HTC Sensation - HTC nya flaggskepp

Permalänk
Skrivet av Efta:

Samsungs skärm är grymt mycket bättre och folk som säger saker i stil med "byggkvalitén är bätre på HTC", etc. måste vara lite bakom flötet. Jag tittar mer på skärmen än jag gör på baksidan (det kanske bara är jag?), och då tycker jag att svart ska vara svart, inte grått.

Lite benchmarks:
Quadrant : Samsung Galaxy S2: 3247 (har fått 3,7k) HTC Sensation: 1928
LinPack : Väldigt lika, men sensation brukar vinna med ~0.4 MFLOPS

vart vill du komma? Ingen har frågat vilken som är bäst. Detta är en tråd FÖR och OM HTC Sensation. Vill du hylla SGS2 finns de en tråd för denna som du kan använda...

Självklart får man jämföra, men om du läser tråden ser du att vi lämnat den jämförelsen för många inlägg sen. Nu diskuteras huruvida folk har fått hem sin sensation eller vet om den är påväg, så håll dig gärna till de så blir stämningen bättre...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

vart vill du komma? Ingen har frågat vilken som är bäst. Detta är en tråd FÖR och OM HTC Sensation. Vill du hylla SGS2 finns de en tråd för denna som du kan använda...

Självklart får man jämföra, men om du läser tråden ser du att vi lämnat den jämförelsen för många inlägg sen. Nu diskuteras huruvida folk har fått hem sin sensation eller vet om den är påväg, så håll dig gärna till de så blir stämningen bättre...

Jahopp, jag tänkta bara dumpa lite benchmarks (har tillgång till båda), men då får min herre ursäkta mig, jag skall genast utrymma tråden.

Permalänk

Tack

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W

Permalänk

Någon som fått hem sitt exemplar och har lust att skriva lite om den? Får min i morgon!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack, men va lite mer ute efter vanliga svenssons åsikter, då dessa betyder mer för mig än en recensents åsikter som testar olika telefoner hela dagarna...Ingen som fick sin innan helgen?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Någon som läst eller förstått sig mer på vad NordicHardware har hittat om den?

HTC Sensations lider av iPhone 4-liknande "dödsgrepp"?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Tack, men va lite mer ute efter vanliga svenssons åsikter, då dessa betyder mer för mig än en recensents åsikter som testar olika telefoner hela dagarna...Ingen som fick sin innan helgen?

Jag postade inte länken för dig, jag postade länken för att swedroid precis hade publicerat recensionen.

Förövrigt, hur kan åsikterna från fanboysen här betyda mer för dig än det vettiga recensenter har skrivit?

Permalänk

Förhoppningsvis håller sig fanboys borta och de jag är ute efter var en "vardagsbild" av hur telefonen funkar mm. Gillar swedroid, missförstå mig inte där, men de hårdtestar oftast telefonen under en kort period på någon dag kanske, och de är inte de jag är ute efter. Skulle hellre vilja höra från någon som haft telefonen typ under helgen vad denna har kommit fram till. Är detta okej för dig?

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SeF.Typh00n:

Någon som läst eller förstått sig mer på vad NordicHardware har hittat om den?

HTC Sensations lider av iPhone 4-liknande "dödsgrepp"?

Är väl exakt samma "problem" som med iPhone 4, håller man telefonen på ett visst sätt får man dålig täckning/mottagning på de olika trådlösa signalerna. Troligtvis är det inget som stör majoriteten av användarna men personer i det andra laget (iPhone vs Android) gillar att ha nått de kan snacka skit om.

Funderar själv på att köpa en sensation och nått "dödsgrepp" avskräcker inte mig iallafall. Jag väntar dock på lite fler recensioner innan jag köper en telefon och ska nog avvakta lite till och se om Evo 3D (verkar heta "Rider" i Europa) dyker upp i Sverige och välja mellan dessa två.

slobodan87: Jag har för mig att Swedroid testar telefonerna under flera dagar och använder den som deras personliga telefon just för att få en korrekt bild. Den 27:e maj fick de telefonen till sig så det har ju gått över en vecka innan de publicerade recensionen.
http://www.swedroid.se/htc-sensation-anlander-till-swedroid-b...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Beställde min från Tele2 nu, preliminärt leveransdatum till dem var 7e juni så med lite tur har jag den på torsdag hemma hos mig Återkommer efter det med information om vad jag tycker om den.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 990 PRO 2TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunden:

Är väl exakt samma "problem" som med iPhone 4, håller man telefonen på ett visst sätt får man dålig täckning/mottagning på de olika trådlösa signalerna. Troligtvis är det inget som stör majoriteten av användarna men personer i det andra laget (iPhone vs Android) gillar att ha nått de kan snacka skit om.

Funderar själv på att köpa en sensation och nått "dödsgrepp" avskräcker inte mig iallafall. Jag väntar dock på lite fler recensioner innan jag köper en telefon och ska nog avvakta lite till och se om Evo 3D (verkar heta "Rider" i Europa) dyker upp i Sverige och välja mellan dessa två.

Tänkte bara ta upp det här då det känns väldigt relevant och inget litet problem.

GSM Arena kollade vidare på det när NH upptäckte det.

http://www.gsmarena.com/htc_sensation_suffers_from_death_grip...

Kolla även filmerna, om jag ska vara ärlig så ser det rätt allvarligt ut. Känns som HTC borde göra något åt det.
Tänk på att det är rätt svårt att filma och hålla i telefonen på samma gång, så detta gäller ju bara landscape och inte portrait.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tänkte bara ta upp det här då det känns väldigt relevant och inget litet problem.

Kolla även filmerna, om jag ska vara ärlig så ser det rätt allvarligt ut. Känns som HTC borde göra något åt det.
Tänk på att det är rätt svårt att filma och hålla i telefonen på samma gång, så detta gäller ju bara landscape och inte portrait.

Ajdå! Såg inte bra ut det där, undra hur mycket problemet förvärras av om man har ett skal på mobilen.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag kan inte se att GSM Arena har gjort något utöver att ha sammanfattat/översatt informationen från NH, de undrar om någon användare har märkt av problemet men själva verkar de inte ha testat över huvud taget.

Jag tycker att fler borde ha märk av problemet om det verkligen var ett stort problem. Fler rapporter kanske kommer med tiden ioförsig, när fler köpt telefonen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Har haft telefonen några dagar nu och inte märkt av något. Läste någonstans att de testet i youtubeklippet är genom hela lägenheten plus genom två väggar, och detta skulle nog få vilken bluetoothtäckning som helst att hacka om man dessutom skärmar av telefonen med handen. Men som sagt, inte märkt av något själv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad rekommenderar ni för minneskort till den? Ska ju klara fullHD-filmning. Hittar inget mer än att det var någon som sa minst class 4 för 720p.

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 990 PRO 2TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Avstängd

http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43230-h...

Här är iallafall en recension och mer ingående på antennproblemet.

Skrivet av hunden:

Jag kan inte se att GSM Arena har gjort något utöver att ha sammanfattat/översatt informationen från NH, de undrar om någon användare har märkt av problemet men själva verkar de inte ha testat över huvud taget.

http://blog.gsmarena.com/death-grip-strikes-again-htc-sensati...
http://www.gsmarena.com/htc_does_an_apple_denies_sensation_de...

Så, nu har dom gjort det ordentligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Ajdå! Såg inte bra ut det där, undra hur mycket problemet förvärras av om man har ett skal på mobilen.

Det kommer inte förvärras, troligen försvinner problemet med ett skal, då du får en icke-ledande "barriär" mellan dig och antennen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Det kommer inte förvärras, troligen försvinner problemet med ett skal, då du får en icke-ledande "barriär" mellan dig och antennen.

"Update: We saw some users suggesting that putting on a cover on the Sensation might solve the death grip issue as it does on the iPhone 4. The thing is, the reason a cover works on the iPhone 4 is because it prevents the user from bridging the gap on the antennas on the side and shorting them. On the Sensation, it happens because you are physically blocking the antenna, thus reducing it's effectiveness. So in case of the Sensation, a cover might just make things worse."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Efta:

som HMB nämner är det inget du kortsluter som med Iphone 4 utan du blockerar själva antennerna med handen/händerna.

Använder du skal förvärrar du bara problemet.

Visa signatur

Permalänk

Förstår inte va alla pratar om, har haft telefonen snart en vecka och har fortarande inte märkt av någe problem med vare sig 3g eller wifi mottagningen? Alla telefoner har fålig bluetooth-mottagning genom två väggar med handen för, inte bara denna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör inte upp mobilen där solen inte skiner så finns det inget problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Har precis skaffat mig en HTC Sensation och som min första Android telefon har jag ett par frågor jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Varje gång jag svarar på ett samtal eller tar emot ett inkommande så används högtalaren på baksidan av telefonen så alla hör samtalet. Detta måste jag stänga av manuellt och det går inte göra de första få sekunderna så jag blir alltid lite senare på att ta emot samtal.
Väldigt irriterande, nästan en "dealbraker" för mig.

Men det kan ju vara så att jag har missat en uppenbar inställning för detta.
Jag har stängt de funktionerna som gör ringsignalerna högre i fickan och stäng av signal om mobilen vänds, samt kalibrera g-sensorn om det var någon bugg med detta men till ingen hjälp.

Sedan för övrigt kan jag inte få den inlagda Gmail-appen att synka automatiskt men den vanliga går jättebra. Skumt.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

slobodan87: Jag har för mig att Swedroid testar telefonerna under flera dagar och använder den som deras personliga telefon just för att få en korrekt bild. Den 27:e maj fick de telefonen till sig så det har ju gått över en vecka innan de publicerade recensionen.
http://www.swedroid.se/htc-sensation-anlander-till-swedroid-b...

Skrev det inte något om att HTC gjort om skalet så att det inte uppstår längre, eller är det jag som minns fel?

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk

Gjort om skalet för att inte signalstyrkan skall påverkas eller vaddå? Har inte hört något om de, och OM de nu är så kan man ju undra vad som händer med oss som redan köpt telefonen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Pillat en del på en sensation idag på jobbet, blev mäkta besviken måste jag säga. Skärmen var verkligen grådassig jämfört med t.ex. sony ericsson, lg samt samsung. Launchern var dessutom väldigt hackig jämfört med många andra lurar, inte lika illa som optimus 2x men definitivt inte i klass med sony ericsson eller samsung. Skalkonstruktionen var dock en positiv överraskning med sin extremt omslutande konstruktion, hoppas de andra tillverkarna apar efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Skalkonstruktionen var dock en positiv överraskning med sin extremt omslutande konstruktion, hoppas de andra tillverkarna apar efter

Jag har läst det där om "omslutande konstruktion", men jag förstår inte riktigt vad som menas? Alla skal omsluter väl telefonen, eller är det jag som fått hjärnsläpp? Pillade lite idag på en HTC Sensation och tänkte inte något särskilt på skalet.

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem
Skrivet av marbau:

Jag har läst det där om "omslutande konstruktion", men jag förstår inte riktigt vad som menas? Alla skal omsluter väl telefonen, eller är det jag som fått hjärnsläpp? Pillade lite idag på en HTC Sensation och tänkte inte något särskilt på skalet.

På en normal mobil så täcker batteriluckan bara undersidan av telefonen, på HTC Sensation så täcker "batteriluckan" alla sidor förutom den yta som skärmen tar upp. Säg att man tappar mobilen i marken och råkar repa upp flera av sidorna på den, på en normal mobil så hade man inte haft möjlighet själv att åtgärda problemet. På HTC sensation så är det bara att köpa nytt skal så är den som ny sen, då skärmen även är lite nedsjunken i skalet så minimerar det även risken att skärmen skulle bli repad om man tappade mobilen.

Permalänk

Halloj sweckare! Har varit lite fundersam över om jag ska välja HTC:n elr Galaxyn men jag föredrar hellre HTC bara P.G.A gränssnittet och designen, så det enda som skulle kunna få mig o köpa en SII är hur stort detta antenn problem verkligen är men som jag har läst så märker de flesta inte problemet.

Så "Deathgripp" problemet, är det exemplariskt eller är det alla får dras med mer eller mindre?

MVH Fredrik

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Har nu haft min Sensation drygt en vecka. Den fungerar klockrent till allt utom att ringa... Jag använder "telefondelen" väldigt mkt och då med trådbunden öronsnäcka. Mikrofonen dämpar min del av samtalet så att mottagaren knappt hör mig. Har testat olika snäckor, med samma resultat. Dessutom upplever jag felet med dödsgreppet relativt ofta. Allt ifrån att jag stoppar ner telefonen i en ficka under samtal eller bara lägger den på ett bord. Detta händer både i storstad med bra täckning och på landsbygd med lite sämre täckning. WIFI o Blåtand tycker jag däremot fungerar bra! Är det någon som har liknande problem? Telefonen går tillbaka för utbyte, hoppas på att det är ett fel i just mitt exemplar eftersom jag är så nöjd med telefonen för övrigt!
Hälsningar
Anders