Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad är surfplattan kapabel till... ?

Permalänk
Medlem

Vad är surfplattan kapabel till... ?

Hej på er.

Jag är en av dom där som inte riktigt sett möjligheterna med en surfplatta och tänkte ta en liten genväg för att utöka mina kunskaper.

Har lite hastigt kollat runt och får för mig att Samsung galaxy tab skulle kunna uppnå mina krav. Så vi börjar väll med att utgå från en Galaxy Tab.

Mina funderingar är då följande:

* Är det möjligt att installera ett annat OS på den? Windows 7 Alternativt Linux?
* Om det nu är möjligt, hur väl går det att nyttja hårdvaran? I första hand tänker jag då på GPS och bluetooth.

* Vad finns det för möjligheter för att navigera på enheten utan att använda touchen.
T.ex. tangentbord? 3Dconnexion SpaceNavigator eller dyl?

* Vad för möjligheter finns ang. att ansluta mikrofon?

Det jag funderar på att göra, är att bygga in Tabben i bilen till en "CarPC".
Men har då några delar som bör gå att göra med den

Navigation
Mediacenter
Handsfree via bilstereon till telefonen (Kanske man kan lägga in linux och få den att fungera med bluetooth?)

Det är dom frågetecken jag i nuläget kommer på.

Tack på förhand,
André

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet kan man installera linux på flera android enheter vet inte om det går på galaxy tab, du får googla, ser dock inte fördelen.
Navigera på den utan touch borde funka då man kan ha bluetooth enheter kopplade till den, utan att roota och byta os.

Det är det jag kan hjälpa till med

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Okej, jo jag har sett att det funnits till andra enheter, googlade lite hastight och såg några som skrivit om att det gick, men frågan är nog hur pass hårdvaran går att nyttja.

Anledningen till att jag ville ha annat OS, är för att det till både linux och win. finns div. smidiga och bra program för att ha i bilen. För att få ett snyggt gränssnitt samt bra funktionalitet.

Okey, ja de låter lovande.

Permalänk

Köp en netbook

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

De var väll inte ett speciellt passande alternativ. Dels med tanke på att jag redan har en, men framför allt p.g.a vad jag skall använda den till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Köp en netbook

Efter att ja läst runt lite och just upptäckt att Netbook inte nödvändigtvis behöver vara en bärbar dator.
Quattro-2.6, vad var det för nå du syftade på?