Spotify begränsar gratiskonton

Permalänk

Det finns många gratisalternativ till Spotify om man råkar gilla nåt annat än Gaga och Beiber

http://soundcloud.com/
http://www.last.fm/
http://www.reverbnation.com/
http://www.soundclick.com/
http://alldj.org/

Det tog mig 5 minuter att hitta det där.
Är man inte en total nooblet så finns det hur mycket som helst därute gratis och helt lagligt.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av czin:

Jag betalar varje gång dom tvingar mig lyssna på deras reklaminslag! De 49 kr jag sparar genom att lyssna på reklam mellan låtarna använder jag gladeligen till att beställa en bra cd från någon återförsäljare.

Ja det är tråkigt att dom gör om den reklamfinansierade versionen för de som inte vill lägga ynka 49kr i månaden. Men kontentan är att alla som kör gratisversionen inte har rätt att klaga då tjänsten just är gratis. Så sluta lipa så jäkligt om att man måste lägga 49kr! Om fler kör månadsavgiften och på så sätt bidrar till ett högre kassaflöde för spotify så tror jag fler artister kommer ansluta sig till tjänsten och på så sätt göra att utbudet också växer i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Det är ju inte 100% reklamfritt, är ju banners ju. Däremot ingen radioreklam. Tror inte det finns tio gånger så många låtar som på spotify heller. Hälften av låtarna på min spotify spellista finns inte på grooveshark

säg en

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Håller med. Det är rätt fattigt med "udda" och alternativ musik.

Lyssnar man på Lady PooPoo och Justin Bäbis så kanske det är värt 100:- i månaden.
Student som jag är så tycker jag inte det är värt 100:- i månaden för att kunna lyssna på Lady PooPoo, Rihanna eller Bieber.

I så fall lyssnar du väl inte på gratis varianten heller för musiken blir väl inte bättre för att den är... Gratis?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Ja det är tråkigt att dom gör om den reklamfinansierade versionen för de som inte vill lägga ynka 49kr i månaden. Men kontentan är att alla som kör gratisversionen inte har rätt att klaga då tjänsten just är gratis. Så sluta lipa så jäkligt om att man måste lägga 49kr! Om fler kör månadsavgiften och på så sätt bidrar till ett högre kassaflöde för spotify så tror jag fler artister kommer ansluta sig till tjänsten och på så sätt göra att utbudet också växer i längden.

och den som bestämmer vem som har rätt att klaga är....du? Ungefär som att säga att ingen har rätt att klaga på tv3, tv4, kanal5, tv6 etc just av den anledningen att ingen betalar för det dom visar.

Men är det så här du tycker så var så god, men sluta anklaga folk för att vara snåla bara för dom inte delar din uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Hmm, fattar jag detta rätt kommer jag ju utan nå uppspelningslimit o skit kunna nergradera från Premium till Unlimited, då jag inte lyssnar i Offline-läge eller har en mobil som klarar Spotify? Kostar ju 49:- för samma tjänst som idag kostar 99:- i mitt fall då

Du kommer tappa lite kvalitet också. Förutsatt att du har "high quality streaming" ibockat bland inställningarna då, om inte lär du inte märka någon skillnad ;). Premium möjliggör 320kbps medan unlimited är cappad på 192kbps (eller 160, osäker).

EDIT: Jag förstår inte varför Unlimited kommer som en nyhet för så många. Tjänsten har funnits i nästan ett år nu!

Permalänk
Medlem

Jahapp... Har man gjort spellistor och lagt ned tid på till förgäves nu då. Blir fan arg, nää får väll bli grooveshark!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

Aldrig sagt att det är dåligt, jag tycker bara att det är onödigt eftersom man kan bara importera musiken till spellistan och lyssna på det var du än går (stavning). Alltså blir offline mode onödigt, lika bra att bara importera all jäkla musik i datorn och voila så har du en offline mode spellista.
Detta skulle jag göra istället för att betala.

Förutsätter att du har all denna musik köpt från början och först rippat den eller köpt som nedladdat. Annars jämför du piratkopierat med en laglig lösning vilket blir väldigt galet.

Offlinelistor är väldigt användbart. Inte minst när du exempelvis åker tåg. Du kan synka album medans du åker och lyssnar på något annat för att sen lyssna på detta utan att låten avbryta pga dålig täckning.

Förr gav det dessutom möjlighet till högre bitrate men det ska vara tillgängligt även online numer så vitt jag förstår.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geforcevsati:

Ska ta o skaffa premium när windows phone 7 får Spotify-appen

Då är vi 2 Spotify för WP7 följer uppenbarligen Metro gränssnittet väldigt bra me. http://feber.se/mobil/art/206979/spotify_p_windows_phone_7/

Tills vidare är Unlimited suveränt, 100kr va en aningen onödigt hög kostnad när man inte kunde använda halva grejen me de, just att använda de i mobilen. När de kommer till WP7 betalar jag gladeligen de 100 kronorna.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Har premium och är hur nöjd som helst. Lyssnar på musik nästan hela tiden och när jag inte gör det via datorn så blir det via mobilen. Alla bra låtar kommer upp på Spotify så småningom, så det inget att gnälla över. 100 kr/månad är värt det!

Det enda som kan vara surt är om dom nu väljer att höja premium till 150-300 kr. Då hade jag slutat använda Spotify för det börjar bli lite överdrivet. Hur stor chans är det att det händer?

Permalänk
Medlem

Läst hela tråden i ett svep med följande intryck:
Spotify har tagit över hur väldigt många konsumerar sin musik.
Alla som inte genast skaffar unlimited är snåla as
Längesedan jag var så sugen på pizza.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille3002:

Att betala för piratad musik i princip... vettigt. Är ju sämre än att pirata den i min mening eftersom man då faktiskt ger pengar till fel person/företag.

Skrivet av buddaz:

Hej
Finns vissa som inte vill betala, som jag då, jag känner att 100kr kan jag lägga på något annat istället, jag vet att musiker skall kunna leva på det dem gör, hur som helst är jag inte förtjust i när företag gör bra tjänster och sedan försöker tjäna stora pengar på det, (kom inte och säg att de inte tjänar pengar på det hela, för då lurar man sig själv, företag är till för att gå med vinst), har inga som helst problem med att lyssna på reklam, intäkter kommer ändå in via den typen av tjänst, sedan vem som tjänar på det hela är en helt annan diskussion.

Om du hade lite bättre insikt i det hela hade du inte hävdat att de "försöker tjäna stora pengar". Som det är nu är det bara premium-kunderna som drar in märkbart med pengar. Gratis-kunderna i sig är mest en belastning som inte ger någonting, om de ens går jämnt ut. Glöm inte att vi har med musikbranchen att göra också. De är knappast sådana som sänker sina avgifter.

Skrivet av buddaz:

kom inte och säg att de inte tjänar pengar på det hela, för då lurar man sig själv, företag är till för att gå med vinst

Precis. Därför behöver de justera sin prismodell. Är det så svårt att förstå. Jag säger inte att jag gillar det, tycker tvärt om att det är mycket tråkigt, men jag förstår varför de gör det.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Lever du på 1050 kr i månaden?

Vad ligger din hyra på och vad äter du i månaden vill jag gärna veta för jag behöver få ner mina utgifter.

Sälj av datorn, sluta använda internet alt. dra ner till ett slöare, billigare alternativ.

Föräldrar har ansvaret tills barnet har gått ur skolan.

Och till alla som säger att 49/99 spänn är små pengar, växel, piss i havet. Släng lite små pengar hitåt, ge mig din växel, eller en kopp piss. Och skicka mig ett konto. Menar.. det är ju bara 49/99 kr i månaden. Vore snällt att få lite av det där när man redan lever på existensminimum (vilket inte existerar enligt lag, bla bla) men 3k i månaden + hyra + mat + viktiga räkningar och nu betala för spotify när jag redan köper skivor / går på konserter av den musik genre jag gillar.

Tillbaka till Winamp och hederliga mp3 filer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grozak:

Och till alla som säger att 49/99 spänn är små pengar, växel, piss i havet. Släng lite små pengar hitåt, ge mig din växel, eller en kopp piss. Och skicka mig ett konto. Menar.. det är ju bara 49/99 kr i månaden. Vore snällt att få lite av det där när man redan lever på existensminimum (vilket inte existerar enligt lag, bla bla) men 3k i månaden + hyra + mat + viktiga räkningar och nu betala för spotify när jag redan köper skivor / går på konserter av den musik genre jag gillar.

Tillbaka till Winamp och hederliga mp3 filer.

49 kronor är växel. Om man inte anser det är gratis musik med mera något som man ej bör bekymra sig om utan bör se över sin socioekonomiska situation.

http://www.youtube.com/watch?v=3qDBAQlHNRM&feature=player_det...

Han pratar om dig. Fantastiskt. Ha det kul med ditt tjuvande (antar det i och med din sista kläm om mp3 och winamp).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

49 kronor är växel. Om man inte anser det är gratis musik med mera något som man ej bör bekymra sig om utan bör se över sin socioekonomiska situation.

http://www.youtube.com/watch?v=3qDBAQlHNRM&feature=player_det...

Han pratar om dig. Fantastiskt. Ha det kul med ditt tjuvande (antar det i och med din sista kläm om mp3 och winamp).

"Jag köper redan skivor / går på konserter"

och ang. din kommentar på min Socioekonomiska situation så är jag helt vanlig arbetare och är förbenat nöjd med detta.

Läs lite innan du kommer med idiotiska utfall.

Permalänk
Medlem

Gäller detta bara OPEN versionen eller även de med invite tro?

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Nån som håller räkningen på hur många gånger astrob0y har nämnt ordet "deg" i denna tråden?

Haha. Fick verkligen en hickup på det ordet Det är annars ett fint ord när man ska prata om det här hemska att behöva betala för något man vill ha- "dega fram cashen snabbt höru!"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Må den som inte laddat ner en mp3-låt kasta första moralkakan.

Jag har full förståelse för att Spotify måste dra in pengar. Musikbranchen har, som jag förstått det, tröttnat på att inte få sin del av kakan. Tänk om MTV tvingas sluta med sina Cribbs-reportage! Det jag inte förstår är varför man behöver Spotify över huvud taget. Sen jag slutade köpa skivor för sisådär tio år sedan har det ju i princip inte kommit någon bra musik alls! Bara en massa halvdana covers eller medleys

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Vad är det för jävla perspektiv på tillvaron folk har här?! Var och varannan Swecare springer och köper nytt grafikkort så fort nåt släpps, men en hundring i månaden för att kunna lyssna på hur många låtar som helst det är inge bra? Tur att ni inte var med på åttio- och nittiotalet när man lade 150 spänn på en CD med tio låtar eller lyssnade på radio - pussies!

Min musiksmak finns inte i tillräcklig omfattning på Spotify så jag hoppar över det. Skickar 150 spänn i månaden till Rädda Barnen istället.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Men förhelvete!!! :@

Jaja whatever.. Får återgå till att tanka musik från tpb om det är så de vill ha det så..

Permalänk

Förstår inte varför alla hackar på gratisanvändare som blir upprörda. Vi betalar för oss genom att lyssna på reklam och jag skulle säga att vi betalar mer än 99 kr för all den reklam vi lyssnar på (Ej säker). Jag tycker att upplägget de hade upp till nu var i princip perfekt och att detta är ett girigt drag.

Edit: Jag säger girigt för att jag inte förstår motivationen bakom denna ändring

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Skrivet av Läkarn:

Den dagen du skaffar ett jobb kommer du inse att du också vill ha betalt för ditt arbete.
Är du så snål satt du inte kan betala 100 kr/mån för så otroligt mycket som Spotify ger så kan du dra dit pepparn växer.

Med tanke på att Spotify omsätter nästan en halv miljard kr. Så tror jag inte att de inte får betalt för sitt arbete... Å vad de gäller artisterna så får de ändå inte mycket av spotify intäkterna. Så att ta bort gratis delen var bara ett jävligt sniket drag av dem för att tjäna många mer miljoner.

Jag har jobb, men tänker inte lägga 100 kr i månaden på något som jag kan fixa på annat håll.

http://www.expressen.se/noje/1.1787187/lady-gaga-tjanar-1150-...

http://www.expressen.se/noje/1.1671232/artister-hotar-lamna-s...

That´s it!

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem

Hoppas folk slutar använda spotify nu. Skivbolagen vill bara ha mer och mer hela tiden, men det funkar inte. Själv påverkas jag inte i vilket fall eftersiom jag inte använder spotify. Artisterna får inte mycket endå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

håller mig fortfarande till http://www.Di.fm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

håller mig till youtube

ska till bussen nu...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Lite kul att en del dessutom
Ser spotify som det där elaka storföretaget som bara vill ha våra svårt förtjänta pengar.

Företaget har gått i förlust sen verksamheten startade mig veteligen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Heja Spotify!!

Nu fattas det bara att en viss Lars Ulrich och en annan James Hetfield förstår att dom förlorar fans på att inte finnas tillgängliga..

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Lite kul att en del dessutom
Ser spotify som det där elaka storföretaget som bara vill ha våra svårt förtjänta pengar.

Företaget har gått i förlust sen verksamheten startade mig veteligen.

Förra året gick det 14 miljoner i vinst... Värderat till över 2000 miljoner...

http://www.idg.se/2.1085/1.333563/succ%C3%A9bolaget-spotify-a...

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|