Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

nu dog en släkting till... ;;__;;

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Enkelt. Han/hon har kommit på det du har missat. Det vill säga, att det går att klara sig igenom allt utan att behöva göra någonting.

Det enklaste sättet att klara sig ifrån detta är att delegera uppgifter och när man redovisar så är man tydlig med vem som har hand om vad. Att göra arbetet åt någon annan är bara att göra denne en björntjänst och förstås mer arbete för dig, so don't do it!

Det tog mig fyra år innan jag insåg att det faktiskt inte är mitt ansvar att se till att hela arbetet är på rätt nivå; det gäller bara att läraren vet om vem som gjort vad i projektet så att kamraten inte sänker en själv.

Du har ju helt rätt i ditt första stycke, en viss typ av personer kommer alltid minimera sin egen prestation när de märker att någon alltid städar upp.

Vi kör ju givetvis med delegering för annars skulle det bli ohållbart, men det fungerar fortfarande inte speciellt bra. Om jag/vi kommer överrens om att en viss text/del ska vara klar en viss dag och personen inte har gjort klart det då så kan inte jag göra så mycket mer. Personen kör väldigt mycket med "Jag ska...." men det blir aldrig något gjort.

Jo, jag brukar klara mig på att läraren vet och märker att jag är den som har gjort i princip allt, eftersom de andra inte har koll på något. Men situationen är inte densamma nu eftersom vi inte har haft någon kontakt med examinatorn tidigare.

Skrivet av Interstella:

Ja, det här känner man igen. Själv gick jag så långt att jag printade ut en guide om Harvardsystemet och delade ut. Jag maskerade min idiotförklaring som en vänlig skest och sen var det inga problem.

Snart sommar. Håll ut!

´

Hah, jag körde en variant på denna och skickade en ppt-föreläsning från något universitet om hur man refererar. Personen jag skriver med verkar inte ha fattat att man inte kan skriva/påstå något utan källor, väldigt komiskt på den här nivån. Att lära vederbörande hur man refererar hjälper dock inte till att höja nivån på språkbruket, som när man använder "de" och "dem". Varenda ställe i hela uppsatsen var det fel på. Att konsekvent endast använda "dem" för att man tror att det är rätt är väldigt lustigt.

Jag håller ut in i det sista...

Skrivet av Markthegreat:

Beklagar

Permalänk
Skrivet av mrc:

Sånt händer... 4 släktingar på under 3 månader.. Känns dock rätt så segt. :/

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Markthegreat:

Fan va tråkigt när det händer, speciellt så.
Visst de lär vara gamla men iaf. Beklagar:(

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Fan va tråkigt när det händer, speciellt så.
Visst de lär vara gamla men iaf. Beklagar:(

Han va född 1943, så yeah. Rökt sen 14årsåldern, och på sistonde inte kunnat gå 10 meter utan att bli trött. Han rökte närmre 3 pkt om dag de sista åren.
Det konstiga var, han ringde igår och lät riktigt pigg. Ringde från sjukhuset, han hade vatten i lungorna. Brukar vara "standard" att han åker in där ibland och tömmer.
Tycker synd om Farmor, hon är i Sri Lanka med min syster.... Undrar om hon kommer avbryta semestern p.g.a detta.. :/

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Markthegreat:

Han va född 1943, så yeah. Rökt sen 14årsåldern, och på sistonde inte kunnat gå 10 meter utan att bli trött. Han rökte närmre 3 pkt om dag de sista åren.
Det konstiga var, han ringde igår och lät riktigt pigg. Ringde från sjukhuset, han hade vatten i lungorna. Brukar vara "standard" att han åker in där ibland och tömmer.
Tycker synd om Farmor, hon är i Sri Lanka med min syster.... Undrar om hon kommer avbryta semestern p.g.a detta.. :/

Sånt är tufft :/
Hoppas hon inte avbryter sin sköna semester även om hon vet om detta, hoppas hon kommer hem snart isf.

Sitter i en sits jag jsälv nu.. Tjejen bokade resa till Finland för några dar sedan, hon frågade mig och jag sa jag vet inte, troligen inte eftersom jag inte riktigt vill åka till finland.

tror ni hon lyssnade? Nej och bokade 2 pers.. I torsdags sa jag att jag var tvungen å jbba på tisdag (imorrn) och hon vart lite paff (me to) så hon sa att hon kunde åka själv kanske. Visst inga problem men jag svarade "vi får se sen"

Idag skulle vi båda åkt men hon drog själv så det gick inte så bra om vi säger så.....

Edit: Ja ok hon är lite sån som (enl min uppfattning) ska hänga på henne lite mer på saker, visst OK om jag hade mer pengar men det har jag inte, vill spara de få kronor jag har till nåt annat mer vettigt.. Det hela suger som fan :(:(

Permalänk
Medlem

Tråkigt

Mitt "problem" eller mer som en fundering av inte alls av lika allvarlig natur.
Har nu efter att våren satt igång problem med att hjärnan inte kan varva ner, d-vitaminchock ??
Kan liksom inte sova ibland på nätterna för sömnkänslorna aldrig tar över pga hjärnan känns så vaken.
Gäspar inte ens som man kan göra ifall man varit uppe på nätterna.

I vanliga fall hade jag inte brytt mig men har börjat träna och då ska kroppen ha sin vila helst..
Hoppas det bara är nån övergångsfas mellan vinter/vår.

Dricker inte kaffe/läsk/godis/juice/energidryck etc..
Har ofta aktivt jobb utomhus på dagtid så sitter inte still och sen tränar jag på kvällen.

Inte blir jag trött för det.. Aja blir nog bra..

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Sånt är tufft :/
Hoppas hon inte avbryter sin sköna semester även om hon vet om detta, hoppas hon kommer hem snart isf.

Sitter i en sits jag jsälv nu.. Tjejen bokade resa till Finland för några dar sedan, hon frågade mig och jag sa jag vet inte, troligen inte eftersom jag inte riktigt vill åka till finland.

tror ni hon lyssnade? Nej och bokade 2 pers.. I torsdags sa jag att jag var tvungen å jbba på tisdag (imorrn) och hon vart lite paff (me to) så hon sa att hon kunde åka själv kanske. Visst inga problem men jag svarade "vi får se sen"

Idag skulle vi båda åkt men hon drog själv så det gick inte så bra om vi säger så.....

Edit: Ja ok hon är lite sån som (enl min uppfattning) ska hänga på henne lite mer på saker, visst OK om jag hade mer pengar men det har jag inte, vill spara de få kronor jag har till nåt annat mer vettigt.. Det hela suger som fan :(:(

Klart du vill till Finland! Jobbet kan vänta.
Och vad menar du med pengar till "roligare saker" Datorkomponenter? Jag kan ärligt säga att jag hellre skulle åka till Finland än köpa nytt grafikkort.... Men jag är också halvfinsk men har aldrig varit där..

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Markthegreat:

Klart du vill till Finland! Jobbet kan vänta.
Och vad menar du med pengar till "roligare saker" Datorkomponenter? Jag kan ärligt säga att jag hellre skulle åka till Finland än köpa nytt grafikkort.... Men jag är också halvfinsk men har aldrig varit där..

Nej jag vill inte till finland och jag jobbar hellre för att tjäna en tusenlapp på några timmar..

Jag lär inte köpa nytt grafikkort utan jag är den som hellre sparar mina pengar än att slösa dem.
Jag har varit i Helsingfors.. var inte speciellt mycket att se, inte mer än här i sthlm iaf och bara några timmar?

Väntar då hellre tills ja kan vara där i ett par dar t.ex

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nej jag vill inte till finland och jag jobbar hellre för att tjäna en tusenlapp på några timmar..

Jag lär inte köpa nytt grafikkort utan jag är den som hellre sparar mina pengar än att slösa dem.
Jag har varit i Helsingfors.. var inte speciellt mycket att se, inte mer än här i sthlm iaf och bara några timmar?

Väntar då hellre tills ja kan vara där i ett par dar t.ex

Jaså, jag trodde ni skulle ut i finska naturen o bo i en liten mysig stuga vid en sjö...
Jo, jag sparar gärna också helst pengar, dock har jag impulshandlat en del... Har inte fått månadspeng hittils i år p.g.a mina aggresiva lån, och en del snus... Men nu är det slut med allt det negativa - dags att bli rik igen

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Markthegreat:

Jaså, jag trodde ni skulle ut i finska naturen o bo i en liten mysig stuga vid en sjö...
Jo, jag sparar gärna också helst pengar, dock har jag impulshandlat en del... Har inte fått månadspeng hittils i år p.g.a mina aggresiva lån, och en del snus... Men nu är det slut med allt det negativa - dags att bli rik igen

Hehe nejdu, hon är en sån som gärna bor i stan och allt är "convenient"..

Jag själv är arbetslös å sja jobbar svart lite då och då vilket ger en del cash men inget jag gärna spenderar på enr esa till finland, sure nånannanst till europa kanske men icke finland och förstår inte det roliga med att åka en stor båt över en pöl..

Men som vanligt får jag skit för att jag inte riktigt följer med...

Permalänk
Medlem

Man vore ljuga om man sa att man inte var lite smått nervös inför morrondagen. Men det är ju så, att allt nytt är spännande.
Jo, det blev premiär för honungsmelon till lunchen i dag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Jag själv är arbetslös å sja jobbar svart lite då och då vilket ger en del cash men inget jag gärna spenderar på enr esa till finland, sure nånannanst till europa kanske men icke finland och förstår inte det roliga med att åka en stor båt över en pöl..

Precis som min pappa...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Åka på kryssning är ju hur trevligt som hellst.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av liv&helvete:

Man vore ljuga om man sa att man inte var lite smått nervös inför morrondagen. Men det är ju så, att allt nytt är spännande.
Jo, det blev premiär för honungsmelon till lunchen i dag.

jasså? vad ska göras imorrn? har det med praktikjobbet att göra kanske?

Skrivet av Markthegreat:

Precis som min pappa...

Hm då antar jag vi har mer gemensamt än vad jag tror!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av liv&helvete:

Åka på kryssning är ju hur trevligt som hellst.

Kryssning är väl ok i sig dock inget jag tycker är speciellt roligt eller verkligen längtar efter:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

jasså? vad ska göras imorrn? har det med praktikjobbet att göra kanske?

Jo, det har ju det. Var ju ett bra tagsen man var ute i arbetslivet. Så konstigt vore det väl annars om man inte var lite nervös inför det hela. Nya rutiner och gud vet vad.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av liv&helvete:

Jo, det har ju det. Var ju ett bra tagsen man var ute i arbetslivet. Så konstigt vore det väl annars om man inte var lite nervös inför det hela. Nya rutiner och gud vet vad.

Förstår precis vad du menar

Lycka till Liv&Helvete, hoppas det går bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Förstår precis vad du menar

Lycka till Liv&Helvete, hoppas det går bra

Ja, tack. Klart det kommer att gå bra.*peppar,peppar...

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av liv&helvete:

Ja, tack. Klart det kommer att gå bra.*peppar,peppar...

Absolut kommer det gå bra:)

Hm känner mig lite bättre men ändå inte, få se vad man kan göra åt det nu.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hm då antar jag vi har mer gemensamt än vad jag tror!

Från Facebook: ... south of Stockholm...
Södertälje? Farmor och f.d Farfar bor där, min fader är född där
Stör mig på att han säger [Sö-telje]... Det stavas SödERtälje och bör uttalas därefter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Stör mig på att han säger [Sö-telje]... Det stavas SödERtänje och bör uttalas därefter!

Sö-ertälje säger jag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Markthegreat:

Stör mig på att han säger [Sö-telje]... Det stavas SödERtänje och bör uttalas därefter!

Nära, bor i Rönninge medans farföräldrarna bpr nu i Sandviken, inte långt från Liv&Helvete.
Och det stavas södertälje

Skrivet av Ala_95:

Sö-ertälje säger jag

Även jag säger sö-tälje

Permalänk
Medlem

SOMMAR YEEAAAH, dags för å se goa brudar, bärs å äta grillat Detta längtas verkligen, som julafton fast under sommar

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

SOMMAR YEEAAAH, dags för å se goa brudar, bärs å äta grillat Detta längtas verkligen, som julafton fast under sommar

Men först kommer våren med alla härliga pollen
POLLEN I MITT HJÄRTA <3

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

JAG FLIPPAR UR!

Nyss hemkommen från golfresa i Portugal, som jag hade gått och längtat till i flera månader.
Resan flöt på precis som den skulle, förutom att det ÖSREGNADE alla jävla dagarna.
Satt på hotellrummet och kollade på TV, ser att det är skinande sol och skitvarmt i hela Europa i princip, förutom i Portugal, där det regnar.

SERIÖST, vad hade jag gjort för att förtjäna det?!?!
Åt helvete med allt

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

JAG FLIPPAR UR!

Nyss hemkommen från golfresa i Portugal, som jag hade gått och längtat till i flera månader.
Resan flöt på precis som den skulle, förutom att det ÖSREGNADE alla jävla dagarna.
Satt på hotellrummet och kollade på TV, ser att det är skinande sol och skitvarmt i hela Europa i princip, förutom i Portugal, där det regnar.

SERIÖST, vad hade jag gjort för att förtjäna det?!?!
Åt helvete med allt

Sjuuukt segt måste det kännas :/

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markthegreat:

Sjuuukt segt måste det kännas :/

Du anar inte, att höra av alla nu när man kommit hem;

"Hahaha, här har det varit hur fint som helst" när man själv suttit på hotellrummet med en bok i fyra jävla dagar.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Du anar inte, att höra av alla nu när man kommit hem;

"Hahaha, här har det varit hur fint som helst" när man själv suttit på hotellrummet med en bok i fyra jävla dagar.

Mums va kul... :/

Visa signatur

Permalänk

Haft ett helvete med tt byta remmar på bilen idag... fick fan först inte bort kompressorn.

Sen att han som uppfann remklister borde hängas och idioten som kletade på det istället för att justera/spänna remmarna.. suck.. Häng idioterna.

Sen att whiinet tystnade med nya remmar så är de någon som har ett tuckljud för sig istället.. suck

Visa signatur

I am Extrazz.