HTC Sensation - HTC nya flaggskepp

Permalänk

Nej filmerna är nog inte gratis, men å andra sidan är de inte gratis någon annan stans.
Visst tar de kanske samma pris för en iphone, men sen har den sämre spec än Htc så då har de väl iaf rätt att ta lika mycket i pris.

Men som sagt tidigare i denna tråd, är man inte intresserad kan man ge fan i att disskutera de och ännu mer ge fan i att köpa den...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot det här släppet, men jag kommer vänta tills jag fått testa den lite innan jag skaffar en själv. Sense är ju helt klart det som lockar allra mest. Har aldrig varit så nöjd med en lur som med min Hero, och ärligt talat så är jag fortfarande grymt nöjd. Jag vill veta att jag blir lika nöjd med nästa lur, så jag kommer som sagt vänta lite tills jag vet om det kommer dyka upp några fel, så som det varit med Legend t ex.

Sen har HTC övertygat mig om att de faktiskt är bäst när det kommer till telefonbygge. Samsungs idiotier med plastighet och deras gränssnitt gör mig inte direkt hård i brallan, Sony Ericsson har ju inte byggt nånting bra sen K530 (nu verkar ju Arc:en rätt okej trots allt, men tja... deras gränssnitt är inte heller särskilt underbart) och Apple kommer aldrig någonsin få mina pengar. Visst har HTC sina brister (kanske framförallt i supporten än så länge), men jag har aldrig hållt i en stabilare telefon som dessutom går att använda (Sonim är ju visserligen tåliga, men knappast användbara).

Så det ska bli spännande att se hur den här luren står sig och om jag äntligen kan lyckas släppa taget om min älskade Hero.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Jag ser fram emot det här släppet, men jag kommer vänta tills jag fått testa den lite innan jag skaffar en själv. Sense är ju helt klart det som lockar allra mest. Har aldrig varit så nöjd med en lur som med min Hero, och ärligt talat så är jag fortfarande grymt nöjd. Jag vill veta att jag blir lika nöjd med nästa lur, så jag kommer som sagt vänta lite tills jag vet om det kommer dyka upp några fel, så som det varit med Legend t ex.

Sen har HTC övertygat mig om att de faktiskt är bäst när det kommer till telefonbygge. Samsungs idiotier med plastighet och deras gränssnitt gör mig inte direkt hård i brallan, Sony Ericsson har ju inte byggt nånting bra sen K530 (nu verkar ju Arc:en rätt okej trots allt, men tja... deras gränssnitt är inte heller särskilt underbart) och Apple kommer aldrig någonsin få mina pengar. Visst har HTC sina brister (kanske framförallt i supporten än så länge), men jag har aldrig hållt i en stabilare telefon som dessutom går att använda (Sonim är ju visserligen tåliga, men knappast användbara).

Så det ska bli spännande att se hur den här luren står sig och om jag äntligen kan lyckas släppa taget om min älskade Hero.

Förstår att du gillar hero, men de har faktiskt kommit bättre telefoner efter den, så som desire tex så du har bara gott att finna i sensation kan jag tro. Hero har ju som bekant ett par år på nacken, och android 2.3 och sense 3.0 kommer nog garanterat imponera!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Sådär, då har man föhandsbokat på CDON, får vi hoppas att priset inte ändras, iaf inte uppåt, och att datumet stämmer någorlunda!
Och så fick man en hyrfilm på köper, inte illa pinkat!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Förstår att du gillar hero, men de har faktiskt kommit bättre telefoner efter den, så som desire tex så du har bara gott att finna i sensation kan jag tro. Hero har ju som bekant ett par år på nacken, och android 2.3 och sense 3.0 kommer nog garanterat imponera!

Mja, Desire var i sig själv inte tillräckligt mycket av en uppgradering för att jag skulle hoppa på det tåget. Jävligt bra lur, men steget var inte stort nog helt enkelt. Har varit sugen på Incredible ett tag nu, men det får nog vänta tills jag fått se vad våra kunder tycker om Sensation. Fördelen med att sälja mobiltelefoner OCH nackdelen får jag väl säga... man blir rätt tveksam

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Huruvida byggkvaliteten är bra eller dålig på HTCs produkter beror mycket på ens krav. Men jag kan garantera dig att du inte hittar bättre produkter rent kvalitetsmässigt hos andra tillverkare. Du kan inte jämföra byggkvaliteten med tex. Iphone eller Samsungs telefoner som inte alls har den byggkvalitet som HTC har.

Kanske du borde ta dig en stund med dessa tester sen kanske du får revidera ditt påstående om att iPhone inte skulle ha lika bra byggkvalitét som HTC, i det här fallet då Desire.....

http://gadgetstress.com/2010/09/stress-test-of-apple-iphone-4...
http://gadgetstress.com/2010/12/nokia-n8-stress-test/
http://gadgetstress.com/2010/10/htc-desire-stress-test/

Permalänk
Skrivet av Tony-Avesta:

Kanske du borde ta dig en stund med dessa tester sen kanske du får revidera ditt påstående om att iPhone inte skulle ha lika bra byggkvalitét som HTC, i det här fallet då Desire.....

http://gadgetstress.com/2010/09/stress-test-of-apple-iphone-4...
http://gadgetstress.com/2010/12/nokia-n8-stress-test/
http://gadgetstress.com/2010/10/htc-desire-stress-test/

Vet inte riktigt vad du vill bevisa med dessa länkar, annat än att de inte spelar någon roll vilket märke mobilen är tillverkad av när de får utstå denna onaturliga behandling...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Kanske du borde ta dig en stund med dessa tester sen kanske du får revidera ditt påstående om att iPhone inte skulle ha lika bra byggkvalitét som HTC, i det här fallet då Desire.....

http://gadgetstress.com/2010/09/stress-test-of-apple-iphone-4...
http://gadgetstress.com/2010/12/nokia-n8-stress-test/
http://gadgetstress.com/2010/10/htc-desire-stress-test/

Säger ju egentligen noll och ingenting.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Säger ju egentligen noll och ingenting.

Precis, en bättre måtstock på kvalite är hur telefonen reagerar och håller i vardagsanvändande, inte hur dem håller när man kör dem i torktumlaren...Har en HTC Desire nu och har ALDRIG haft problem med kvaliten, snarare den reptåligaste mobilen jag haft tex pga den gummiklädda baksidan. Återstår att se hur aluminiumdelen på sensation reagerar på repor, men de är absolut inget som kommer stoppa mig från att köpa en sån här iphone dödare!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Precis, en bättre måtstock på kvalite är hur telefonen reagerar och håller i vardagsanvändande, inte hur dem håller när man kör dem i torktumlaren..

Hur är det en bättre måttstock? Alla hanterar sina telefoner olika. Jag är säker på att nån klumpig person kan ha sönder sin iPhone 4 lika snabbt som en Desire om dom vill. Det säger ingenting. Din uppfattning om din egna Desire är ingen måttstock.

Kör du specifika test som är lika för telefoner och som inte påverkas av personlig hantering så är det en måttstock per definition.

Jag ser egentligen inga konstigheter med att iPhone skulle ha högre generell kvalité än HTCs dussin-per-år telefoner. Funderar du länge på lösningar blir dom oftast bättre. Säger nån till dig att skapa en variant på en existerande telefon på nån månad med ett annat skal, annan skärm och lite smått och gott så använder du snabba lösningar för att få det klart. Nästan alla tillverkare gör dumma misstag och lär sig inte av föregående versioner. Apple minimerar det, men det händer...

Permalänk
Skrivet av murklor:

Hur är det en bättre måttstock? Alla hanterar sina telefoner olika. Jag är säker på att nån klumpig person kan ha sönder sin iPhone 4 lika snabbt som en Desire om dom vill. Det säger ingenting. Din uppfattning om din egna Desire är ingen måttstock.

Kör du specifika test som är lika för telefoner och som inte påverkas av personlig hantering så är det en måttstock per definition.

Jag ser egentligen inga konstigheter med att iPhone skulle ha högre generell kvalité än HTCs dussin-per-år telefoner. Funderar du länge på lösningar blir dom oftast bättre. Säger nån till dig att skapa en variant på en existerande telefon på nån månad med ett annat skal, annan skärm och lite smått och gott så använder du snabba lösningar för att få det klart. Nästan alla tillverkare gör dumma misstag och lär sig inte av föregående versioner. Apple minimerar det, men det händer...

de jag syftade på var att du kommer inte få någotn skillnad på testerna och du kör mobilen tillsammans med sten i en torktummlare, då kommer alla mobiler på marknanden få skador, precis som testet visar, de jag syftar på är att ett tillförlitligt test vore om någon prövade dessa tre telefoner i testet i ett vardagssammanhang och ser vilken som tar mest skada, för de är de som folk kommer göra med sina telefoner, inte köra dem i torktumlaren eller testa hur "böjliga" de är:S

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Vet inte riktigt vad du vill bevisa med dessa länkar, annat än att de inte spelar någon roll vilket märke mobilen är tillverkad av när de får utstå denna onaturliga behandling...

Det var länge sen jag såg ett så partiskt test.

Nu citerade jag fel också, men det får vara

Permalänk
Medlem

Applehatarna är framme

Några av testerna är överdrivna för att simulera vardagsanvändande, istället för att gå runt med den i fickan i ett halvår så centrifugerar dom den etc.

Vad gäller testet med att tappa telefonen i golvet känns det högst relevant då det oundvikligen kommer att ske och där var det inte helt oväntat stor skillnad (krossat glas vs. inte krossat glas).

Finns uppenbarligen mer anledningar än bara märket att iPhonen är dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Applehatarna är framme

Några av testerna är överdrivna för att simulera vardagsanvändande, istället för att gå runt med den i fickan i ett halvår så centrifugerar dom den etc.

Vad gäller testet med att tappa telefonen i golvet känns det högst relevant då det oundvikligen kommer att ske och där var det inte helt oväntat stor skillnad (krossat glas vs. inte krossat glas).

Finns uppenbarligen mer anledningar än bara märket att iPhonen är dyrare.

Mja, jag håller inte med. Ett test med en telefon per modell är inte ett givande test. Hade de gjort 10 tester per modell så hade det börjat likna nåt. Det jag menar är att de här testerna inte är exakt lika och de har tagit ett kvantitativt test och presenterar det som ett kvalitativt. Som kvalitativt test håller det inte för mer än underhållning.

Men visst, iPhone 4 presterade bättre i det här testet, det är ju ett enkelt konstaterande. Sen att testet i sig inte är bra, det är ju en annan (och viktigare) fråga. Om de kan reproducera testresultatet med 10-100 olika handenheter per modell och får samma resultat. Då är det en helt annan femma.

Vi har kunder som kört över sina mobiler och de har hållt, medans andra spräckt displayer genom att tappa dem. Det säger inte heller nånting om byggkvalitet eller tålighet.

Do you shark?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Applehatarna är framme

Du är i en tråd om HTC Sensation. Det är en direkt konkurrent till Apples iPhone 4, så självklart kommer du hitta applehatare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Alltså kan vi inte snacka lite on topic..
Jag tycker att Sense3.0 verkar jättebra, detta är den stora fördelen framför SGS2 som kör touchwiz istället. Själv köper jag SGS2 pga skärmen med mera, men det är i alla fall kul att se att HTC är med i leken igen med en riktigt avancerad och bra flaggskeppsmodell.

Permalänk
Medlem

Någon som har en gissning på när denna börjar dyka upp med abonemang?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Någon som har en gissning på när denna börjar dyka upp med abonemang?

Jag gissar på Juli. Men då är det bara en ren gissning och inte baserat på underliggande fakta.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Jag gissar på Juli. Men då är det bara en ren gissning och inte baserat på underliggande fakta.

Flera butiker har datum runt den 25 maj på prisjakt, bland annat netonnet och cdon. Lägg till några veckors försening på detta i BÄSTA fall och vi hamnar någonstans i början på juni, så kan nog stämma.

Men har bokat min från cdon och hoppas på att den kommer den 28 maj som dem har skrivit på sin sida. Dem har även billigaste priset just nu på 5799 tillsammans med en handfull andra butiker bla netonnet och dustin.

EDIT: Har även haft kontakt med CDON som räknar iskallt med att kunna leverera telefon till ALLA dem som bokat på releasdagen...så vi får väl se...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Flera butiker har datum runt den 25 maj på prisjakt, bland annat netonnet och cdon. Lägg till några veckors försening på detta i BÄSTA fall och vi hamnar någonstans i början på juni, så kan nog stämma.

Men har bokat min från cdon och hoppas på att den kommer den 28 maj som dem har skrivit på sin sida. Dem har även billigaste priset just nu på 5799 tillsammans med en handfull andra butiker bla netonnet och dustin.

EDIT: Har även haft kontakt med CDON som räknar iskallt med att kunna leverera telefon till ALLA dem som bokat på releasdagen...så vi får väl se...

Men det är ju så jävla dyr. Är ju som att köpa en iPhone!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Men det är ju så jävla dyr. Är ju som att köpa en iPhone!

Och? Det är ju en jävligt bra telefon. Porsche gör dyra bilar. Bara för att SEAT gör billigare bilar så... öh... vad var ditt argument nu igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Och? Det är ju en jävligt bra telefon. Porsche gör dyra bilar. Bara för att SEAT gör billigare bilar så... öh... vad var ditt argument nu igen?

LG Optimus 2x för nästan 2000kr mindre och i nästan samma klass.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

LG Optimus 2x för nästan 2000kr mindre och i nästan samma klass.

Med betoning på NÄSTAN. Sensation kommer vara ledande på många punkter, inte minst gränssnittet. Måhända kanske inte värt 2 lax, men vi ska inte säga för mycket innan priset är fastställt.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Då var det förhandsbokat! Ser vansinnigt mycket fram emot denna lur.
Vågar inte ge mig in i debatten ang denna och sgs2 men tror att denna trots avsaknaden av den speciella skärmen kommer bli en grym telefon.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Applehatarna är framme

Några av testerna är överdrivna för att simulera vardagsanvändande, istället för att gå runt med den i fickan i ett halvår så centrifugerar dom den etc.

Vad gäller testet med att tappa telefonen i golvet känns det högst relevant då det oundvikligen kommer att ske och där var det inte helt oväntat stor skillnad (krossat glas vs. inte krossat glas).

Finns uppenbarligen mer anledningar än bara märket att iPhonen är dyrare.

Applefanboysen har hittat in i en tråd om HTC sensation, kan det hända att du börjar tröttna på din apple telefon o letar efter en riktig?

Permalänk
Medlem

Har sätt lite tester, bla. någon som postat här på Sweclockers om Samsung galaxy s2 och att den tydligen är nästan dubbelt så snabb.
Detta måste ju ändå bero på att den har högre upplösning på skärmen.. med en processor som har samma frekvens och en grafikkrets som är bättre (?) är det ju väldigt konstigt om det skulle vara så stor skillnad.. eller?

Ang skärmen på galaxyn tycker jag att största fördelen med den är att man kan spara på batteriet genom att välja svart bakgrund t ex då den inte är bakgrundsbelyst.. dock verkar den fortfarande ha ungefär samma batteritid som incredible s tex.. man undrar ju hur sensation kommer att stå sig på den fronten.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kibbey:

Detta måste ju ändå bero på att den har högre upplösning på skärmen.. med en processor som har samma frekvens och en grafikkrets som är bättre (?) är det ju väldigt konstigt om det skulle vara så stor skillnad.. eller?

Mycket kan nog bero på processorn. Grafikkretsen vet i tusan, men det är bevisat att Cortex A9 är avsevärt effektivare/snabbare än A8:an Qualcomms varianter är mer lik. Upplösningen spelar roll också, ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Applefanboysen har hittat in i en tråd om HTC sensation, kan det hända att du börjar tröttna på din apple telefon o letar efter en riktig?

Jag äger ingen smartphone överhuvudtaget, och användandet av ordet "fanboy" får dig automatiskt att verka efterbliven.

Permalänk

Varför har HTC sådan fetish för små batteriet i kombination med stora skärmar?

Desire HD Sensation Galaxy SII Stand By-tid(2G) 420 h 350 h 710 h Stand By-tid(3G) 490 h 400 h 610 h Taltid(2G) 9,17 h 6,67 h 18,2 h Taltid(3G) 5,33 h 8,25 h 8,4 h Batteri 1230mAh 1520mAh 1650mAh

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

nått jag alltid undrat som märks tydligt här e varför Iphone fanboys alltid klagar på att det finns mycket att välja på? e de bättre med komunist samhälle där alla ska nokia 3310 och ABSOLUT ingen annan mobil?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!