Video från Asus överklockningshelg i Kista

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Har inte sagt något annat men nu är detj u inte så att dom står där och häller destillerat vatten på prylarna eller hur?

Nej nej, jag argumenterar inte mot dig om det är det du tror :P(Förväntar mig inte heller att du ska veta det)
Tycker bara det är intressant hur rent vatten som är fria från joner fortfarande kan leda ström när de landar på datorkomponenterna...

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

Detta är konst

Visa signatur

Överklockad!

Permalänk
Medlem

Shit, att dom inte har skyddshandskar på sig.

Visa signatur

.

Permalänk

Mycket bra 24/7 klock!

Visa signatur

|| AMD Phenom II 1055T 4GHz || CoolIT ECO A.L.C. || 4GB 1600MHz RAM || Asus Crosshair IV Formula || 34cm E-kuk || p-12 Chassi ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Shit, att dom inte har skyddshandskar på sig.

Varför ska man ha det? Det är inget frätande direkt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Varför ska man ha det? Det är inget frätande direkt.

Men om det skvätter på handen tänkte jag, lär ju få frys skador.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Men om det skvätter på handen tänkte jag, lär ju få frys skador.

Nej, så länge du inte stoppar ner handen i flytande kväve så händer inte så mycket.
Kokpunkten ligger på -196°C så den hinner koka bort innan den når fram till din hud. Det bildas en kudde av kvävgas runt droppen som hindrar den från att få direkt kontakt med handen.
Detta går att jämföra med om man häller lite vatten på en het keramikhällsplatta (alltså inte induktion eller gas), små droppar hoppar omkring men de nuddar aldrig själva plattan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

*Onödiga one-liners samt svaren på dessa borttagna*