Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Ja det är jättemycket pengar,tänkt på att mitt bredband kostar ca 344kr/mån de hade du knappast velat betala med ditt barnbidrag.
Så betala nu för en bra tjänst.

nej, så länge jag bor hemma behöver jag som tur är inte betala bredbandet med mitt barnbidrag

Permalänk
Skrivet av teckim:

Kan förstå att dom drar åt lite på gratisåkarna, dom måste ju få det att gå runt.
Skulle gråta blod om spotify konkade.

det händer inte kom nu inte och tro att spotify har ont om pengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Använder Grooveshark pga. det dåliga utbudet i spotify. Men om dem gör det möjligt att ladda upp sin egen musik (så jag kommer åt den från en annan dator om jag loggar in på mitt konto) skulle det vara lite intressantare, även om jag tycker att iaf. kända band typ Metallica, ACDC och Rammstein ska finnas frånm början, kan ta att jag får ladda upp Antarhes själv.

Aye, så OTROLIGT MYCKET finns inte på spotify av det man vill lyssna på, kusligt hur det har styrt ens musiklyssnande egentligen. att betala för "privilegiumet" är nåt jag säger nej tack till...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Trist att det fattas så många artister/album/låtar på spotify om dom lyckades fixa det så i stort sett allt gick att hitta MED orginalartisten så hade det varit värt att betala för men som det ser ut idag och åtminstonde min musiksmak så är det för mej inte värt det.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Tur man fick en inbjudan dårå så att man har free och inte open?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Enkel lösning för de som inte hittar sin musik på spotify. Köp deras skit.
Sen kan man ha spotify som ett billigt tillägg. Vet inte hur mpnga nya artister jag har funnit på grund av spotify men det är många.

Som vanligt pekar så otroligt många inlägg på följande: jag vill lyssna på musik men jag vill inte betala för det. Trist.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Gäller det här om man har Free?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Alla ska casha in på musikerna, intresseorganisationer till höger och vänster, spotify, finns hur många som helst, hur många låtar har spotify gjort? Hur mycket betalt får spotify egentligen??

Och varför skulle de inte göra det? Tror du inte ICA och Arla tar en rejäl kaka också trots att det är mjölkbönderna som gör "allt" jobb?

För att vara lite on topic så påverkar det mig inte. Fördelen är väl att det kanske är ett mindre antal personer som nu kommer tycka att man är en idiot för att man sparar musik lokalt när spotify inte längre "har all musik gratis".

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

gäller det free också? som jag tydde det så är det bara Open, eftersom det står att de sänker till 10 timmar, free har varit obegränsat så känns inte så troligt, eller?

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem
Skrivet av phroggyy:

gäller det free också? som jag tydde det så är det bara Open, eftersom det står att de sänker till 10 timmar, free har varit obegränsat så känns inte så troligt, eller?

Tittar du på Spotifybloggen så verkar det gälla både Open och Free.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Gäller det här om man har Free?

japp

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Fråga: Skillnaden mellan Premium och Unlimited är att man kan ha prem i mobilen och ladda ner offline.
Men i ljudkvalitet då? vad får jag då för skillnad?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

What.cd för hela slanten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Har du inte Wifi eller? Om du "laddar ner" offline-listorna via 3g är du ju bra dum.

Självklart har jag wifi - dock endast hemma. Det är ju när man är ute och går/springer/jobbar man vill ha musiken.

Permalänk
Medlem

Kul detalj. Ju högre folk skriker åt andra att betala desto fetare riggar har de i sina signaturer.

Kul detalj 2. Dessa utgår från att alla bränner cash på sprit+tobak+skräpmat. Kanske för att de själv gör det?

Spotify får självklart bestämma över sin tjänst själv. Vore kul ifall någon annan tjänst kunde ta över Spotifys plats dock, vilket säkerligen kommer ske. Dock kul att se folk bli fly förbannade för att Spotify begränsar sina gratistjänster samt att andra blir fly förbannade för att folk inte vill pröjsa 49 spänn i månaden. Humor.

Har aldrig varit någon stor konsument av Spotify. Dels pga av musikutbudet och dels pga kvalitet. Brukar mest lyssna FLAC från CD och ngn enstaka LP. Stödjer gärna artister genom att gå på konserter när det går.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LillOgi:

Tråkigt! Hur ska jag nu klara mig, fattig student som man är så är 100 kr mycket i månaden

Men ni verkar alltid ha råd att supa skallen i bitar på helgerna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av macher:

Kul detalj. Ju högre folk skriker åt andra att betala desto fetare riggar har de i sina signaturer.

Kul detalj 2. Dessa utgår från att alla bränner cash på sprit+tobak+skräpmat. Kanske för att de själv gör det?

Spotify får självklart bestämma över sin tjänst själv. Vore kul ifall någon annan tjänst kunde ta över Spotifys plats dock, vilket säkerligen kommer ske. Dock kul att se folk bli fly förbannade för att Spotify begränsar sina gratistjänster samt att andra blir fly förbannade för att folk inte vill pröjsa 49 spänn i månaden. Humor.

Har aldrig varit någon stor konsument av Spotify. Dels pga av musikutbudet och dels pga kvalitet. Brukar mest lyssna FLAC från CD och ngn enstaka LP. Stödjer gärna artister genom att gå på konserter när det går.

Vårt kära grannland har ju påbörjat en liknande Spotifytjänst, men jag minns inte vad den heter dock.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt rätt att strypa konton och börja ta betalt. Det är såna här tjänster man är villig att betala för. Förstår inte varför endel blir sura för att folk vill ha betalt för de dom gör. Det är helt ok för mig att betala 99:- för att får lyssna på så mkt musik och på ett sånt enkelt sätt. Helt rätt väg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag bytte World of Warcraft mot Spotify premium. Kändes värt då det är en så bra tjänst.

Kombinera för maximum win!

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

320 kpbs är under all kritik den med, den duger dock, inget mer.

Håller med 320 Kb/s är inte varför man betalar 100kr/månad iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ni som känner er träffade eller bara vill skratta:
http://www.youtube.com/watch?v=8r1CZTLk-Gk

So freaking true. Har själv haft den filosofin sen, tja, urminnes tider.

De är riktigt löjligt vilken dubbelmoral folk har, lika roligt varje gång man ser någon posta på facebook hur dom vill ha en Spotify invite och det är ingen som har någon att ge, nae då struntar dom i att istället för att betala 50kr i engångsumma för ett Unlimited konto, o sen använda de som gratiskonto när perioden tagit slut. 50 jäkla spänn, att käka pizza 18 gånger i veckan går bra, men 50kr en gång så har man sitt konto, de fungerar inte, de måååste vara gratis.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Vårt kära grannland har ju påbörjat en liknande Spotifytjänst, men jag minns inte vad den heter dock.

Wimp

Permalänk

Kan bara konstatera: Den här diskussionen hade sett helt annorlunda ut för ett par år sedan här på swec.
Allmänhetens inställning till nedladdning har på väldigt kort tid blivit något som bara ett fåtal gör numera. Det är numera smutsigt, bakåt-strävande och helt oacceptabelt, vilket är en bedrift för alla lobbyister/politiker/skivbolag eller vad det nu kan tänkas vara för krafter bakom.

Hade du för några år sedan sagt när den illegala nerladdningen var större än någonsin att det fanns ett alternativ där du kunde få nästan samma utbud men du måste betala för det alternativt lyssna på reklam och tidsbestämd kvota hade det inte varit många som hejjat på det förslaget. (det lagliga alternativet då)

Jag undrar hur många som betalar för sin spotify och klankar ner på de som inte gör det och sedan laddar ner filmer och program illegalt.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Frågan är bara vart pengarna tror faktiskt inte att det går till dom som har gjort musiken!

Permalänk
Medlem

Helt klart rimligt...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ja tror dom kommer förlora många folk för folk accepterar nog inte de endel kanske köper premium istället men många kommer sluta de kommer bli så att folk kommer blir riktigt irriterade på spotify överhuvud taget

Ja använder själv spotify free men ja tänker inte betala något för att lyssna på musik går bara tillbaka till de gammla vanliga (Youtube)

Alla som håller med borde demostrera

Visa signatur

Gaming Rigg: Intel i9 12900k, Mobo: ASUS TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 GPU:Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB AORUS MASTER, RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) 3200 Mhz CL16, SSD: Samsung 980 PRO 1TB, Kingston NV1 2tb, PSU: Corsair AX860i 80+ Platinum, Case Coolermaster CM700P
Skärmar: Samsung Odyssey C49G95, Mission SG MF34144UWQHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Hoppas du är ironisk om du sitter där med en dator för 20000kr men inte kan lägga 600kr per år för att ha musik tillgänglig hela tiden.

Väldigt seriös, tänk alla som redan betalar för premium, dom som vill ha bättre kvalite eller slippa reklam, sen har vi hela mobilskaran också, som vill ha premium så dom kan lyssna på musiken utan att vara uppkopplad med mobilen..

Och nu "tvingar" dom på den lilla gratis skaran (mig) som har suttit och lyssnat på idiot reklam i evigheter.

Onödigt

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Jag tänker iaf inte betala 99 spänn i månaden, är ju 10% av min inkomst

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Självklart har jag wifi - dock endast hemma. Det är ju när man är ute och går/springer/jobbar man vill ha musiken.

om du har offline listor så kan du ju lyssna på musik när du vill utan internetuppkoppling?

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LoTex94:

Jag använder premium också, delar med en polare.

Alla tjänar inte pengar i månaden, om man lever på 1050 i månaden så är det inte supertrevligt att lägga 10% av sin inkomst bara för att få lyssna på musik vid datorn, Spotify free har varit som en skänk från ovan.

Ifall du inte använder det på din mobil, så är det väl bara att köpa unlimited?
Helt plötsligt blev det 5%.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]