Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det innebär att den kör overdrive eller liknande för att få en så låg responstid som möjligt. Hardwareforum har en bra förklaring till det hela.

Den dynamiska kontrasten används inte, den kan få vara hur hög som helst, totalt ointressant!

Man kan kolla recensioner och sen fundera på hur insatt man egentligen är.

Vad jag vill ha fram: Alla tror och tycker att just deras nya skärmar är så bra. Detta beror på okunnighet och inte att skärmarna faktiskt är sååå bra.

Oavsett om den kör overdrive eller liknande så är det fortfarande 1ms. Tvivlar dock fortfarande på din källa på det här och tror att det är något du mest tycker.

Jag säger ju att jag tycker det är bra kontrast oavsett om man pratar dynamisk eller ej.

Jag vet att det inte är någon värstingskärm men jag tycker fortfarande att den är bra. Jag har aldrig sagt att den är bättre än någon annan än 226BW ur mitt tycke.

Jag vet att min är bra. För mig och för det jag använder den till. Dock inte bäst och det har jag heller aldrig sagt.
Jag rekommenderar den dock fortfarande för jag tycker att det är en snabb, stor och prisvärd skärm med bra färgåtergivning, kontrast och lite backlight bleeding.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Oavsett om den kör overdrive eller liknande så är det fortfarande 1ms. Tvivlar dock fortfarande på din källa på det här och tror att det är något du mest tycker.

Jag säger ju att jag tycker det är bra kontrast oavsett om man pratar dynamisk eller ej.

Jag vet att det inte är någon värstingskärm men jag tycker fortfarande att den är bra. Jag har aldrig sagt att den är bättre än någon annan än 226BW ur mitt tycke.

Jag vet att min är bra. För mig och för det jag använder den till. Dock inte bäst och det har jag heller aldrig sagt.
Jag rekommenderar den dock fortfarande för jag tycker att det är en snabb, stor och prisvärd skärm med bra färgåtergivning, kontrast och lite backlight bleeding.

Har du själv mätt och kollat? Nej, jag tycker ingenting, jag säger vad jag läst och vet. Det faktum att Samsung kör teoretiskt bullshit för att få fina siffror är inget nytt. Gå in på Hifi-klubben eller liknande butik och fråga hur Samsung kommit fram till 800hz på sina nya TV-apparater.

Bra färgåtergivning betyder korrekta färger, hur vet du det? Har du en kalibrator(heter det så?)? Hur märker du av kontrasten? Har inte stött på en skärm med "dålig" kontrast enligt en person.

Permalänk
Inaktiv

BenQ har ju jävligt fina skärmar fick låna mina brorsas 24" som var extremt fin, kommer dock inte ihåg vilken modell det var men han fick det för 1700 för några månader sen (dock på rea)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredamor:

BenQ har ju jävligt fina skärmar fick låna mina brorsas 24" som var extremt fin, kommer dock inte ihåg vilken modell det var men han fick det för 1700 för några månader sen (dock på rea)

Samma som jag har, Älskar den, riktigt nice för sitt pris, kostar t.o.m 1500:- på komplett nu

Permalänk
Medlem

http://www.dustin.se/pd_5010562239.aspx extremt bra panel iaf, samt färger.

Dock kanske lite för dyr?

Permalänk
Skrivet av veyron:

Jag kommer inte spela några fps spel eller likanande. Så jag kommer inte behöva pressa upp hz.

Har tittat lite på den skärmen men 24 tum är inte det lite väl stort? lr funkar det bra? spelar på en 19tum för tillfället.

24 tum är inte så stort efter ett tag för man vänjer sig fort. Ställ in din nuvarande skärm på lägsta möjliga Hz så kommer du förmodligen märka skillnad i SC2. Då kan man ju ta för givet att en 120Hz gör skillnad mot en 75Hz. Spelar man Dragonage2 känns det nog marginellt ja, men inte i FPS eller SC2 om man ska micra.

Vet inte riktigt hur det fungerar i teorin men i praktiken så brukar det bli bäst när man har Hz *3fps, alltså 120Hz och 360 fps. (Alternativt 240 fps). Vilket förmodligen någon kommer anmärka på eftersom den ändå inte kan visa mer än 120 bilder i sekunden.

Den där Dellskärmen var snygg i alla fall, ser lite ut som den jag har fast min är förmodligen sämre sen har jag ett fult Alienware märke på min.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.