Permalänk
Medlem

Grooveshark

Ni som kanske inte redan visste det så är Grooveshark ett, enligt mig, mycket bra alternativ till Spotify.
Speciellt nu när Spotify har bestämt sig för att strypa ännu mer på gratisanvändarna!

Groovesharks hemsida

Just nu så håller Grooveshark en kampanj för Japan
japan-relief-year-gsa
(sidan är legit, köpte idag och fick min redeem kod efter 8 timmar. Står 12-24 på siten so I'm happy!)

Där man kan köpa 1 års sub för $20 (~125 kr) och de pengarna går till Röda Korset i japan.
Jämför man det med Spotify (99 kr / mån) tjänar man sjukt mycket.
Normalt kostar 1 års sub på Grooveshark $90 eller $9 månaden

Man får även en fin desktop applikation som plus user. slipper man köra i webbläsaren, men det kan vara skönt om man inte är hemma, inga filer som behövs laddas ner.
Offline-mode finns aswell.

Skrivet av Grooveshark Store:

All proceeds from this purchase will go to recovery efforts in Japan served by the Japanese Red Cross Society.

Det finns en applikation för att spela i mobilen när man har Grooveshark Anywhere (kostar $6 i månaden om jag inte minns fel) men man får det också om man köper ifrån länken jag postade.

Har ännu inte hittat någon musik som inte finns här som finns på Spotify. De har t.o.m. Friday - Rebecca Black och Nyan cat (<3) som Spotify saknar!

Även om man inte subbar så är det ingen reklam mellan låtar och ljudkvalitén är bra.

Hittade en annan tråd om Grooveshark (Grooveshark-tråden) men den har inte varit aktiv på >1 år samt jag kan inte skriva i den.

iPhones och iPads måste vara jailbreakade för att kunna använda Grooveshark Anywhere
Apple is unwilling to work with Grooveshark to approve the application.

Notera även att man inte måste betala för tjänsten. Det funkar gratis med.
Men behöver inte ens skapa ett konto, bara om man vill spara sina spellistor.

Mods är välkomna att flytta tråden om jag placerat den fel

Mvh Woop

för iPhone ägare samt lite mer informativt om priset
Permalänk
Medlem

Är själv där när jag vill höra på AC/DC eller Rammstein etc. som är bannat på Spotify. Men ljudkvalitén är varierande och man kan inte ha den körandes i bakgrunden hela tiden ( pausar efter 1 timme afk ).
Men som sagt, bra om man ville höra på musik som inte finns på Spotify. Fick mitt konto gratis, visste inte att det var en betalsida ( använt den i två år ).

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Är själv där när jag vill höra på AC/DC eller Rammstein etc. som är bannat på Spotify. Men ljudkvalitén är varierande och man kan inte ha den körandes i bakgrunden hela tiden ( pausar efter 1 timme afk ).
Men som sagt, bra om man ville höra på musik som inte finns på Spotify. Fick mitt konto gratis, visste inte att det var en betalsida ( använt den i två år ).

saknar metallica och ac/dc på spotify. Tycker också ljudkvalitén är ganska varierande. dock ofta ganska dålig

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Spotify släng er i väggen, hos mig låter grooveshark bättre än vad spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Fick mitt konto gratis, visste inte att det var en betalsida ( använt den i två år ).

Det är som Spotify, du får lyssna gratis men då är det lite reklam på hemsidan samt om man inte gör någon ting i det fönstret (t.ex. byter låt manuellt) så ploppar det upp en ruta som frågar om man är där eller inte.
Den försvinner om man blir plus medlem.

Kvalitén kanske är bättre om man fixar deras desktop appliation.
Tror man kan bli trial i 15 dagar för att testa den. (funkar för mobil applikationen iaf)

Permalänk
Medlem

Toppentips :).
Detta ska jag följa upp seriöst då jag haft planer på ett premiumabonnemang på Spotify, men fått lite "kalla fötter"...

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

Betal tjänsterna hos grooveshark kostar max 60 kr om jag mins rätt, för iphone är jag lite osäker på hur det fungerar, finns säkert något trix att få det att fungera där med, du har lite fel, grooveshark är free, konto är till för att spara låt lista, om man vill ha den på telefonen eller sonos eller annat liknande, måste du betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Betal tjänsterna hos grooveshark kostar max 60 kr om jag mins rätt, för iphone är jag lite osäker på hur det fungerar, finns säkert något trix att få det att fungera där med, du har lite fel, grooveshark är free, konto är till för att spara låt lista, om man vill ha den på telefonen eller sonos eller annat liknande, måste du betala

Läs det jag skrev 2 poster över din.

Skrivet av Woop:

Det är som Spotify, du får lyssna gratis men då är det lite reklam på hemsidan samt om man inte gör någon ting i det fönstret (t.ex. byter låt manuellt) så ploppar det upp en ruta som frågar om man är där eller inte.
Den försvinner om man blir plus medlem.

Hur det funkar på iPhone vet jag dock inte... sitter på Android

Permalänk
Medlem

Hur är "desktop"-applikationen?
Webbgränssnittet i all ära, men jag skulle vilja ha något bättre/roligare. Jag hoppas att det liknar Spotify-applikationen.
Visst fungerar det att betala via Paypal?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk

Säger bara en sak, om ni är ute efter den bästa ljudkvaliten som finns på marknaden är det vinyl som gäller.

Visa signatur

Fractal Define R3 | RadeonHD 6970 | Corsair 850AX | I7-2600k | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB XMS3 | MSI P67A-GD65 REV B3 |

Permalänk
Medlem

Stämmer inte, med att det är reklam, har aldrig sett reklam under den tiden jag har använt grooveshark, det andra att den frågar om du är där är inget nytt, bara att röra lite på fram och tillbaka knappen så fungerar det ok, är inne på mitt konto nu, hittar ingen reklam, det finns en annan sak som de marknadsför, du svarar på frågor och kan tjäna ihop ett gratis konto under ett helt år, annars ingen reklam, vet inte vad du har sett. Kör webb tjänsten, kanske är annorlunda i desktop versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Hur är "desktop"-applikationen?
Webbgränssnittet i all ära, men jag skulle vilja ha något bättre/roligare. Jag hoppas att det liknar Spotify-applikationen.

Tog 2 snabba skärmdumpar

Skrivet av Manor:

Visst fungerar det att betala via Paypal?

Yes! det funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Stämmer inte, med att det är reklam, har aldrig sett reklam under den tiden jag har använt grooveshark, det andra att den frågar om du är där är inget nytt, bara att röra lite på fram och tillbaka knappen så fungerar det ok, är inne på mitt konto nu, hittar ingen reklam, det finns en annan sak som de marknadsför, du svarar på frågor och kan tjäna ihop ett gratis konto under ett helt år, annars ingen reklam, vet inte vad du har sett.

Tror Adblock räddar en faktist... (om du nu har det)
Det är en liten spalt till höger (ca 150 pixlar kanske) som är svart och har en fin knapp "Remove ads" över sig. Klickar man där kommer man just till sidan där man köper plus.

Permalänk
Medlem

Har inget emot att det ser ut sådär, simpelt och enkelt

Permalänk
Medlem

I know, lirar alltid med adblock på mitt firefox aurora, fungerar bättre i firefox än vad den gör på IE9, (tycker jag)

Permalänk
Medlem

Behöver man fortfarande jailbreaka för att ha tillgång till mobilappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Behöver man fortfarande jailbreaka för att ha tillgång till mobilappen?

Yep

"Grooveshark not approved by Apple"

Citat:

Unfortunately at this time, Apple is unwilling to work with Grooveshark to approve our application. This means that iPhones are unable to download Grooveshark for iPhone unless they are jailbroken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woop:

Tog 2 snabba skärmdumpar

http://i.solidfiles.net/83f6.jpg

http://i.solidfiles.net/bd81.jpg

Yes! det funkar utmärkt.

Gief pl0x, hittar inte klienten

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Gief pl0x, hittar inte klienten

Om du har Premium är det bara logga in i webbläsaren, trycka inställningar och sen "Desktop app".

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woop:

Har ännu inte hittat någon musik som inte finns här som finns på Spotify. De har t.o.m. Friday - Rebecca Black - som Spotify saknar!
.[/URL]

Mods är välkomna att flytta tråden om jag placerat den fel

Mvh Woop

OMG, Nästan värt att skaffa bara för det!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om du har Premium är det bara logga in i webbläsaren, trycka inställningar och sen "Desktop app".

All paying for premium and no play ( on desktop-client ) makes Jack a dull boy. :3

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockjesus:

Säger bara en sak, om ni är ute efter den bästa ljudkvaliten som finns på marknaden är det vinyl som gäller.

Källa?

Vinyl är mysigt, det håller jag med om. Det kan låta riktigt riktigt bra också. Men teoretiskt bäst får man genom SACD eller bitperfekt FLAC typ som spelas i rätt spelare och med monster-dac.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuCkY21:

Gief pl0x, hittar inte klienten

Den på deras sida funkade inte för mig... tror det var ngt med min webbläsare dock, google på "grooveshark desktop application download" så hittade man

Kan inte länka tyvärr då jag skriver detta från mobilen... kan länka imorgon bitit om du fortfarande behöver hjälp då.

Godmorgon! Här kommer en direktlänk till deras Desktop Applikation (tror inte den funkar för "vanliga" användare, men det skadar ju inte att testa)
http://preview.grooveshark.com/desktop/install.air

Permalänk
Inaktiv

Jag kan hålla med om att vinyl är allra bäst. Allt som sparas ner digitalt kommer att lida lite av kompression och liknande, hur stora filerna är blir. Vinyl är ju trots allt analogt, alltså så pass nära det riktiga ljudet man kan komma
Anyway, Grooveshark FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169453:

Jag kan hålla med om att vinyl är allra bäst. Allt som sparas ner digitalt kommer att lida lite av kompression och liknande, hur stora filerna är blir. Vinyl är ju trots allt analogt, alltså så pass nära det riktiga ljudet man kan komma
Anyway, Grooveshark FTW!

[ot]Jag är gammal nog att ha kört vinylskivor som enda alternativ...och jag är överlycklig att man slipper hålla på med dessa eländen. T.o.m CD-skivor är ju jobbigt...nä digitalt is da shit, och ljudmässigt så minns jag fortfarande knastret mellan varje låt på en vinylskiva...analogt eller inte, knastret är inte vad jag menar med ljudkvalitet ;).[/ot]

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

Hur fungerar egentligen Grooveshark?
Det verkade inte helt "rumsrent" utan vara i någon form av gråzon, om jag tolkat det jag läst rätt!!?

Är man själv involverad i någon form av streaming (ut...inte in), eller ligger allt på deras servrar (som Spotify)?

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

Hej
Vem som äger vad är roligt, hur som helst är det stream tjänst vilket innebär att det är helt lagligt att lyssna på det, så länge du inte tankar ner eller äger en server som delar ut olovlig material och farbror staten eller vad de nu heter kommer på dig så är det väldigt lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Hej
Vem som äger vad är roligt, hur som helst är det stream tjänst vilket innebär att det är helt lagligt att lyssna på det, så länge du inte tankar ner eller äger en server som delar ut olovlig material och farbror staten eller vad de nu heter kommer på dig så är det väldigt lugnt

Nej, jag har ju ingen server...men har Grooveshark det, och hur kan det anses vara ok i ett hårt land som USA? Jag förstod att det var en "gråzon" då Apple plockat bort iPhone-appen för dem.

Så länge som det anses vara lagligt, och jag inte delar ut min musik utan att vara medveten om det, så får jag väl anse att det är ok :).

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i7 2600K @ 3,4 GHz | Internminnen: Corsair 8GB DDR3 XMS3 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: Gigabyte Geforce 9600GT 1GB Silent | SSD: Samsung 840 EVO 120GB | HDD: Western Digital 1TB SATA-6 | Skärm: HP 2710m | PSU: Corsair HX-650W modulär

Permalänk
Medlem

hittade grooveshark för ett par dar sen, och tycker det funkar riktigt bra, och med ad-block från firefox så blir det helt reklamfritt:)

Absolut mycket bättre än spotify enligt mig:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Nej, jag har ju ingen server...men har Grooveshark det, och hur kan det anses vara ok i ett hårt land som USA? Jag förstod att det var en "gråzon" då Apple plockat bort iPhone-appen för dem.

Så länge som det anses vara lagligt, och jag inte delar ut min musik utan att vara medveten om det, så får jag väl anse att det är ok :).

Det har ju redan varit med i 4 år så känns som om de borde gjort något åt saken om det inte är lagligt...

Sen kan ju Apple vara giriga (som de aldrig brukar vara) och ser ingen stor vinst med Grooveshark
*spekulationer dock, har ju ingen aning hur Apple tänker*