Permalänk

skärm avskalad (laptop) i CS 1.6

Jo, jag spelar cs på min kompis dator för min är paj, det är en laptop och jag spelar på laptop skärmen. När jag går in i cs så är skärmen avskalad så det är svarta kanter i vänster och höger kant. typ 2cm in på varje sida. You know, vissa säger att detta är skönt men inte på denna lilla skärmen :S

Han har ett ATI Mobility Radeon HD 4650 1gb. I nvidia vet jag hur jag ändrar det men inte i ATI :S

Snabb hjälp tack

Permalänk
Medlem

Du måste ändra det i spelets inställningar. Finns en Wide screen-funktion som man måste markera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Can0n:

Du måste ändra det i spelets inställningar. Finns en Wide screen-funktion som man måste markera

funkar inte på vissa.
t.ex min skoldator (laptop, HP probook 6450 nåt sånt.)

Permalänk

-full
i launch options!

Permalänk
Medlem

Finnns inställningar i drivrutinerna som kan ändra ifall det ska vara avskalad eller inte. Dock har jag inte kvar något ati grafikkort och kan kolla detta.

Permalänk
Medlem

Du ställer in det i Catalyst Control Center (Radeon) Eller Nvidias kontrollpanel.. Där kan du välja om spelet ska skala bilden till 100% av bildytan eller bibehålla original (med kanter)

Edit: för radeon går du in på

Skrivbord och bildskärmar -> Mina inbyggda skärmar -> Egenskaper inbyggd skärm

Där kan du välja skalning.. dock måste du ha upplösningen 800x600 eller vad du kör för res i CS när du ställer in där då den ställer in aktuell upplösning

Välj "Helskärm" .. istället för "Centrerad"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!