Logitech G35 vs sennheiser hd280pro?

Permalänk

Logitech G35 vs sennheiser hd280pro?

Sitter sedan fyra år tillbaka på ett par sennheiser + ett Asus Xonar.
Är ganske petig då det gäller vad som når mina öron så jag undrar följande:

1. Eftersom G35 kör på USB är det då det inbyggda ljudkortet det kör på? Eller har det ett inbyggt.
2. Har googlat men inte hittat några vettiga reviews på lurarna. Tex hur de står sig mot liknande lösningar som tex jag har. Någon som kan hjälpa mig?
3. Det snackas om dåliga drivrutiner, någon som vethurdeter sig i w7 64bit?
4. De vägerdet dubbla mot mina lurar. Någon ägare som finner dem tunga?

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt ang. 280 låter de bra mycket bättre än g35.

Permalänk
Medlem

Alla USB hörlurar har en egen inbyggd ljudkort så att om du har en bra ljudkort i datorn, undvik dem. Om du ska ha nytt headset så rekommenderar jag Sennheiser PC360. Sweclockers test.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 9070 XT | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung G60SD
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

du sitter med ett par lurar ifrån ett företag som hållit på med istortsätt enbart ljud i över 50år som kostar ca 1000kr i dagsläget. plus att du lagt ner pengar på ett ljudkort som såvitt jag vet håller rätt hög standard. och nu funderar du på att byta ut detta mot ett gaming headset som kostar halva priset (en tredjedel denna helg) om inte mer. Nej nej och åter nej. Ifall du känner för att byta upp dig så titta på ett par riktiga hörlurar, alltså inte ett headset

Permalänk
Medlem

Jag har inga hörlurar alls atm och ljudkortet är integrerat i moderkortet. Är då G35 för 499 ett bra val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jag har inga hörlurar alls atm och ljudkortet är integrerat i moderkortet. Är då G35 för 499 ett bra val?

Det tror jag säkert att det är, sätt till prisklassen kanske det bästa ljust nu. Så bara dom passar på huvet så lär dom funka väldigt bra för dig, bara passa på innan söndagen tar slut!

Permalänk

Jo, att vänta sig jätte ljud kanske är att överdriva.
Men då de var pris sänkta så mycket och har "surround" ljud vilket kan vara trevligt att ha som ett kompliment kanske?
Frågan är ju hur "dåligt" ljud lurarna har? Har ju sett flerasidor som faktiskt ger dom bra betyg.
Men då har det varit högst subjektiva åsikter.

Permalänk
Medlem

Dom har tydligt surroundljud för spel, måste ge dem det, men ljudet för musik är vidrigt. Så som komplement skulle jag kunna rekommendera dem.