Permalänk
Medlem

Smartphone köpråd

Hej hade tänkt att köpa en ny mobil, just nu har jag en gammal skräp nokia mobil så tänkte skaffa min första smartphone. Min maxbudget ligger på 2000 kr och jag vill helst ha en mobil med android.

En jag kollat på är http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Är den något att ha eller finns det någon bättre inom min budget?

Zte Blade verkar ju vara populär med, men tråkigt att den bara har android 2.1

Permalänk

2000kr för en telefon? Då hade jag nog slagit till på en HTC Wildfire, finns på kampanj nu på Dustin för 1999. Hade jag varit i dina kläder hade jag sparat däremot sparat åtminstånde 3-4 tusen för att få en telefon värd namnet, men visst, är du spikad på den budget telefonen så go for it.

Personligen kör jag HTC desire och är mer än nöjd, och anser att den fortfarande är i top bland android telefoner.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

HTC Wildifre såg rätt fin ut. Läste att den har blivit uppdaterad till android 2.2 stämmer de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

HTC Wildifre såg rätt fin ut. Läste att den har blivit uppdaterad till android 2.2 stämmer de?

Stämmer bra det.

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 1700 - Asus TUF Gaming Radeon RX 5800 XT - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem

Blade har väl fått 2.2?
Eller så är det på gång.

Wildfire har väldigt låg upplösning, Blade är mycket bättre val där.
HTC's budgetlurar brukar tyvärr vara allt annat än prisvärda, ska man köpa HTC ska man gå på toppmodellerna.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

jag hade nog röstat på ZTE blade framför HTC. Googlade lite och hittade lite info om 2.2 /2.3 till ZTE. Telia sa i januari att de skulle släppa en 2.2 uppdatering till ZTE blade men detta var felaktigt. Enligt ZTE själva ska en uppdatering 2.2 komma i slutet av mars, länk. Om du sedan är intresserad och har kunskapen, verkar inte vara alltför avancerat så kan du ju lägga in 2.2/2.3 själv också. Finns MÅNGA guider och till och med program som sköter det mesta själv. Programmet CyanogenMod verkar ha en del verktyg för detta.

Här är en annan guide: länk

Lycka till med ditt köp!

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk

ja håll dig borta från wildfire, den låga upplösningen gör telefonen oanvändbar

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Blade helt klart!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Personligen har jag letat bra smartphone i över 4 månader o äntligen släpper dom LG Optimus 2X o den telefonen är ju lätt värt pengarna. Enligt mig själv om du ska satsa på budget telefon med android så spelar väll det ingen roll vad du tar då kvalité på telefoner i dom lägre prisklasserna är som dom är helt enkelt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av slobodan87:

2000kr för en telefon? Då hade jag nog slagit till på en HTC Wildfire, finns på kampanj nu på Dustin för 1999. Hade jag varit i dina kläder hade jag sparat däremot sparat åtminstånde 3-4 tusen för att få en telefon värd namnet, men visst, är du spikad på den budget telefonen så go for it.

Personligen kör jag HTC desire och är mer än nöjd, och anser att den fortfarande är i top bland android telefoner.

+ att Desire får gingerbread (2.3) nu i vår med

Har en själv och är mer än nöjd med den.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

Dustin har bra kampanj på HTC nu, själv har jag en HTC Legend som jobbmobil och jag är jättenöjd med den.

Lägg på 500:-, så får du:
http://www.dustinhome.se/pd_5010470623.aspx

Permalänk
Medlem

Det lutar nog mot en zte blade, är man en fattig student utan arbete får man ta den mobilen som är mest prisvärd och inte den som är bäst.

Fast kollar man på prisjakt verkar ingen affär ha den i lager =/

Permalänk
Medlem

Tjejen har en Wildfire. Gentemot min iPhone 3GS uppfattar jag den som seg och slö. Som exempel laggar Doodlejump på hennes Wildfire men flyter på iPhone.
Wildfire är väl helt okej om du inte tänker se film och spela spel på telefonen. Touchen fungerar bra, och skärmen är inte direkt ful, utan gör vad den ska.
Ska du bara smsa, ringa, lyssna musik och ta nån mobilbild är Wildfire helt ok. Annars tycker jag iPhone. Det går att få en beggad iPhone 3GS för 2000kr. Jailbreaka den sedan så är den inte operatörslåst.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Tjejen har en Wildfire. Gentemot min iPhone 3GS uppfattar jag den som seg och slö. Som exempel laggar Doodlejump på hennes Wildfire men flyter på iPhone.
Wildfire är väl helt okej om du inte tänker se film och spela spel på telefonen. Touchen fungerar bra, och skärmen är inte direkt ful, utan gör vad den ska.
Ska du bara smsa, ringa, lyssna musik och ta nån mobilbild är Wildfire helt ok. Annars tycker jag iPhone. Det går att få en beggad iPhone 3GS för 2000kr. Jailbreaka den sedan så är den inte operatörslåst.

Två saker va fel med ditt inlägg kära vän!

Till att börja med är de inte rättvist att rekommendera en lur i 2 tusenkr klassen med en som kostade 5-6 tusen när den kom, sen ville trådskaparen ha en androidlur, och inte någon sketen, inskränkt och larvig iiphööövn, haha

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Har själv en wildfire och sedan 2,2 kom har den funkat ok, men som så många säger så skall du inte hoppas på att spela eller köra några andra tyngre processer på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Två saker va fel med ditt inlägg kära vän!

Till att börja med är de inte rättvist att rekommendera en lur i 2 tusenkr klassen med en som kostade 5-6 tusen när den kom, sen ville trådskaparen ha en androidlur, och inte någon sketen, inskränkt och larvig iiphööövn, haha

Men ojdå, förlåt att jag jämför med en lur som alla vet vad är för något. Dessutom sa TS att han helst ville ha android, det var inte tvunget.