Hjälp med design val - Energi som varar.

Permalänk
Medlem

Hjälp med design val - Energi som varar.

Jag tänkte ta upp och fortsätta jobba på ett spontant webjobb ( Temples ) som jag gjorde för ett par årsen.
Men har lite beslutångest över två val utav, eller delar utav en design som jag funderar på att "lägga till" på en utav desigen. Det är så att jag står och velar inför, det som jag är lite osäker över, det är om det kanske blir för mycket utav det goda om man lägger till rosten på rören i design B till design A ?

Eller om man ska köra med så clean design som möjligt, design A?

Så jag tänkte höra med er om ni kunde avvara någon minut till att ev hjälpa mig. Dom två som det är frågan om, det är:

A.

B.

Den design som jag tänkte jobba vidare på, det är design A.

www: http://privat.bahnhof.se/wb224010/Temples/20080606/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Rent spontant tycker jag betydligt bättre om design A

Permalänk
Medlem

Jag fick oxå höra från annat håll att det kan bli lite väl mycket färg med rosten i designen. Så det får nog bli att jag kör med design A.
Tackar så mycket för responsen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Alternativ A hade jag valt!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Intel i5 2500 @ 3,3 | HIS 5770 1GB | Corsair H50 | A-Data 4GB @ 1333MHz | Corsair Force 120GB | WD Caviar Green 1TB | Asus Xonar DX | Cooler Master 690 II Advanced

Permalänk
Medlem

Mmm... jag tycker också att rosten blir för mycket.
Dock känns det alldeles för bart med vanliga rör.. du kanske kan ge dem svarta streck på något sätt? Typ, reflektioner, hål.. os.v.
Det är nog smart att arbeta med så få färger som möjligt om du vill ge ett cleant intryck.
Förresten, kletet på högra oljpannans övrerör känns lite off.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att alternativ ser bättre ut.

Permalänk
Medlem

A ser bättre ut, gillar inte rosten

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för responsen.

Jag funderar därimot om man ska göra något åt bakgrunden, eller om man låta den vara helt vit.
För det blir ju lätt för mycket utav grafiska elementen på en sida. Och i det här fallet så finns det en hel del färg med teglet,tunnan och pannan. Så man kanske inte behöver ha så mycker mer att tillföra. Räcker kanske med det som redan finns för att, eller att fästa blicken på.

Så det kanske inte behövs någon "avancerad" bakgrund. Utan bara låta den ligga vit.

www: http://privat.bahnhof.se/wb224010/Temples/20080606/

Eller har ni något eller några bra idéer eller förslag på hur man skulle kunna göra baksidan bättre än att hålla den helt vit så hojta till. Men kom bara ihåg att bakgrunden måste tillföra något till resten utav själva websidan. Det måste "höra till".

Lite utav att det går en röd tråd egenom sidan med bakgrunden.
Eller hur jag ska förklara. :/

Edit:
Ex:
http://privat.bahnhof.se/wb224010/Temples/20080724/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Kanske grå sten som bakgrund? Bör passa bra.
ser då ut som underjordiskt, kloak style grej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin_Thorén:

Kanske grå sten som bakgrund? Bör passa bra.
ser då ut som underjordiskt, kloak style grej

Ja, något sånt kanske. Har själv varit inne på den idéen.
Du han före med inlägget då jag la upp ett exempel på vad jag menande tråden ovan.

Men, som sagt..jag har själv varit inne på det du tipsade om. Kruxet är väl bara att få det se snyggt ut, design mässigt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv

Tycker du ska göra sidan lite bredare, blir svårt att få in innehåll som fortfarande är lättläst i den rutan, speciellt när sladden hänger ner mitt i rutan.
Annars set det väldigt bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Tycker du ska göra sidan lite bredare, blir svårt att få in innehåll som fortfarande är lättläst i den rutan, speciellt när sladden hänger ner mitt i rutan.
Annars set det väldigt bra ut

Tror inte att jag kan göra sidan så mycker mer bredare än vad redan är. I värsta fall, om jag nu ska göra den bredare så lär jag teckna om hela designen med allt vad grafik och innehåll heter. Och det tar sin lilla tid. Även om jag har kvar desingen från tidigare, så lär jag endå fylla ut det jag breddare ut sidan med så att säga, det jag tecknar nytt med. Så jag tror nog inte att jag lägger ner någon tid eller energi på att göra designen bredare, faktiskt.

Men jag kan hålla med dig om att den, desigen kanske är i smalaste laget för att få in någon information. Men,..ja... jag tror nog att det ska gå rätt så bra endå.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10