Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Sorry jag såg inte att du hade frågat, jag svarade lite i en annan post men kan göra det lite mer utförligt.

Vadmuskeln är en triceps-muskel som har fästen på ovansidan av av benet/knät. I en sådan maskin så trycker man fast fästerna när man tränar och således så tränar du inte hela muskeln. Detta gör att du blir starkare i muskeln men fästerna får inte den belastning som den tränas för.

Senare när du då är ute och springer, eller gör en explosiv rörelse för vadmuskeln, t ex innebandy, badminton, springa till bussen eller liknande, så kan du helt enkelt skada dig. Muskeln blir för stark för fästet. Därför så ska man hitta en annan övning för vaderna.

Det finns säkert andra liknande "vadmaskiner" som också låser fästerna för vadmuskeln men inte t ex Smitmaskinen eller typ:

http://everydaymatters.blogg.se/images/2011/staende-vadpress_...

Har du några källor på dina påståenden? Vaden består av 2 muskler, Gastrocnemius och Soleus. När knät är böjt 90 grader tränas nästan uteslutande Soleus. När knät är böjt 0 grader tränas nästan uteslutande Gastrocnemius. Det är med andra ord två olika övningar för 2 helt olika muskler. Självklart ska båda musklerna tränas för att undvika skador??!

Vad man ska tänka på när man tränar vader är att vaden fäster i foten med akillessenan som är som en gummisnodd. Utför man övningar för vaden snabbt så får man en studsande effekt vilket ger sämre träning för vaderna. Kör kontrollerat på nedvägen.

Vadmusklerna:
http://www.exrx.net/Muscles/Soleus.html
http://www.exrx.net/Muscles/Gastrocnemius.html

Övningar för de 2 musklerna:
http://www.exrx.net/Lists/ExList/CalfWt.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Har du några källor på dina påståenden?

Japp!

http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-2/

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Det beskrivs på sidan jag länkade till.

Jojo det antog jag också men jag orkar inte läsa Tänkte mer en kort beskrivning från någon som läst då detta låter helt galet i mina öron.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Skumma bara igenom, stog ingenting om det du sa att det skulle vara skadligt att träna sittande vadpress?

Permalänk
Medlem

My schedule

Repsintervall: 15-20, 3-6, 8-12

Tid på passen: Maxtid 1,5 timme

Antal set: 3-6 reps = 1 warmup + 2 set

Antal set: 8-12 reps = 1 warmup + 3 set

Antal set: 15-20 reps = 5 set

Måndag: Vila

Tisdag: Axlar Trapz

Onsdag: Kondition Rygg Ländrygg

Torsdag: Vila

Fredag: Bröst Vader

Lördag: Ben Ljumskar

Söndag: Biceps Triceps Underarmar

Efter två rundgångar på mitt nya schema med 3 veckor på varje repsintervall utom 8-12 där jag och min träningspartner lägger 4 veckor så har vi gjort brutala ökningar. Ökningar som jag aldrig gjort under så kort period sedan jag började träna för 4 år sedan.

Visa signatur

CPU: i7 -930 @2.8GHz MB: Asus P6X58D Premium RAM: 3x2GB OCZ Gold DDR3 1600MHz SSD: Intel X25-M 80GB HDD: WD Caviar Black 1TB Graphics: Radeon HD5870 1GB Chassi: NZXT Lexa PSU: Corsair HX750W Monitor: BenQ 24" OS: Windows 7 Ultimate (64Bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Skumma bara igenom, stog ingenting om det du sa att det skulle vara skadligt att träna sittande vadpress?

Nä vad jag vet har jag inte sagt det heller. Vad jag menar var att det kan leda till skador, inte att det kommer drabba alla som gör den övningen.

EDIT: Självklart är det fritt fram för alla att göra övningen om man vill, jag chansar iaf inte.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Vadpress är en övning som jag brukar göra långsamt, allt för att plåga vaderna så mycket som möjligt och det ska kännas som att man nyss dödat dom när man lägger ifrån sig stången. Det ska bränna så fruktansvärt mycket så att man nästan blir gråtfärdig. Då är det lagom

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pinkspear:

Varför skulle inte vadmusklerna fungera som alla andra muskler i kroppen? (d.v.s. byggas upp bäst vid tung styrketräning?)

Är inte riktigt säker på varför men tror att det har med att det är en annan sorts muskelfibrer. Iaf så svarar vaderna dåligt på styrketräning när det gäller hypertrofi. Inget fel att träna vaderna för det (grova muskler är faktiskt inte allt).

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det inte står något om skaderisken där, så uppfattar jag det som om du har övertolkat texten ganska rejält.

Alla övningar som man gör kan leda till skador, men... du tränar dom ändå?

Permalänk

Har varit ganska framgångsrik i min styrketräning de senaste månaderna och tänkte nu göra ett försök till deff. Så jag ska fortsätta att köra så tung styrketräning jag orkar med min minskade energitillförsel, men också smyga in lite konditionsträning.

Målet är att behålla så mycket styrka som möjligt, förbättra min kondition något, och gå ner omkring 4-5kg på 8 veckor. Låter det rimligt?

Viktnedgången är inga problem. Att behålla styrkan är väl det som känns svårt. Förra gången jag deffade tappade jag en del styrka, och då tränade jag hårt och mycket. Är det rimligt att tro att man ska kunna förbättra sin kondition under samma period?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mart|n:

Med tanke på att det inte står något om skaderisken där, så uppfattar jag det som om du har övertolkat texten ganska rejält.

Alla övningar som man gör kan leda till skador, men... du tränar dom ändå?

Alla övningar kan leda till skada om man inte utför dem rätt. Men om du tycker jag övertolkat texten rejält så ok visst får du tycka det.

Enligt mig själv så tänker jag bara logiskt. Om man tränar en muskel men inte inte muskelfästet så ökar risken för skador eftersom fästet då inte får den styrka som behövs när muskeln kör på för fullt. Jag tänker inte chansa och göra det, vill du så kör på. Det är en övning jag inte rekomenderar helt enkelt.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Alla övningar kan leda till skada om man inte utför dem rätt. Men om du tycker jag övertolkat texten rejält så ok visst får du tycka det.

Enligt mig själv så tänker jag bara logiskt. Om man tränar en muskel men inte inte muskelfästet så ökar risken för skador eftersom fästet då inte får den styrka som behövs när muskeln kör på för fullt. Jag tänker inte chansa och göra det, vill du så kör på. Det är en övning jag inte rekomenderar helt enkelt.

Vart fäster Soleus? Fäster den på något särskilt sätt som gör att fästet för Soleus inte tränas vid sittande vadpress?

Chansa med en vadövning? Du får det att låta som när tjejer säger att dom inte vågar styrketräna för att då får dom stora bulliga muskler...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mart|n:

Vart fäster Soleus? Fäster den på något särskilt sätt som gör att fästet för Soleus inte tränas vid sittande vadpress?

Chansa med en vadövning? Du får det att låta som när tjejer säger att dom inte vågar styrketräna för att då får dom stora bulliga muskler...

Vet inte, du har kanske rätt. Gillar dock din referens till tjejer och styrketräning. Haha,

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Hör väl inte riktigt hit men på gymmet där jag tränar finns en kvinna med en så FANTASTISKT vältränad bakdel och byxor som är på gränsen till olagligt åtsittande.
Svårt att låta bli att titta

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Skumma bara igenom, stog ingenting om det du sa att det skulle vara skadligt att träna sittande vadpress?

Men du tycker fortfarande att det verkar vara en vettig övning efter att ha läst texten? Personligen har jag bojkottat sittande vadpress sen länge, ska jag vara ärlig så tränar jag vader inte alls på gymmet längre då dom inte vuxit med en mm, oavsett långsamma/snabba reps, allt mellan 5-30reps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Hör väl inte riktigt hit men på gymmet där jag tränar finns en kvinna med en så FANTASTISKT vältränad bakdel och byxor som är på gränsen till olagligt åtsittande.
Svårt att låta bli att titta

Jo, det kan vara lite distraherande ibland

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Hör väl inte riktigt hit men på gymmet där jag tränar finns en kvinna med en så FANTASTISKT vältränad bakdel och byxor som är på gränsen till olagligt åtsittande.
Svårt att låta bli att titta

Där snackar vi skaderisk

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Hör väl inte riktigt hit men på gymmet där jag tränar finns en kvinna med en så FANTASTISKT vältränad bakdel och byxor som är på gränsen till olagligt åtsittande.
Svårt att låta bli att titta

självkontroll.
vissa finner det väldigt respektlöst att bli utittade då dom tränar(sexuella blickar alltså där man spanar in bröst,ändor osv),nu säger jag inte att denna tjejen tycker det,men dom finns,ha det i baktanken bara.
jag själv är en utav dom,så fort man kör tungt,posar lite eller kör nån övning som involverar den nedre delen utav kroppen så är tjejerna där med sin ko ögon.
som sambon min säger,"synd för dom att dom bara får titta medans jag får röra",sant,men jag tycker bara det är irriterande och respektlöst.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Men du tycker fortfarande att det verkar vara en vettig övning efter att ha läst texten? Personligen har jag bojkottat sittande vadpress sen länge, ska jag vara ärlig så tränar jag vader inte alls på gymmet längre då dom inte vuxit med en mm, oavsett långsamma/snabba reps, allt mellan 5-30reps.

Vettig övning, den tränar ju Soleus precis som det är tänkt. För större vader är övningen näst intill helt värdelös. Därför kör man bara ett fåtal set och övergår sedan till övningar för Gastrocnemius. Har börjat köra mycket http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/SLLyingCalf... och börjar faktiskt ana större vader.

Med handen på hjärtat. Har man någonsin kör vader lika hårt/mycket som exempelvis biceps? De flesta svarar nog nej och är det är en stor anledning till uteblivna resultat. Dock ÄR det svårt att bygga vader för många, inget snack om saken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

självkontroll.
vissa finner det väldigt respektlöst att bli utittade då dom tränar(sexuella blickar alltså där man spanar in bröst,ändor osv),nu säger jag inte att denna tjejen tycker det,men dom finns,ha det i baktanken bara.
jag själv är en utav dom,så fort man kör tungt,posar lite eller kör nån övning som involverar den nedre delen utav kroppen så är tjejerna där med sin ko ögon.
som sambon min säger,"synd för dom att dom bara får titta medans jag får röra",sant,men jag tycker bara det är irriterande och respektlöst.

Självklart förstår jag att det är respektlöst och jag skulle aldrig stå och glo eller ens dröja kvar blicken längre än normalt. Även om jag sa att det är svårt att låta bli betyder det inte att jag inte klarar det

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Vettig övning, den tränar ju Soleus precis som det är tänkt. För större vader är övningen näst intill helt värdelös. Därför kör man bara ett fåtal set och övergår sedan till övningar för Gastrocnemius. Har börjat köra mycket http://www.exrx.net/WeightExercises/Gastrocnemius/SLLyingCalf... och börjar faktiskt ana större vader.

Med handen på hjärtat. Har man någonsin kör vader lika hårt/mycket som exempelvis biceps? De flesta svarar nog nej och är det är en stor anledning till uteblivna resultat. Dock ÄR det svårt att bygga vader för många, inget snack om saken.

Tycker du att kraftiga Soleus ser fint ut på vader? Personligen tycker jag att det skulle se fult ut, stora Gastrocnemius däremot, där har vi fina vader Personligen har jag kört vader riktigt hårt, men inte har dom vuxit för det. Nu har jag dock inte alltför dåliga vader ändå, anledningen är all tid jag la ner på cykling när jag var yngre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Tycker du att kraftiga Soleus ser fint ut på vader? Personligen tycker jag att det skulle se fult ut, stora Gastrocnemius däremot, där har vi fina vader Personligen har jag kört vader riktigt hårt, men inte har dom vuxit för det. Nu har jag dock inte alltför dåliga vader ändå, anledningen är all tid jag la ner på cykling när jag var yngre.

Öh? Du kan inte se Soleus, dom är djupliggande och växer knappt i storlek. Tränar du rotator cuffen för att få snygga axlar också då eller? Du kör alltså riktigt hårt? Säg 3-4 övningar, 3 set per övning.. 1-2 gånger i veckan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

självkontroll.
vissa finner det väldigt respektlöst att bli utittade då dom tränar(sexuella blickar alltså där man spanar in bröst,ändor osv),nu säger jag inte att denna tjejen tycker det,men dom finns,ha det i baktanken bara.
jag själv är en utav dom,så fort man kör tungt,posar lite eller kör nån övning som involverar den nedre delen utav kroppen så är tjejerna där med sin ko ögon.
som sambon min säger,"synd för dom att dom bara får titta medans jag får röra",sant,men jag tycker bara det är irriterande och respektlöst.

Om du väljer att posa framför speglarna i den offentliga delen av gymmet så tycker jag nog att du får köpa lite blickar faktiskt. Resten av situationerna håller jag med dig.

Jag är förövrigt en av dom som brukar titta när folk med mer imponerande fysik än jag själv (Läs i princip alla :*( ) poserar. Det är något fascinerande med stora muskler, och framför allt imponerande att folk orkar lägga ner så mycket energi och tid för att bli så stora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Öh? Du kan inte se Soleus, dom är djupliggande och växer knappt i storlek. Tränar du rotator cuffen för att få snygga axlar också då eller? Du kör alltså riktigt hårt? Säg 3-4 övningar, 3 set per övning.. 1-2 gånger i veckan?

Jag värmer bara upp rotatorcuffarna, jag skulle aldrig få för mig att träna dom specifikt. Jag har kört som mest runt sex set (stående vadpress) x 20-30reps 2-3ggr i veckan när jag har tränat vaderna som mest. Du får träna dina vader exakt som du vill, upplever du att du får resultat så grattis! Har du förövrigt läst: http://traningslara.se/vaderna/ ?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Something";10947322]Om du väljer att posa framför speglarna i den offentliga delen av gymmet så tycker jag nog att du får köpa lite blickar faktiskt. Resten av situationerna håller jag med dig.

Jag är förövrigt en av dom som brukar titta när folk med mer imponerande fysik än jag själv (Läs i princip alla :*( ) poserar. Det är något fascinerande med stora muskler, och framför allt imponerande att folk orkar lägga ner så mycket energi och tid för att bli så stora.[/QUOTE]

Jag måste säga att det är ungefär så jag tänker också.
Det är en kille på mitt gym som har riktigt fin 6-pack och dom gånger han posar framför spegeln så kan man ju inte hålla sig från att kolla lite grann. Visst, man kanske ser på bilder på internet men det är en annan sak att se IRL.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag värmer bara upp rotatorcuffarna, jag skulle aldrig få för mig att träna dom specifikt. Jag har kört som mest runt sex set (stående vadpress) x 20-30reps 2-3ggr i veckan när jag har tränat vaderna som mest. Du får träna dina vader exakt som du vill, upplever du att du får resultat så grattis! Har du förövrigt läst: http://traningslara.se/vaderna/ ?

Sex set x 20 reps och du har små vader, surprise surprise. Jaha får jag! Jag trodde du bestämde hur jag skulle träna? Om jag har läst en persons åsikter på bloggen traningslara.se? Svar ja.
Har du förövrigt läst: http://fitnessguru.se/6587-vadtraening-hur-far-du-dem-att-vae... ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Sex set x 20 reps och du har små vader, surprise surprise. Jaha får jag! Jag trodde du bestämde hur jag skulle träna? Om jag har läst en persons åsikter på bloggen traningslara.se? Svar ja.
Har du förövrigt läst: http://fitnessguru.se/6587-vadtraening-hur-far-du-dem-att-vae... ?

Jag har kört allt mellan låg och högreps (vilket du kanske missade att läsa?), både sittande och stående vadpress. Skribenterna på träningslära håller väldigt hög standard med bra källkritik samt kritiskt tänkade. Efter ha läst din länk så hittade jag inte en enda referens av något slag, ej heller någon vettig information om skribenten (utbildning?). Skitsamma, som jag sa får du träna som du vill och jag är glad om dina vader växer bra. Förövrigt var det väldigt dryg attityd på dig

Edit: Jag har inte speciellt små vader, vilket du också missade att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag har kört allt mellan låg och högreps (vilket du kanske missade att läsa?), både sittande och stående vadpress. Skribenterna på träningslära håller väldigt hög standard med bra källkritik samt kritiskt tänkade. Efter ha läst din länk så hittade jag inte en enda referens av något slag, ej heller någon vettig information om skribenten (utbildning?). Skitsamma, som jag sa får du träna som du vill och jag är glad om dina vader växer bra. Förövrigt var det väldigt dryg attityd på dig

Edit: Jag har inte speciellt små vader, vilket du också missade att läsa.

Min poäng var att du inte tränar vader speciellt hårt enligt min definition på att träna hårt. Inte relevant om du varierat eller ej. Skribenterna på träningslära är säkert jätteduktiga, säger jag inget om. Skribenten på fitnessguru har drivit Sveriges största träningsblogg och är nu VD för Sveriges största träningsportal. Är en mycket välkänd och anlitad PT. Tävlar dessutom i bodybuilding om jag inte minns fel.

Du tror alltså att Ronnie Coleman, Jay Cutler och de andra i världstoppen inom muskelvolym springer maraton för att få deras vader ? Det är inget fel på att träna alla vadens muskler på gymmet och det kommer ge resultat om man kör tillräckligt länge och hårt. Sluta intala dig själv något annat.

Jag gissar på att du inte kommit speciellt långt i din utveckling inom styrketräning (slutsats efter stats från tidigare inlägg), men slutsatser om vadträning, där är du långt fram.

Ja, jag är dryg, vilket jag också tycker du är. ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av -Aspen-:

Min poäng var att du inte tränar vader speciellt hårt enligt min definition på att träna hårt. Inte relevant om du varierat eller ej. Skribenterna på träningslära är säkert jätteduktiga, säger jag inget om. Skribenten på fitnessguru har drivit Sveriges största träningsblogg och är nu VD för Sveriges största träningsportal. Är en mycket välkänd och anlitad PT. Tävlar dessutom i bodybuilding om jag inte minns fel.

Du tror alltså att Ronnie Coleman, Jay Cutler och de andra i världstoppen inom muskelvolym springer maraton för att få deras vader ? Det är inget fel på att träna alla vadens muskler på gymmet och det kommer ge resultat om man kör tillräckligt länge och hårt. Sluta intala dig själv något annat.

Jag gissar på att du inte kommit speciellt långt i din utveckling inom styrketräning (slutsats efter stats från tidigare inlägg), men slutsatser om vadträning, där är du långt fram.

Ja, jag är dryg, vilket jag också tycker du är. ;D

Då får du tycka att jag inte tränar vaderna speciellt hårt. Det du skriver om skribenten på fitnessguru säger egentligen inte särskilt mycket om hans kunskaper, finns tvåveckorskurser till att bli PT om jag inte missminner mig, dessutom ser jag det inte som något speciellt att tävla i BB. Är man en relativt duktig entreprenör så gör det inget om ens kunskaper inom ämnet är lite bristfälliga.

Hur har du fått för dig att jämföra med coleman, cutler etc? Går du på hinkvis med anabola? Jag gör inte det.

Vad definierar du som att ha "kommit långt"? Vet du något om hur jag vill att min fysik ska utvecklas? Redan nu kan jag knappt hitta byxor som passar vettigt (tighta över benen, jätteslappa vid midjan). Viktmässigt har jag gått ner från cirka 80-85kg till mellan 72-77kg så jag antar att viktmässigt har det varit en katastrof, däremot har styrkan gått upp ordentligt. Visst, jag skulle kunna bulka upp mig över 90kg och bli riktigt stark, det är dock inget som intresserar mig.

Pinsamt att du går på med klorna när jag inte ens kritiserat dig. Jag lägger ner den här diskussionen tills du kommer med ett vettigt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Då får du tycka att jag inte tränar vaderna speciellt hårt. Det du skriver om skribenten på fitnessguru säger egentligen inte särskilt mycket om hans kunskaper, finns tvåveckorskurser till att bli PT om jag inte missminner mig, dessutom ser jag det inte som något speciellt att tävla i BB. Är man en relativt duktig entreprenör så gör det inget om ens kunskaper inom ämnet är lite bristfälliga.

Hur har du fått för dig att jämföra med coleman, cutler etc? Går du på hinkvis med anabola? Jag gör inte det.

Vad definierar du som att ha "kommit långt"? Vet du något om hur jag vill att min fysik ska utvecklas? Redan nu kan jag knappt hitta byxor som passar vettigt (tighta över benen, jätteslappa vid midjan). Viktmässigt har jag gått ner från cirka 80-85kg till mellan 72-77kg så jag antar att viktmässigt har det varit en katastrof, däremot har styrkan gått upp ordentligt. Visst, jag skulle kunna bulka upp mig över 90kg och bli riktigt stark, det är dock inget som intresserar mig.

Pinsamt att du går på med klorna när jag inte ens kritiserat dig. Jag lägger ner den här diskussionen tills du kommer med ett vettigt inlägg.

Vad jag skrev om fitnessgurun säger en hel del om hans kunskap. Man blir inte en mycket populär PT och bloggare om man inte vet ett dyft. Din träningsidol http://media.traningslara.se/2009/12/Bild-131.jpg är sjukgymnast och behöver således inte veta någonting om hur man bygger vader på bästa sätt.

Coleman och Cutler vet inte hur man bygger vader, anabolan gör hela jobbet åt dom. Är det de du säger?

Du argumenterar för att inte träna vader på gym för att du läst det och att du själv inte lyckats, det är de jag sätter mig emot. Vad jag definierar som att ha kommit långt är att ha tränat i ett antal år och fått resultat. Först då tycker jag man kan avfärda övningar. Enligt dig så har du ökat 0 mm i volym på vaderna och det har jag svårt att tro om du tränat "riktigt hårt" under säg ett par års tid.