HTC Sensation - HTC nya flaggskepp

Permalänk
Medlem

HTC Sensation - HTC nya flaggskepp

HTC Sensation.

Specifikationer:

Tvåkärnig 1,2 GHz ( Snabbaste telefonen hittills )
768 MB RAM
4,3 tums skärm med qHD upplösning 540 * 960 Pixlar
8 MP Kamera med Full-Hd inspelning (1080p)
Micro-USB 2.0 med HDMI stöd
Android 2.3 med Nya HTC Sense

Verkar vara en rätt kraftfull telefon. Dock tycker jag att HTC lanserat på tok för mycket likadana telefoner
på sista tiden:

HTC HD7
HTC 7 Mozart
HTC 7 Trophy
HTC ChaCha
HTC Desire HD
HTC Desire Z
HTC Desire S
HTC Incredible S
HTC Wildfire S
HTC Salsa
HTC Gratia
HTC Sensation

Vad är era åsikter om telefonen? Cirkapriset än så länge verkar ligga på 6000 Kr men dock kan det nog komma att ändras.
Länk till HTC sida för Sensation

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk

Den verkar riktigt frän, allt man vill ha från en värstingmobil

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Man vet väl inte vad den kommer att kosta men landa den på 6000 kommer jag absolut INTE att köpa den.

Den ska väl vara konkurent med LG optimus 2x osv. Och den ligger på 4000-4500 kr

Hoppas bara att högtalarn är bra. Desires var helt värdelös.

Permalänk

HTC lanserar sett till hårdvaran ännu en telefon i en klass för sig. Intressant att man väljer Adreno 220, vilket i och för sig är ett riktigt bra val. Ligger väl på ungefär dubbla prestandan gentemot Exynos och Tegra 2. Snapdragon processorn bör också vara kraftfullare än Cortex A9. I övrigt ser jag inte varför man skulle välja denna istället för Galaxy S2. Större och klumpigare, sämre skärm, sämre kamera (sannolikt). HTC är dock HTC och Samsung är Samsung. Det lär vara ett bygge värdig namnet kvalité.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

HTC lanserar sett till hårdvaran ännu en telefon i en klass för sig. Intressant att man väljer Adreno 220, vilket i och för sig är ett riktigt bra val. Ligger väl på ungefär dubbla prestandan gentemot Exynos och Tegra 2. Snapdragon processorn bör också vara kraftfullare än Cortex A9. I övrigt ser jag inte varför man skulle välja denna istället för Galaxy S2. Större och klumpigare, sämre skärm, sämre kamera (sannolikt). HTC är dock HTC och Samsung är Samsung. Det lär vara ett bygge värdig namnet kvalité.

Sant

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

HTC lanserar sett till hårdvaran ännu en telefon i en klass för sig. Intressant att man väljer Adreno 220, vilket i och för sig är ett riktigt bra val. Ligger väl på ungefär dubbla prestandan gentemot Exynos och Tegra 2. Snapdragon processorn bör också vara kraftfullare än Cortex A9. I övrigt ser jag inte varför man skulle välja denna istället för Galaxy S2. Större och klumpigare, sämre skärm, sämre kamera (sannolikt). HTC är dock HTC och Samsung är Samsung. Det lär vara ett bygge värdig namnet kvalité.

Om man inte räknar in kamera, högtalare och batteri i bygget så visst

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

HTC lanserar sett till hårdvaran ännu en telefon i en klass för sig. Intressant att man väljer Adreno 220, vilket i och för sig är ett riktigt bra val. Ligger väl på ungefär dubbla prestandan gentemot Exynos och Tegra 2. Snapdragon processorn bör också vara kraftfullare än Cortex A9. I övrigt ser jag inte varför man skulle välja denna istället för Galaxy S2. Större och klumpigare, sämre skärm, sämre kamera (sannolikt). HTC är dock HTC och Samsung är Samsung. Det lär vara ett bygge värdig namnet kvalité.

Skärmen är en smaksak.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Skärmen är en smaksak.

Att jämföra en SLCD med samoled+ är som att jämföra en TN-panel med IPS eller VA. Kolla gärna runt 2min i denna videon där DHD jämförs med Galaxyn. Tror det är en försvinnande liten andel människor som skulle föredra LCD skärmen. http://www.youtube.com/watch?v=d_mB-KA-a3M

Skrivet av Fire_Ice:

Om man inte räknar in kamera, högtalare och batteri i bygget så visst

Huh?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Skärmen är en smaksak.

Jag antar att vissa gillar urvattnade färger, låg kontrast, dålig ljusstyrka, konstiga pixel-artifakter på skärmar som drar ovanligt mycket ström. För SGS2s skärm är motsatsen till det. Störst färgrymd någonsin, superbra svartpunkt etc. Det är helt enkelt den i särklass bästa skärmen någonsin, när man ser på videos, ser på bilder, bläddrar bland appar, spelar med mobilen etc.

Enda undantaget jag kan tänka mig är när man läser pdf-dokument som är skriven med liten stil. Då behöver man inte scrolla lika mycket om man har ännu högre upplösning, och iPhone4s skärm kan vara att föredra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

HTC lanserar sett till hårdvaran ännu en telefon i en klass för sig. Intressant att man väljer Adreno 220, vilket i och för sig är ett riktigt bra val. Ligger väl på ungefär dubbla prestandan gentemot Exynos och Tegra 2. Snapdragon processorn bör också vara kraftfullare än Cortex A9. I övrigt ser jag inte varför man skulle välja denna istället för Galaxy S2. Större och klumpigare, sämre skärm, sämre kamera (sannolikt). HTC är dock HTC och Samsung är Samsung. Det lär vara ett bygge värdig namnet kvalité.

Grafikprocessorn Mali 400MP (finns i exynos) är jämförbar med PowerVR SGX543, som vi alla vet är betydligt bättre än tegra 2, med ett övertag på mer än 200 % (jag hänvisar till prestandatester av ODROID-A, med exynos, vs iPad 2: http://androidforums.com/2463404-post10.html).
Vissa verkar av någon anledning ta de gamla anandtech-testerna som den absoluta sanningen, vilket skulle innebära Mali skulle vara något långsammare än Tegra 2. Detta inser man snabbt är orimligt när man tar i beaktning att Tegra 2:s prestanda knappt är bättre än hummingbirds SGX540, som finns i Galaxy S, då samsung hävdat att Mali ska ha ett 5 gångers prestandaövertag gentemot SGX540. Förmodligen var det så att testapplikationerna inte utnyttjade Mali:s fulla kraft (det är en 4-kärnig grafikprcessor).

Samsung Galaxy S II ligger för övrigt högst upp på min lista av kommande mobiler, den verkar vara överlägsen i de flesta avseenden jämfört med allt annat (hade dock kunnat önska en skärm med bättre upplösning, fast nu så är nu pentile-matrisen borta vilket innebär 50 % högre upplösning än Galaxy S). Webbupplevelsen ser ut att vara totalt överlägsen allt annat på mobilfronten (http://www.youtube.com/watch?v=HqxKHGO9HhM ser mycket imponerande ut, flyter nästan lika bra som på en desktop-PC). Om jag köper denna blir det dock att lägga in en colorfix, så att blåstänket i skärmen försvinner.

Permalänk
Medlem

Faktisk så föredrar jag DHD skärm framför Galaxy S alla dar i veckan, utom i solljus, har haft bägge lurarna, dock tex HTC Incredible S har lite bättre skärm än DHD, Bägge dessa lurar har mer naturligare färger än galaxy S samt en hel del skarpare, Galaxy S lider av kraftigt grönstick också.

Sedan så trivdes jag inget vidare med samsung galaxy S för plastig, för lätt, för tunn helt enkelt
DHD är klart en mycket trevligare telefon, kamrean är lite bättre än sitt rykte (för stillbild) man måste ställa ner skärpeförbättringen en del så blir den riktigt OK, video är den ingen höjdare på.

Tror HTC Sensation kan bli riktigt bra, bra byggkvalitet säkert i aluminium, men lite lättare än DHD som faktiskt är i tyngsta laget, större batteri, rejält snabb, och som sagt SLCD skärm helt OK

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Sensation ligger nu uppe från flertalet butiker på prisjakt. Priset ligger nu PRELIMINÄRT på ca 5800 hos CDON som är billigast. Även Dustin släpper den för de priset OM man har tillgång till studenrabatt. Har mailat dustin och frågat om datum men de visste de inte. På cdon står de 25 Juni men de är nog också väldigt preliminärt.

Lite dyrt kan man tycka, visst. Men är man som jag ett STORT fan av Htc lurar med Sense gränssnittet så betalar jag gärna lite extra för de.

Här har ni föresten video från eventet när sensation presenterades, Lägg för övrigt märke till "Ove Sundberg" från solsidan som pratar i början...haha! http://www.youtube.com/watch?v=6IT5Oc0wxfA

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Kan inte tycka att företag som spottar ut mobiler efter vartannat kan ta priser över 5000kr. Sen ska man köpa ett minne till den då landa man på 6000 kr. + Bilhållare och laddare osv.

Jag vänta på att byta min Iphone 4 och försöka med android igen. Hade en desire men den sålde jag fort då den i princip bara hade ett diskant ljud när man titta på film och de fanns vibrationer från högtalaren som känndes i skalet. Damm som tar sig in till Kamera linsen osv. Detta är inte bra kvalite och aldirg värt över 5000. Knappt 4000. Jag väntar spänt på att se hur just högtalarn är på denna mobilen eftersom de står Hifi ljud. Då måste de klämt i något riktigt bra!

Man kan klaga på iphone 4 byggkvalite men jag har aldrig haft några problem med antennen. Den ser splitter ny ut om jag torka av den lite. Inga repor eller slitage någonstans. Högtalarn tycker jag är bra.

Permalänk

Hade man kombinerat Samsungen och HTC och tagit de bästa av båda så hade de blivit köp direkt.

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Har ar ytterliggare belagg for mitt pastaende: enligt http://androidforums.com/2572163-post5.html sa ska galaxy s I I ha knappt dubbelt sa manga poang som nya htc (pyramid/sensation) i den benchen.

Permalänk
Medlem

Jag väntar nog till alla telefoner släppt och testats och sedan varit och kännt på dom. Just nu så kan man inte avgöra så mycke med preview och benchmarks.

Permalänk
Skrivet av Sper:

Kan inte tycka att företag som spottar ut mobiler efter vartannat kan ta priser över 5000kr. Sen ska man köpa ett minne till den då landa man på 6000 kr. + Bilhållare och laddare osv.

Jag vänta på att byta min Iphone 4 och försöka med android igen. Hade en desire men den sålde jag fort då den i princip bara hade ett diskant ljud när man titta på film och de fanns vibrationer från högtalaren som känndes i skalet. Damm som tar sig in till Kamera linsen osv. Detta är inte bra kvalite och aldirg värt över 5000. Knappt 4000. Jag väntar spänt på att se hur just högtalarn är på denna mobilen eftersom de står Hifi ljud. Då måste de klämt i något riktigt bra!

Man kan klaga på iphone 4 byggkvalite men jag har aldrig haft några problem med antennen. Den ser splitter ny ut om jag torka av den lite. Inga repor eller slitage någonstans. Högtalarn tycker jag är bra.

När Sensation släpps har det gått över ett halvår sedan DHD släpptes, vilket är HTCs nuvarande flaggskepp. Så påståendet att de spottar ut telefoner efter vartannat med priser över 5k är helt felaktigt. Och om de nu hade gjort så, vad är felet med det? Priset ökar inte med varje flaggskepp, utan det ersätter bara ett annat. Det är väl ändå alltid bättre att man släpper en bättre produkt för samma pris?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Faktisk så föredrar jag DHD skärm framför Galaxy S alla dar i veckan, utom i solljus, har haft bägge lurarna,

Tja det står dig fritt att föredra vilken lur som helst framför den andra. Jag har en polare som föredrar iPhone3G framför iPhone4, för han tycker den gamla luren är "kult". För övrigt så har Galaxy S2 inte samma skärm eller skärmteknologi som Galaxy S2, så jag fattar inte varför du tar upp den skärmen i en tråd som handlar om Galaxy S2.

Skrivet av ggustavsson:

dock tex HTC Incredible S har lite bättre skärm än DHD, Bägge dessa lurar har mer naturligare färger än galaxy S samt en hel del skarpare, Galaxy S lider av kraftigt grönstick också.

Det här stämmer rätt dåligt; Galaxy S återger cirka 40% fler färger än t.ex. DHD, och S2 återger ännu fler. Så för icke färgblinda så är färgerna på en samoled-skärm mer levande och intensiva (Högre mättnad).
Ett problem är att rött är mindre mättat än t.ex. blått och grönt, varför färgkalibreringen är viktig.

Här är en intressant sida (Som dock inte tar upp skärmen i SGS2, endast ettan, vilket är skillnad)

http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_1.htm

Den här figuren visar vad jag menar; Samoled ger större total färgrymd (fler färger), men detta gäller särskilt för blått, och inte för rött.
http://www.displaymate.com/Gamut_1.html

Permalänk
Medlem

Håller du med texten i din sista länk där?

Skrivet av Oldskool:

Tja det står dig fritt att föredra vilken lur som helst framför den andra. Jag har en polare som föredrar iPhone3G framför iPhone4, för han tycker den gamla luren är "kult". För övrigt så har Galaxy S2 inte samma skärm eller skärmteknologi som Galaxy S2, så jag fattar inte varför du tar upp den skärmen i en tråd som handlar om Galaxy S2.

Det här stämmer rätt dåligt; Galaxy S återger cirka 40% fler färger än t.ex. DHD, och S2 återger ännu fler. Så för icke färgblinda så är färgerna på en samoled-skärm mer levande och intensiva (Högre mättnad).
Ett problem är att rött är mindre mättat än t.ex. blått och grönt, varför färgkalibreringen är viktig.

Här är en intressant sida (Som dock inte tar upp skärmen i SGS2, endast ettan, vilket är skillnad)

http://www.displaymate.com/Smartphone_ShootOut_1.htm

Den här figuren visar vad jag menar; Samoled ger större total färgrymd (fler färger), men detta gäller särskilt för blått, och inte för rött.
http://www.displaymate.com/Gamut_1.html

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

När Sensation släpps har det gått över ett halvår sedan DHD släpptes, vilket är HTCs nuvarande flaggskepp. Så påståendet att de spottar ut telefoner efter vartannat med priser över 5k är helt felaktigt. Och om de nu hade gjort så, vad är felet med det? Priset ökar inte med varje flaggskepp, utan det ersätter bara ett annat. Det är väl ändå alltid bättre att man släpper en bättre produkt för samma pris?

Desire,Desire HD, Wildfire. Incredible S. Evo 3d. Thunderbolt, Sensation. Bara några av de som släppts sen Desire kom för 1 år sen. De finns fler. Kanske inte flaggskepps telefoner men ändå telefoner.

Säger inte att de kostar över 5000. Säger att de inte är värda över 5000 för bygg kvaliten är inte hög.

De var inte de på Desire eller DHD. Enligt mig i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Sper:

Desire,Desire HD, Wildfire. Incredible S. Evo 3d. Thunderbolt, Sensation. Bara några av de som släppts sen Desire kom för 1 år sen. De finns fler. Kanske inte flaggskepps telefoner men ändå telefoner.

Säger inte att de kostar över 5000. Säger att de inte är värda över 5000 för bygg kvaliten är inte hög.

De var inte de på Desire eller DHD. Enligt mig i alla fall.

Du har ju fått allt om bakfoten. Varken EVO 3D eller Sensation har släppts ännu, och det släppet kommer ske nästan 1,5 år efter Desire. Vidare är Wildfire, Incredible etc. i helt andra prisklasser och riktar sig till en helt annan målgrupp. Att du klagar på att nya konkurrenskraftiga produkter släpps är ju helt befängt. Så fungerar hela mobilmarknaden och det är inget specifikt HTC gör. Det är fortfarande ingen som tvingar dig köpa dessa produkter.

Huruvida byggkvaliteten är bra eller dålig på HTCs produkter beror mycket på ens krav. Men jag kan garantera dig att du inte hittar bättre produkter rent kvalitetsmässigt hos andra tillverkare. Du kan inte jämföra byggkvaliteten med tex. Iphone eller Samsungs telefoner som inte alls har den byggkvalitet som HTC har.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Hur som helst är det kul att se att HTC är med i leken igen. Detta är en av de allra intressantaste lurarna, tillsammans med Samsung Galaxy S2. Kanske får man lägga till LG Optimus 2X och SE Arc också.

Som jag ser det så är det nog sense3.0 som är den säljande faktorn, som kan locka kunder över de andra lurarna. Men själv så föredrar jag nog SGS2.

Jag är lite förvånad över att det inte är med buzz över LG O2X, världens första dual core, gode egenskaper över lag - Och till det priset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Huruvida byggkvaliteten är bra eller dålig på HTCs produkter beror mycket på ens krav. Men jag kan garantera dig att du inte hittar bättre produkter rent kvalitetsmässigt hos andra tillverkare. Du kan inte jämföra byggkvaliteten med tex. Iphone eller Samsungs telefoner som inte alls har den byggkvalitet som HTC har.

Säger du inte emot dig själv här? Byggkvaliteten beror på ens krav men ändå kan du garantera att HTC har bäst kvalité? Av de HTC jag har testat så inger de en bra känsla av byggkvalite men bäst? Nej, det håller jag inte med om. Som jag sagt förr så anser jag att luckorna drar ner betyget.

Gällande byggkvalite så blev jag klart besviken på SE Arc, mycket snygg design men känns så lätt och plastig i handen.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

Säger du inte emot dig själv här? Byggkvaliteten beror på ens krav men ändå kan du garantera att HTC har bäst kvalité? Av de HTC jag har testat så inger de en bra känsla av byggkvalite men bäst? Nej, det håller jag inte med om. Som jag sagt förr så anser jag att luckorna drar ner betyget.

Gällande byggkvalite så blev jag klart besviken på SE Arc, mycket snygg design men känns så lätt och plastig i handen.

Vad jag säger är att förväntar du dig något helt oförstörbart och gjort i guld så kommer du kanske bli missnöjd med byggkvaliten hos HTC. Men samtidigt kan du inte få det bättre i någon annan telefon enligt mig.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Helt avgörande för mig är om man lyckas hacka luren..........

XDAs forum om detta, just nu så finns det då en dump som man kan mecka med.
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1109

Sen är det det här med storleken...... jag tycker den verkar vara lite för stor, måste "klämma" på luren när den finns i butik.

Är det sedan värt 5500-6000:-..........????

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Dock tycker jag Sensations styrka är HTC sense 3.0 som verkar riktigt jävla nice

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk

CDOn har nu ändrat sitt datum för leverens till den 25 maj, vet inte hur mycket säkerhet de ligger i det, men ändå intressant för oss som ska köpa!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

25maj är ju iaf bättre än juni

Men det finns klart några saker som oroar mig med sensation... Priset och processorn. Hoppas andra säljer den billigare än CDON och att mer tester kommer ut snart. Det jag läst om att det är en A8 variant är inte lovande.

Permalänk
Skrivet av murklor:

25maj är ju iaf bättre än juni

Men det finns klart några saker som oroar mig med sensation... Priset och processorn. Hoppas andra säljer den billigare än CDON och att mer tester kommer ut snart. Det jag läst om att det är en A8 variant är inte lovande.

Fast jag har hört mycket bra om snapdragon processorn, tex att den skall vara bättre än tegra 2 mm, men de återstår ju som sagt att se. Sen tror jag inte de kommer hända mycket på prisfronten, några hundra upp eller ner men rekommenderade priset sägs hamna på runt 6000. Men de är ett pris jag personligen gärna betalar för en telefon med dual processor, nya htc sense 3.0, full hd video out och deras nya videobutik htc watch.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Får man alla filmer gratis då?

6000kr är vad dom tar för iPhone 4 nu, vad folk kallar lyx mobil som är allt annat än värt det (iaf så är det så HTC fanatiker resonerar). Visst matchar den inte specen, men HTC Sensation är knappast först med dualcore eller full HD ut (LG gör det ju för runt 4500). Att det sen är HTC - känt för att använda gammal hårdvara på femtielva telefoner om året med olika namn gör det inte bättre när man får veta att inte är en A9 som visat sig överlägsen...

6000kr är inget jag själv "gärna" lägger ut, men tyvärr så har nog nån på HTC listat ut att det finns folk som gör det.