd när det sker dödsfall, eftersom jag vet inte hur jag ska reagera när man möter de som har förlorat sin far eller mor (men när jag hör gråt och lidande över deras förlust så blir reaktionen väldigt ledsamt) men jag känner inget för den som dör.

Snälla, det finns säkert folk som inte bryr sig om de andra men jag kan verkligen inte känna något medlidande.
Även när min far var nära döden så kände jag inget, jag hoppades knappt på något. Det ända jag kunder göra för att respektera honom var att uppfylla hans önskningar men någon medlidande skulle jag aldrig kunna visa och snälla får mig inte att känna mig Onormal

Hade jag varit först med kommentarerna så skulle ni verkligen inte se någon empati (Jag vet inte 100% vad empati är för något p.g.a min störning)

Varje dödsfall jag har sett eller när jag har sett deras närmaste vara nära döden som möjligt så gråter de och är hur rädda som helst, även i filmer.... medan jag inte gjorde det när min far var nära döden.
Så vad är normalt? jo det som majoriteten är, de som är onormala är minoriteten vilket jag är, jag kan inte sörja över någonting och jag känner mig som en väldigt ond människa för varje gång jag tänker på det.
Schizoid personlighetsstörning stämmer bra för mig eftersom jag har gått på terapi för att söka hjälp.

EDIT: Jag vet inte hur du tolkade mina förra kommentarer, men jag påstod aldrig att alla är helt störda i huvet bara för att de inte känner empati, jag sa bara att sådana kommentarer kommer alltid upp p.g.a det finns nästan alltid någon med den här störningen, som jag t.ex. Jag kan ju alltid låtsas att jag visar empati men innerst inne så känner jag inte ett skit och därmed hade jag kommit med en sådan kommentar ifall ni inte var först med empati kommentarerna.

Min föregående kommentar kan även riktas mot detta. Att man inte känner något vid dödsfall är inget fel det är inte heller helt ovanligt då jag själv inte känner sorg på begravningar eller när folk dör. Jag har dessutom flera bekanta som är likadana, det handlar om vilken mentalitet man uppfostras till/skapar själv. Att vara annorlunda som jag sa tidigare är inget fel utan folk är olika så är de bara. Det här med din far är väl inte så mycket att säga om eftersom han klarade sig många hade säkert varit oroliga medans vissa helt enkelt inte känner något speciellt mer än håller tummarna och håller man inte tummarna ja då vill man ju helt enkelt inte att de positiva ska inträffa ?

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Min föregående kommentar kan även riktas mot detta. Att man inte känner något vid dödsfall är inget fel det är inte heller helt ovanligt då jag själv inte känner sorg på begravningar eller när folk dör. Jag har dessutom flera bekanta som är likadana, det handlar om vilken mentalitet man uppfostras till/skapar själv. Att vara annorlunda som jag sa tidigare är inget fel utan folk är olika så är de bara. Det här med din far är väl inte så mycket att säga om eftersom han klarade sig många hade säkert varit oroliga medans vissa helt enkelt inte känner något speciellt mer än håller tummarna.

Ja, jag förstår att folk är olika och jag håller med dig. Det enda jag försöke göra var att demonstrera att det finns folk som verkligen inte kan visa empati, hur hårt jag än försöker göra det.

Just nu har jag inte kommit med sådana själviska kommentarer då det har kommit folk som kommenterat att man ska visa empati oavsett vad. Men hade jag varit först med kommentarerna så hade det faktiskt kommit en sådan ^^

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Ja, jag förstår att folk är olika och jag håller med dig. Det enda jag försöke göra var att demonstrera att det finns folk som verkligen inte kan visa empati, hur hårt jag än försöker göra det.

Just nu har jag inte kommit med sådana själviska kommentarer då det har kommit folk som kommenterat att man ska visa empati oavsett vad. Men hade jag varit först med kommentarerna så hade det faktiskt kommit en sådan ^^

bra , då är vi nog mer eller mindre överens , Den om någon du ska tycka "synd" om är jorden och djuren det första om kärnkrafts stationen går åt helvete men även bara allmänt och nr 2 de vet du nog.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Uzor:

Snälla, det finns säkert folk som inte bryr sig om de andra men jag kan verkligen inte känna något medlidande.
Även när min far var nära döden så kände jag inget, jag hoppades knappt på något. Det ända jag kunder göra för att respektera honom var att uppfylla hans önskningar men någon medlidande skulle jag aldrig kunna visa och snälla får mig inte att känna mig Onormal

Hade jag varit först med kommentarerna så skulle ni verkligen inte se någon empati (Jag vet inte 100% vad empati är för något p.g.a min störning)

Det kanske är 'onormalt' men det är bättre att försöka uppfylla/respektera hans önskningar än att spendera en längre period deprimerad (kanske använda alkohol för smärtan osv..). Själv skulle jag inte må så bra om min far/mor dog men vad hjälper det någon? Det hjälper inte dom för dom är ju döda och det hjälper heller inte mig.

Det är roligt när folk pratar om hur tragiskt det är och att de tänker på de drabbade men gör INGENTING åt det. Sitter där och snackar massa skit bara för att det är normen. Idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woodlauncher:

Det kanske är 'onormalt' men det är bättre att försöka uppfylla/respektera hans önskningar än att spendera en längre period deprimerad (kanske använda alkohol för smärtan osv..). Själv skulle jag inte må så bra om min far/mor dog men vad hjälper det någon? Det hjälper inte dom för dom är ju döda och det hjälper heller inte mig.

Det är roligt när folk pratar om hur tragiskt det är och att de tänker på de drabbade men gör INGENTING åt det. Sitter där och snackar massa skit bara för att det är normen. Idioter.

tack
+1

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Jäklar vilken smäll när byggnad 1 exploderade!

http://tv.expressen.se/nyheter/utrikes/1.2363141/har-exploder...

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Skrivet av Arginj:

Jodå, jag har tittat lite på nyheterna. Såg senast i morse där en expert sa att det inte var någon överhängande risk för härdsmälta just nu med den information man fått. Dock kan ju det ha ändrats, eller så hade han fel.

Dock innebär inte en explosion automatiskt att det börjar läcka radioaktivt material.

Kan nog vara ganska stor chans för härdsmälta just nu. All radioaktivitet kan inte tvättas av. Man har ju som sagt fått släppa ut radioaktiv ånga för att lätta på trycker.

Sannolikheten att explosionen inte var för att det var överhettat är nog skapligt liten.

Permalänk
Medlem

De har faktiskt sagt att explosionen inte hade något med att det var överhettat redan så det är inte därför.

Däremot så vill de inte släppa ut för mycket ånga eftersom det kommer ramla ner i havet och då sprida sig till västkusten i syd/nordamerika och det är inte bra.
Och det är det de är mest rädda för att om något skulle hända, t.ex. en härdsmälta så skulle mycket av havet bli radioaktivt.

Permalänk

palla o bryr sig om hur priset blir! När folk inte har några hem eller mat o inte ens datorer! lägg ner..folk har dött ffs

Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutide:

Inte för att det inte är tragiskt på något sätt med de många döda i Japan, men mellan 20,000 och 25,000 personer dör av svält varje dag! Naturkatastrofer är ju förstås större nyheter...

Du missar höstacken i ditt påstående.

Jag har inte kunnat sova pga vad som händer kring kärnkraftsverket.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

10.000 saknas, lär bli mer om några dagar.

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Du missar höstacken i ditt påstående.

Jag har inte kunnat sova pga vad som händer kring kärnkraftsverket.

Så varför kunde du inte sova då?

Seriöst...

Permalänk
Medlem

Förmodligen för att om worst case scenario med reaktorn skulle hända så skulle det vara katastrofalt för en stor del av världen.

Själv vaknade jag upp då och då pga en del hemska drömmar kring liknande scenario.

Permalänk
Skrivet av Snuffsis:

Förmodligen för att om worst case scenario med reaktorn skulle hända så skulle det vara katastrofalt för en stor del av världen.

Själv vaknade jag upp då och då pga en del hemska drömmar kring liknande scenario.

Du måste förfan skoja med mig . Skulle seriöst vara mera orolig om sket blod än det där kärnkraftverket . Ye

Permalänk
Medlem

750RAD, hur farligt är det?

Permalänk

apropå den ekonomiska aspekten av det hela...börserna världen över gick ned utom usa...är inte det konstigt....faller down jones, så faller resten av världen, och då japan är den 2-3 största ekonomin i världen så borde usa påverkas negativt den med, men icke...jäkla jänkare...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

550-750 rads - Nausia within a few hours ; no survivors
Tror USA ska akta sig lite, för annars blir de döingar på kusten :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av RemixV2:

Radiation Poisoning

To gauge biological effects the dose in rads is multiplied by a 'quality factor' which is dependent on the type of ionizing radiation. The modified dose is now measured in rems (roentgen equivalent mammal, or man). 100 rem = 1 sievert (Sv). A dose of under 100 rems is subclinical and will produce nothing other than blood changes. 100 to 200 rems will cause illness but will rarely be fatal. Doses of 200 to 1000 rems will likely cause serious illness with poor outlook at the upper end of the range. Doses of more than 1000 rems are almost invariably fatal. - Från Wikipedia...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Nej det kan inte bli någon härdsmälta pga konstruktionen.
Fundera varför dom är byggda i direkt anslutning med havet så kopplar de relativt lätt hur det är tänkt.
Stavarna ligger under havsnivå, å utan pumpar så räcker det med att släppa på trycket, vilket inte är några problem iochmed "explosionen".
Det som föreligger för dem just nu är att så fort som möjligt få igång pumparna sen börja täta kärnan. Ska se att dom har säkerligen pumpar som går för fullt just nu å inväntar bara att temperaturen ska börja sjunka innan dom bygger upp nytt tillfälligt ytterskal för att sen inom lång framtid då stavarna är utarmade att 1. begrava reaktorn 2. flytta den trasiga reaktorn å bygga nu på befintlig plats.

Det är proviant/material som är mest kritiskt för dem just nu då det går enorma resurser iochmed dom omfattande skadorna dom fått på infrastrukturen samt byggnader.

Till alla som inte kan sova så kan ni med lätthet sova inatt alt ora er över Libyen istället.

Priserna på elektronik kommer stiga MARKANT, skulle inte bli helt förvånad om vi skulle kunna se en generell ökning på 25-30%.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompa1122:

Du måste förfan skoja med mig . Skulle seriöst vara mera orolig om sket blod än det där kärnkraftverket . Ye

Jag antar att du inte tänker något vidare på vad som kan hända om skiten skulle gå åt helvete.

Bloopy, det har varit nära härdsmälta ett par gånger redan och de har undvikit det genom att ta till extrema åtgärder som de helst inte velat.

Det finns en stor risk för härdsmälta fortfarande. De har heller inga pumpar just nu, deras kylningssystem är utslaget vilket är just därför folk är i kaos, de kan inte kyla ner systemet alls på något vettigt sätt.

Nu har dock värmen och radioaktivitets nivån börjat sjunka, men det är fortfarande risk för att skit går åt helvete. Det har dessutom redan läckt ut radioaktivitet och folk som bor i närheten har blivit utsatta, 3 st rapporterade än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

Jag antar att du inte tänker något vidare på vad som kan hända om skiten skulle gå åt helvete.

Bloopy, det har varit nära härdsmälta ett par gånger redan och de har undvikit det genom att ta till extrema åtgärder som de helst inte velat.

Det finns en stor risk för härdsmälta fortfarande.

Problemet fanns om dom inte kunde släppa på trycket, men iochmed att skalet är borta så finns det inget tryck kvar nu.
Att dom inte släppte mer på trycket kan bero på 1. värna om folket i omgivning 2. inte nog stora regulatorer.

Så länge dom kan släppa på trycket å få in vatten till kärnorna så finns det ingen större oro än att en kraftigt temporär radioaktivitet finns.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

De kan inte få in vatten för att kyla.
De har ingen kylning som fungerar eftersom skiten gick sönder i jordbävningen.
Det har även varit ytterligare jordbävningar precis vid kärnkraftverket som förvärrat situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffsis:

De kan inte få in vatten för att kyla.
De har ingen kylning som fungerar eftersom skiten gick sönder i jordbävningen.
Det har även varit ytterligare jordbävningar precis vid kärnkraftverket som förvärrat situationen.

Du syftar på att dom ska cirkulera det radioaktiva vattnet, då krävs pumpar, men för att bara få in vatten till kärnor krävs vanlig enkel självrinning. Visst det släpps radioaktivt skit i luft å vatten, men att kontra det mot en direkt härdsmälta är inget i jämförelse. Det är ju inte så att ett high-tech land inte tillämpar gammal hederlig fysik å

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Inget radioaktivt påväg hitåt hoppas jag?
Vilken katastrof detta blev..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nej, om det skulle spridas radioaktivitet så är det störst risk att det sprids ut i havet och sprids ut över västkusten i syd och nordamerika.

d.v.s de är inte så värst rädda för att det kommer sprida sig med vindarna, utan i havet.

Citat:

Du syftar på att dom ska cirkulera det radioaktiva vattnet, då krävs pumpar, men för att bara få in vatten till kärnor krävs vanlig enkel självrinning. Visst det släpps radioaktivt skit i luft å vatten, men att kontra det mot en direkt härdsmälta är inget i jämförelse. Det är ju inte så att ett high-tech land inte tillämpar gammal hederlig fysik

Härdsmälta är ett bättre alternativ än spridning av radioaktivitet.
Härdsmälta må ha en jävla smäll och bara illa för det närliggande området.
Men skulle det bli radioaktivt avfall och börja spridas i havet så skulle det vara mycket mer förödande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Nej det kan inte bli någon härdsmälta pga konstruktionen.
Fundera varför dom är byggda i direkt anslutning med havet så kopplar de relativt lätt hur det är tänkt.
Stavarna ligger under havsnivå, å utan pumpar så räcker det med att släppa på trycket, vilket inte är några problem iochmed "explosionen".
Det som föreligger för dem just nu är att så fort som möjligt få igång pumparna sen börja täta kärnan. Ska se att dom har säkerligen pumpar som går för fullt just nu å inväntar bara att temperaturen ska börja sjunka innan dom bygger upp nytt tillfälligt ytterskal för att sen inom lång framtid då stavarna är utarmade att 1. begrava reaktorn 2. flytta den trasiga reaktorn å bygga nu på befintlig plats.

Dom ligger inte under havsnivå, utan dom ligger i en bassäng som just nu inte får nytt kallt vatten längre då pumparna inte fungerar pga strömavbrott, och reservpumparna som är dieseldrivna blev utslagna av tsunamin. Detta leder till att vattnet i bassängen avdunstar pga den extrema värmen från reaktorn och då är en smältning av härden ett faktum.

Och explosionen hade inget med att dom lättade på trycket, utan det var turbinhallens väggar som exploderade, och en härdsmälta skulle alltså innebära att radioaktiv ånga når utanför byggnaden utan problem.

Jag hoppas verkligen att dom får igång kylningen, för annars kan det röra sig om en förfärlig katastrof där hela världen påverkas mer eller mindre.

Turen tycks verkligen inte vara på Japans sida just nu. Jordbävning, tsunami och nu det här med kärnkraftverken. Jag tycker verkligen synd om dom just nu.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

i och med saltvattnet, så är det väl bye bye med den reaktorn...blir nog lite arbete att ersätta den...

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.